Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه اراک با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات آمریکا و اعلام نتایج آن هیچ‌گونه تغییری در روند سیاست های جمهوری اسلامی نخواهد داشت گفت: ملت ایران در طول این چهل سال به این نقطه رسیده اند که برای نجات کشور از مشکلات نباید چشم به بیگانگان و عناصر خارجی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در همایش ائمه جمعه استان مرکزی گفت: امروز جهان اسلام برای سربلندی و موفقیت هیچ راهکاری مؤثر تر از وحدت و اتحاد مسلمانان بر روی ارزش ها نیست و این مسئله قطعاً می تواند منشا خیرات و برکات فراوانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دری نجف آبادی اظهار کرد: امت اسلامی باید از هر کاری که موجب شکاف و از بین رفتن اتحاد می شود دوری کند و باید از همه توان برای اتحاد امت اسلامی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: وحدت امت اسلامی در برابر دشمنان خبیث آمریکائی ، اسرائیلی و اروپایی یک ضرورت مهم است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اراک بیان کرد: امروز دشمن در کمین است و به دنبال سوء استفاده از برخی مسائل داخلی هستند و لذا باید هوشیار باشیم.

حمایت دولت مردان فرانسه در اهانت به ساحت پیامبر یک اقدام خبیثانه است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: موضع گیری فرانسوی ها و حمایت دولت مردان فرانسه در اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام یک اقدام خبیثانه و غیر قابل قبول است و این ماهیت پلید، فاسد و استعمارگر غربی ها علیه اسلام را به وضوح نشان می دهد که اهداف سیاسی پشت پرده این اقدام وجود دارد و لذا امت اسلام باید نسبت به اینگونه توطئه ها هوشیارتر عمل کنند.

نتایج انتخابات آمریکا هیچ گونه تغییری در روند سیاست های ایران نخواهد داشت

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات آمریکا و اعلام نتایج آن هیچ گونه تغییری در روند سیاست های جمهوری اسلامی نخواهد داشت افزود: ملت ایران در طول این چهل سال به این نقطه رسیده اند که برای نجات کشور قطعا نباید چشم به بیگانگان و عناصر خارجی داشت.

دری نجف آبادی اظهار کرد: امروز راه نجات اقتصاد کشور و بیرون رفت از شرایط فعلی رهایی از اقتصاد نفتی است که مهمترین راهبرد آن تحقق جهش تولید است.

امام جمعه اراک گفت: امروز نیازمند راه اندازی فرهنگ کار، خدمت و تلاش در جامعه هستیم و اگر می خواهیم شرایط کشور بهبود پیدا کند باید زندگی مصرفی هر ایرانی به زندگی تولیدی تبدیل شود و باید تمام تلاشمان را برای خودکفایی در برخی از عرصه ها به کارگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه وابستگی شدید کشور در برخی زمینه ها امروز به یک معضل بزرگ تبدیل شده ادامه داد: باید در راستای نجات از وابستگی بیش از گذشته توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی اصلاح الگوی مصرف و تحقق جهش تولید از ارکان نجات اقتصاد کشور است که باید مورد توجه ملت ایران و مسئولین قرار گیرد و تحقق این امر مهم نیازمند عزم و اراده جهادی است.

دری نجف آبادی افزود: اقتصاد مقاومتی کلید واژه تحقق جهش تولید است که در ۲۴ محور و ۱۰۰ سرفصل تنظیم شده و باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

اقتصاد متکی به منابع داخلی در دستور کار همگان قرار گیرد

امام جمعه اراک بیان کرد: اقتصاد متکی به منابع داخلی، توسعه صادرات، تولید محور، دانش محور ، دانش بنیان و از تولید به مصرف نه از واردات به مصرف باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: استفاده حکیمانه ظرفیت های کشور برای تحقق جهش تولید و تولید مولد که به سرمایه می انجامد باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که امروز باید بیش از هر زمانی به آن توجه شود مسئله خانواده، تحکیم بنیان خانواده و مسئله باروری است که متاسفانه استان مرکزی وضعیت مناسبی در این خصوص ندارد و اگر مسئله خانواده آسیب ببیند قطعا جامعه اسلامی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

توجه به مسائل بهداشتی در بیماری کرونا باید مقدم بر درمان باشد

دری نجف آبادی افزود: در خصوص مسئله بیماری کرونا بهداشت باید مقدم بر درمان باشد و اگر مسئله پیشگیری و توجه به دستورالعمل ها به شکل عمومی انجام شود قطعا شرایط بهتر خواهد شد.

امام جمعه اراک گفت: توجه بر مسجد محوری ، بسیج محوری و ائمه جماعت محوری بر روی پیشگیری در کرونا یک مسئله جدی است و باید از کلیه ظرفیت های موجود برای مقابله با کرونا استفاده کنیم تا ورودی بیمارستان ها و ابتلا به کرونا کاهش یابد.

وی قطع زنجیره آلودگی به کرونا را یک ضرورت مهم دانست که همه باید در این امر مهم مشارکت داشته باشند بیان کرد: ائمه جمعه و جماعت باید در امر مبارزه با کرونا پیشتاز و پیشگام باشند و تاکید بر ابتدای خط یعنی همان پیشگیری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بسیج شوندگی آحاد و اقشار مختلف مردم برای مبارزه با کرونا باید توسط ائمه جمعه و جماعت با جدیت دنبال شود و همچنین در فاز سوم کمک مومنانه که بعد از دو فاز موفق در استان شروع شده مشارکت عموم مردم را انجام دهند.

دری نجف آبادی گفت: امیر جلیلوند یک سرمایه ارزشمند برای استان بود که عروج شهادت گونه ایشان عموم مردم استان و خصوصا نیروهای نظامی و انتظامی را در غم بزرگی فرو برد و همه باید تلاش کنیم که سرمایه ارزشمند نیروی انسانی با کرونا دچار آسیب نشود.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی و آموزش نیروهای داوطلب برای کمک به کادر درمان باید مورد توجه باشد و در این راستا باید اقدامات زیرساختی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تحقق جهش تولید امام جمعه اراک دری نجف آبادی دستور کار امت اسلام قرار گیرد مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست

اصغر جهانگیراظهار داشت: بحران و مدیریت بحران مقوله‌ای جهانی است و برای مقابله با آنها وقتی ساختار شکل گرفت باید با ترتیبات قانونی برای آن تصمیم گرفت.

وی ادامه داد: قوانین در کشور ما حدود ۱۱۵ سال قبل تصویب شده است و تاکنون بیش از ۱۳ هزار قانون در کشور توسط نهاد قانونگذاری وضع شده و این در حالی است که برخی از این قوانین دچار نقص، نقض، نسخ صریح یا ضمنی شدند و از سال ۱۳۸۹ برای رفع این نقیصه بازنگری قوانین در دستور کار قرار گرفت.

جهانگیر تصریح کرد: ایران در درون و برون خود با بحران های طبیعی و تحمیلی روبروست و نخستین موضوع مورد توجه ساماندهی قوانین و مقررات است.

معاون قوه قضاییه اظهار داشت: واقعیت این است که نگاه قانونگذار در سال‌های گذشته به فرایند قانونگذاری، نظام مسائل بحرانی نبوده و با این نگاه به حوزه قانونگذاری نپرداخته است؛ از این رو قوانینی که مصوب شده است در دل خود ممکن است بحران‌هایی نیز به همراه داشته باشد به عنوان نمونه اگر قانونی برای آبرسانی به یک حوزه تصمیم‌گیری شده باشد اما ممکن است اجرای آن که تلاش برای آبادانی یک نقطه است اما باعث تحمیل هزینه شود.

جهانگیر افزود: با این نگاه به نظام مسائل وقتی قوانینی در حال تدوین است باید پیوست‌های نظام مسائل بحرانی داشته باشد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر لزوم گردآوری داده‌های مبتنی بر واقعیت تاکید کرد و افزود: نیاز داریم داده‌های واقعی آماری داشته باشیم تا با جمع‌آوری داده‌های بحرانی امکان سیاستگذاری واحد را فراهم کنیم و از سوی دیگر نگاه مشترک تقنینی، اجرایی و قضایی ایجاد کنیم زیرا اینگونه مسائل، به واقع نظام مسائل ملی است اما اکنون در کشور بسیاری از داده‌ها غیرواقعی است.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه اکنون ۱۵ سال است که هدفمندی یارانه‌ها در حال اجراست اما همچنان دهک‌بندی‌ها به درستی صورت نگرفته است در حالی که توزیع منابع نیز در این حوزه در حال انجام است.

جهانگیر تصریح کرد: واقعیت این است که مشکلات انباشته شده‌ای داریم که تبدیل به معضلات شده است و برخی به مرحله بحران رسیده؛ بنابراین ابتدا باید مدل‌های بحران را بشناسیم و اولویت‌ها را تعیین کنیم زیرا منابع و زمان محدود است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست