Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - تسنیم به سراغ جوان کارآفرینی رفته است که در این بحران اقتصادی با ایده‌ای نو و جمع کردن چند نفر در کنار خود، سامانه‌ای راه‌اندازی کرده که مرجع محصولات شیلات در سطح کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سال‌ها است کشورمان با جمعیت انبوهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مواجه می‌باشد و صف طولانی از تقاضای کار نیز شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار‌های اعلام شده حدودا 10/5 درصد جمعیت فعال کشور با مشکل بیکاری مواجه هستند که در این میان، از جمعیت حدود دو میلیون و 900 هزار نفری بیکار در ایران بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر فارغ التحصیل عالی هستند.

در میان علل متعددی که موجب بازماندن افراد تحصیل‌کرده از بازار کار می‌شود، ترس از ریسک و نداشتن حامی و پشتیبان از عمده دلایلی است که فارغ التحصیلان برای ایجاد یک کسب و کار نوپا بیان می‌کنند.

به سراغ جوانی رفتیم که در میان بحران اقتصادی کشور با ایده‌ای نو و جمع کردن چند نفر در کنار خود، ایده خود را نه تنها به عرصه عمل و اجرا درآورده است که به گفته وی، سامانه‌ای که راه‌اندازی کردند، مرجع قیمت‌گذاری، خرید و فروش و عرضه‌ محصولات شیلات کشور است.

انتخاب باغداری به‌جای پشت میزنشینی/کارآفرین خراسان رضوی از رموز موفقیتش می‌گویدصرف فعل خواستن توسط کارآفرین بسیجی مشهد / تولید روزانه 3000 ماسک در کارگاه خانگیتمرکز بنیاد کرامت رضوی بر محرومیت‌زدایی/ کارآفرینی در مناطق محروم دنبال می‌شود

آقای رضا باقری جوان دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ صنایع گرایش بهینه سازی است که به همراه تیم 12 نفره‌ با استعداد خویش پا به عرصه‌ نوآوری گذاشته است، این تیم نمونه‌ای از جوانانی پرشوری هستند که توانسته‌اند ایده‌ خود را ثابت و عملی کنند. اینک دست به دست هم با تلاش و کوشش، سامانه‌ای هوشنمد را در زمینه‌ شیلات ‌که تا حدودی در زمینه‌ کشاورزی نیز ورود پیداکرده، راه اندازی کرده‌اند.

این کارآفرین در گفتگو با تسنیم از چگونگی ورود به این عرصه می‌گوید: حدودا سه سال پیش مطالعه و تحقیقمان را در بازار و تولیدات شیلات شروع کردیم و از آنجایی که استان ما بزرگترین تولید‌کننده‌ ماهی سردابی محسوب می‌شود تصمیم گرفتیم در زمینه‌ شیلات فعالیت‌مان را گسترش دهیم، از سال 98 آغاز به کار کردیم و با پیوستن به مرکز رشد واحدهای فناور پا در مسیر پیشرفت گذاشتیم.

وی  ادامه داد: ما سامانه‌ای ابداع کردیم که در آن خدماتی از قبیل فراهم کردن تمام پارامتر‌های لازم برای تولید در شیلات و نیز بازار فروش تولیدات با حذف واسطه و دلال‌های مسیر تولید و توزیع  ارائه می‌شود، به علاوه از آن‌جا که 90٪ افرادی که وارد کار شیلات شده‌اند به صورت تجربی و بدون دانش تخصصی هستند، خدمات آموزشی را در غالب پکیج و جزوات و کلاس‌های آموزشی، برای اولین بار در کشور ارائه داده‌ایم که در نهایت دوره‌های آموزشی ،مدارک معتبر نظام مهندسی به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

باقری گفت: با اینکه هنوز در قدم اول کار هستیم اما توانسته‌ایم به خوبی خود را به تمام تولید کنندگان و مشاغل مرتبط با شیلات بشناسانیم و البته مشکلات اقتصادی اخیر روند کار و پیشرفتمان را کمی کند کرد اما در کل موقعیت خوبی داریم و تجربیات، شناخت روی بازار و امتیازات سودمندی را کسب کرده‌ایم به گونه ای که سامانه‌ ما مرجع قیمت‌گذاری، خرید و فروش و عرضه‌ محصولات شیلات کشور است.

این کارآفرین جوان از مشکلات عدیده‌ای که بر سر راهشان بوده می‌گوید: علاوه بر مشکلات زیادی که دلال‌های متضرر در صنعت شیلات برایمان ایجاد کردند، متاسفانه از طرف ادارات و سازمان‌هایی همچون جهاد کشاورزی و سازمان شیلات استان که لازم بود ما‌ را در این مسیر نوین کمک کنند با وجود قول‌های مساعدی که دادند هیچ کمکی دریافت نشد و تنها نهاد پشتیبان ما مرکز رشد واحدهای فناور بوده است.

باقری در خصوص تشویق به کار سایر دانشجویان و جوانان صاحب ایده‌های نوین گفت: دید و نگاهی که دانشجو در فضای آکادمیک نسبت به کسب و کار دارد با دید و نگاهی که از طریق تجربیات میدانی از بازار و فضای کار به دست می‌آید بسیار متفاوت است و حتی تجربیات و کارهای عملی  نسبت به دانش تئوری برتر است.

وی ادامه داد: به نظر من، هر جوانی که طرح یا ایده‌ای نو همراه با توجیه اقتصادی دارد و می‌تواند اقتصاد کشور را رونق ببخشد، می‌تواند از راه مرکز رشد واحدهای فناور اقدام کند چرا که در این مراکز علاوه بر تسهیلات و محل اسکان رایگانی که داده می‌شود، می‌توان از تجربیات و دانش تیم کارشناسی نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست به میزبانی دانشگاه شهرکرد، با اشاره به اهمیت بحث دانش بومی، گفت: سال‌ها در منابع طبیعی به استان‌ها اعلام شد که دانش بومی منابع طبیعی کشور احصا شود؛ با روی کار آمدن دولت سیزدهم بر مکتوب شدن دانش بومی محیط زیست تاکید شد، که امید است این دانش شروع و پیوندی میان دانش نوین و بومی باشد.

وی افزود: اعطای دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری، اولین دستاورد این نشست بود.

علی سلاجقه اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با وجود ظرفیت‌های بالای زیستی از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط ‌زیست و منابع این حوزه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تصریح کرد: تشکیل دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری، مشارکت‌های مردمی، نهادها، سازمان‌ها و گروه‌های فعال مردمی را فراهم می‌کند.

ایشان با بیان اینکه حفظ محیط زیست بر عهده همه آحاد جامعه است، افزود: در دولت سیزدهم با مشارکت مردمی، بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست، کیفی‌سازی می‌شود.

سلاجقه در ادامه گفت: دانش بومی، امری اکتسابی و ریشه‌دار است؛ و توسعه صنعت بدون توجه به این دانش، توسعه‌ای ناپایدار محسوب می‌شود؛ در صورتی می‌توان به توسعه پایدار رسید که به ظرفیت‌های خود نگاه کنیم و تجارت درون‌زای محیط زیست کشور را از طریق دانش بومی، سامان بخشیم.

وی اشاره کرد: باید دانش بومی در راستای دانش نوین، احیا و استفاده شود و چنین همایش‌هایی ادامه‌دار باشد.

معاون رییس جمهور در ادامه، با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، اظهار داشت: این شعار، کاملا موشکافانه و آینده‌نگرانه انتخاب می‌شود و به عنوان حکم تلقی شده؛ به طوری که چندین سال مسائل اقتصادی در دستورکار قرار گرفت.

علی سلاجقه افزود: باید رابطه انسان و محیط زیست یک رابطه دوطرفه و قانون‌مدارانه تعریف شود و بتوان از ظرفیت سمن‌ها در این راستا، استفاده کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: تا هفته آینده نگاشت اولیه در خصوص ساز و کار مردم در بحث محیط زیست تقدیم دولت می‌شود و از طرفی، اتصال تولید کشور به توسعه پایدار و ضوابط استقرار محیط زیستی را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم.

ایشان یادآور شد: محیط زیست به عنوان بخش زیرساختی در کشور، مطرح بوده تا جهش تولید به نحو مطلوب انجام شود؛ از طرفی رشد اقتصادی دولت در سال گذشته ۵.۴ درصد و حتی به ۷.۸ درصد رسید؛ به‌طوری‌که ایران در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه از لحاظ جهش اقتصادی، رشد مناسبی داشته است.

وی در پایان اضافه کرد: قطعاً اطمینان داشته باشید که مباحث اقتصادی از سوی دولت، به نحو مطلوب، مدیریت و هر چه سریع‌تر، روزهای خوبی را تجربه می‌کند.

خبرنگار: نسرین قطره

انتهای پیام/

کد خبر: 1227511 برچسب‌ها سازمان محیط زیست کشور سازمان محیط زیست استان چهارمحال

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم