Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار فرم حضور در جشنواره فیلم «مقاوت» را پر کرد، همچنین اسامی هیات داوران بخش «فیلم به معنای مطلق» اعلام شد.

به گزارش قدس آنلاین، «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار فرم حضور در بخش «مسابقه اصلی» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» را پر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم محصول ۱۳۹۷ به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار است. الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، بانیپال شومون، امین میری، شبنم مقدمی، فرید سجادی حسینی و آرمین رحیمیان به عنوان بازیگران اصلی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

«شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که پس از ازدواج بنا به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آنها رقم می‌خورد. این فیلم بر اساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری است.

«شبی که ماه کامل شد» در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای نرگس آبیار، بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای هوتن شکیبا، بهترین بازیگر نقش اول زن را برای الناز شاکردوست، بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای فرشته صدرعرفایی و بهترین چهره پردازی را برای ایمان امیدواری به ارمغان آورد.

اعلام اسامی هیات داوران بخش «فیلم به معنای مطلق»

دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، اسامی هیات‌داوران بخش «فیلم به معنای مطلق» این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

برهمین اساس سردار بهروز اثباتی، مرتضی سرهنگی، سید محمد حسینی، حسن عباسی، جواد شمقدری، سید یاسر جبرائیلی، محسن نفر، اردشیر زابلی‌زاده، نادر طالب‌زاده، حجت‌الاسلام علی سرلک، محمد یاشار نادری، علی باقری کنی و مهدی عظیمی میرآبادی، هیات‌داوران بخش «فیلم به معنای مطلق» را تشکیل می‌دهند.

دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به منظور بررسی کیفی آثار برگزیده، بخش «فیلم به معنای مطلق» را طراحی کرده است. در این بخش، همه فیلم‌های برگزیده این دوره مورد داوری قرار می‌گیرند و در نهایت یک فیلم به عنوان بهترین اثر بخش «فیلم به معنای مطلق» معرفی خواهد شد.

تندیس «فیلم به معنای مطلق» جشنوارهِ، جایزه بزرگی است که به فیلمی اهدا می‌شود که علاوه بر هم‌خوانی فرم و محتوا از بیشترین نسبت بهره‌وری به اقتصاد و اثرگذاری روی مخاطب برخوردار باشد.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی «روایت فتح» برگزار می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شبی که ماه کامل شد جشنواره مقاومت شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم شبی که ماه کامل شد هیات داوران بخش نرگس آبیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، سی امین دوره جشنواره فیلم سارایوو به تجلیل از ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی می‌پردازد تا از سهم برجسته او در هنر سینما قدردانی کند. این فیلمساز با دریافت جایزه قلب افتخاری سارایوو تجلیل می‌شود و نمایش آثار برگزیده وی در جشنواره در نظر گرفته شده است.

سلیمان سال ۲۰۱۹ مهمان سارایوو بود و فیلم «این حتما بهشت است» وی در پرده فضای باز جشنواره به نمایش درآمد. این فیلم در جشنواره کن در همان سال جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد. وی همچنین سال ۲۰۱۶ به عنوان رییس هیات داوران و سال ۲۰۱۳ به عنوان مهمان در جشنواره حضور داشت.

جووان مریانوویچ مدیر جشنواره گفت: زبان جهانی سینمای سلیمان با ارزش‌ها و احساسات اساسی انسانی صحبت می‌کند؛ ترس و امید، خانه و وطن.

وی از شوخ طبعی، طنز و بینش عمیق وی به عنوان عاملی یاد کرد که توانایی پیچیدگی‌های وجود انسان را دارد و گفت: وی با وضوح و ظرافتی بی‌نظیر، پوچی‌های زندگی را روشن می‌کند و روح و هویت فلسطینی را با سبکی منحصر به فرد به تصویر می‌کشد. اکنون، در تاریک‌ترین زمان‌ها در سرزمین مادری‌اش، کار او به‌عنوان چراغی که ناشی از درک عمل اوست، یادآور قدرت داستان‌سرایی برای گفت‌وگوهای معنادار می‌شود.

سلیمان که سال ۱۹۶۰ در ناصره به دنیا آمد، از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۳ در نیویورک زندگی کرد. وی وقتی در آمریکا بود، ۲ فیلم کوتاه خود «دیباچه‌ای تا پایان یک مناقشه» و «گرامیداشت با انتحار» را کارگردانی و جوایز متعددی را از آن خود کرد.

سال ۱۹۹۴ او در بیت‌المقدس مستقر و از سوی کمیسیون اروپا ماموریت ایجاد یک گروه فیلم و رسانه در دانشگاه بیرسیت به وی سپرده شد.

نخستین فیلم بلند سلیمان با نام «وقایع‌نگاری یک ناپدید شدن» برنده جایزه بهترین فیلم اول جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۹۶ شد و سال ۲۰۰۲ «مداخله الهی» جایزه هیات داوران و جایزه بین المللی فیپرشی جشنواره کن و همچنین جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز فیلم اروپا را کسب کرد.

سال ۲۰۰۷ او به عنوان یکی از ۳۵ کارگردان فیلم سازنده فیلم جمعی برای شصتمین سالگرد کن انتخاب شد و فیلم بلند او «زمانی که می ماند» در سال ۲۰۰۹ در بخش رقابت اصلی جشنواره کن حضور داشت.

سال ۲۰۱۲ او فیلم کوتاه «خاطرات یک مبتدی» را که بخشی از فیلم جمعی با عنوان «۷ روز در هاوانا» بود، به پایان رساند. این فیلم در بخش نوعی نگاه کن به نمایش درآمد. آخرین فیلم بلند او «این حتما بهشت است»، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره کن سال ۲۰۱۹ را برده و جایزه فیپرشی را نیز به خود اختصاص داد.

سلیمان به عنوان عضو هیات داوران در جشنواره‌های متعددی از جمله کن و ونیز شرکت کرده و سال ۲۰۲۰ از سوی وزارت فرهنگ فرانسه نشان لژیون دونور را دریافت کرده است. سلیمان سال ۲۰۲۲ جایزه آکادمی فیلم اروپا در سینمای جهان را دریافت کرد.

این کارگردان در حال حاضر مشاور هنری موسسه فیلم دوحه است.

کد خبر 6087928

دیگر خبرها

  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • قرعه کشی جشنواره نوروزی ۱۴۰۳ پاکشوما برگزار شد
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • اعلام اسامی داوران یک هشتم نهایی جام حذفی/ عرب براقی قاضی دیدار آلومینیوم و پرسپولیس
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس