Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک 8 مدال کسب کردند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، تیم ملی المپیاد علمی دانش‌آموزی نجوم و اخترفیزیک در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک که به‌صورت مجازی در کشور اسلواکی برگزار شد، 8 مدال طلا شامل؛ دو مدال طلا،  دو مدال نقره، چهار مدال برنز و همچنین  دو دیپلم افتخار کسب کردند و در رده‌بندی کشورها  مقام پنجمی جهان را به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان ایرانی که مدال یا دیپلم افتخار کسب کردند به شرح زیر است: 

مدال‌های طلا:  کسری حاجیان و پرشان جوان‌رود

مدال‌های نقره:علی راز قندی و متین محمدی سرای

مدال‌های برنز: امیرحسین حاجی محمدرضایی، فاطمه علی مرادی، حسین محمدی و محمدمهدی واحدی

دیپلم افتخار:امیررضا قدیانی و محمدامین ثریا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: المپیاد المپیاد فیزیک نجوم و اخترفیزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه 197 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت توجه و تمرکز بر حفظ جایگاه کشور در المپیاد‌های جهانی، طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه ۱۷۴ مورخ 16 خرداد 1402 مقرر شد طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در قالب میز تخصصی شناسایی، جذب و نگهداشت نخبگان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پس از بررسی طرح پیشنهادی در جلسات متعدد میز تخصصی مربوطه و جلسات کمیسیون علم و آموزش با مشارکت تمامی بازیگران اصلی این حوزه، این جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بررسی این طرح اختصاص یافت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه پس از بررسی بحث المپیاد‌های دانش‌آموزی در اسناد بالادستی، بررسی المپیاد‌های دانش‌آموزی در پرتو آمار و بررسی آسیب‌شناسی این المپیادها، طرح پیشنهادی در ۲ محور اصلی تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های جدید مطرح شد.

وی افزود: با توجه به استماع نظرات اعضای این جلسه مقرر شد باشگاه دانش پژوهان جوان طبق اساسنامه آن، ظرف مدت ۲ ماه شاخص‌ها و استاندارد‌های مسابقات معتبر دانش‌آموزی در سطح ملی و بین‌المللی را جهت بررسی و تصویب در جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک