Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:48:02 GMT

کشف یک قلاده توله‌شیر در سقز

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۱۱۸

کشف یک قلاده توله‌شیر در سقز

 فرهاد سیف‌پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: پس از وصول گزارش به محیط زیست سقز مبنی بر اینکه توسط 2 نفر یک قلاده شیر(توله شیر) قرار است از سمت آذربایجان غربی به سقز انتقال داده شود و سپس از طریق مرز و از سمت بانه به خارج از کشور (اقلیم کردستان عراق) انتقال داده شود، کارهای اطلاعاتی در این باره آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از رصدهای کامل و دقیق اطلاعاتی توسط یگان‌های محیط زیست استان و شهرستان‌های سقز، بانه و بوکان و زیر نظر گرفتن مسیرهایی که بیم آن می‌رفت توله‌شیر را از آنجا انتقال دهند، سرانجام خودرویی که قلاده شیر را با آن منتقل می‌کردند در مسیر سقز بانه مشاهده شد و در نهایت با همکاری نیروی انتظامی در ورودی بانه این قلاده شیر توقیف شد.

وی ادامه داد: توله‌شیر که سنی بین 4 نا 5 ماه داشت، در جعبه خودرو آریو توسط همکاران محیط زیست بانه کشف و در این خصوص 2 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

سیف‌پناهی با تقدیر از آن همیار محیط زیست که گزارش انتقال این توله‌شیر را به محیط زیست این شهرستان داد و همکاری خوبی کرد، گفت:  چون توله‌شیر به علت اینکه بسیار استرس بهش وارد شده بود و مدتی در شرایط نامناسب و در صندوق خودرو برای انتقال به مرز نگهداری شده بود، به محیط زیست مرکز استان انتقال و از آنجا روانه تهران شد.

وی با تقدیر از مردم که همواره دغدغه حفظ محیط زیست و جانداران آن را دارند خواست در صورت مشاهد قاچاق هر گونه جانوری، محیط زیست و پاسگاه‌های مربوطه را در جریان قرار دهند.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست شیر کردستان عراق آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر درفضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف نموده و با همکاری ماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی یک قلاده " توله شیر" را که به صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضایی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود.

نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • کشف یک قلاده «توله شیر» از خانه باغی در ساری
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • یک قلاده « توله شیر» از خانه باغی در ساری کشف شد
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم