Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عاموس یادلین» رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی تأکید کرد که سودان به عادی‌سازی روابط با این رژیم مجبور شد و تنها به دلیل آنکه از لیست آمریکایی حامیان تروریسم خارج شود، این پیشنهاد را پذیرفت.

یادلین که در حال حاضر ریاست مرکز تحقیقات امنیت قومی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد، گفت که اسرائیل به خارطوم پیشنهاد کرد که در ازای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، از نفوذ خود در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره کرد که موضوع عادی‌سازی روابط با تل‌آویو همچنان یک موضوع اختلافی در داخل حکومت سودان به ویژه بین مسئولان نظامی است.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، یادلین تصریح کرد که بر خلاف واقعیت‌ها در امارات که ملت آن تسلیم مطلق رویکردهای «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی می‌شود، همه امور در سودان متفاوت است و هیچ کس نمی‌تواند جلوی مخالفت‌ها با عادی‌سازی روابط با تل‌أویو را مهار کند.

وی ابراز عقیده کرد که صلح با سودان «صلح سرد» خواهد بود درست همانند وضعیت صلحی که بین اسرائیل با مصر و اردن حاکم است.

یادلین همچنین گفت که ارزش اصلی توافق تل‌آویو و خارطوم در این بود که اعلام عاد‌ی‌سازی روابط دو کشور نشان داد که مسیر عادی‌سازی روابط با تل‌آویو با قدرت در حال پیشروی است و تنها منحصر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیست بلکه به آفریقا نیز منتقل شده است.

به گفته او در صورتیکه سازش با سودان حفظ شود در بلندمدت تأثیرات و نفوذ اسرائیل در آفریقا عمیق‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سودان رژیم صهیونیستی عاموس یادلین عادی سازی روابط با تل تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه

با گذشت نزدیک به ۲۰۰ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اسناد افشاشده وزارت امور داخلی اسرائیل نشان می دهد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با برگزاری جلسات نقد و ارزیابی راهبردی اهداف اسرائیل در جنگ غزه مخالفت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسناد افشاشده از وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی نشان می دهد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هرگونه بحث و تبادل نظر راهبردی پیرامون اهداف جنگ در غزه را رد کرده است.

براساس جزئیات افشاشده از یکی از اسناد وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی نتانیاهو علی رغم درخواست سایر اعضای حاضر در کابینه جنگی اسرائیل از مخالفت خود با هرگونه بحث و تبادل نظر در مورد اهداف تجاوز ارتش اسرائیل به غزه سخن گفته است.

این سند وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که در اوایل ماه آوریل در کابینه جنگی توافقی مبنی بر لزوم تبادل نظر و برگزاری جلسات راهبردی در رابطه با اهداف اسرائیل از حمله به غزه صورت می پذیرد، اما نتانیاهو از آن تاریخ تا به اکنون از پذیرش این درخواست دیگر اعضای کابینه مزبور سر باز زده است.

تمسخر نتانیاهو در کانال 12 اسرائیلژنرال صهیونیست: نتانیاهو شکست در غزه را پذیرا شود!

 

خودداری نتانیاهو از تشکیل جلسات نقد و ارزیابی عملکرد رژیم صهیونیستی در نوار غزه در شرایطی است که به رغم تحمیل 7 ماه جنگ فراگیر بر نوار غزه، نظامیان این رژیم همچنان در تحقق اهداف اولیه خود از این جنگ همچون آزادی اسرای صهیونیست دربند گروه های مقاومت فلسطین در غزه و همچنین نابودی حماس و سایر گروه های مقاومت ناکام مانده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • بی‌حجابی؛ از عادی‌سازی در سینمای خانگی تا برخورد در خیابان!