Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@14:57:29 GMT

شهید سلیمانی بزرگ‌ترین شخصیت تقریب مذاهب اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۲۰۵

شهید سلیمانی بزرگ‌ترین شخصیت تقریب مذاهب اسلام است

حسین معروفی گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگترین شخصیت تقریب مذاهب اسلام است و او نگاه اهل سنت را به جمهوری اسلامی ایران، شیعه و حقیقت انقلاب اسلامی عوض کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان؛ سردار حسین معروفی صبح امروز اختتامیه مسابقات قرآن کریم سپاه ثارالله استان کرمان ضمن عرض تبریک به مناسب هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) گفت: حکمت الهی در زمان پیامبر اسلام(ص) این بود که ما نباشیم، اما حکمت الهی امروز بر این است که به عنوان یک سیرباز و قطره در جریان انقلاب و دریای زلال اسلام ناب محمدی حضور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه هفته وحدت از ارزشمندترین روزهای بشری مسلمانان است، عنوان کرد: در این ایام حفظ وحدت در بین مسلمانان از هر روزی واجب‌تر و ضروری‌تر است؛ چرا که حکومت اسلامی و نظام سیاسی ما بسیار اهمیت دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه تقریب مذاهب باید با 4 فرقه دیگر مسلمانان هماهنگ شویم، ابراز کرد: به منظور به ثمر ساندن انقلاب در گام دوم نیازمند وحدت واقعی در جهان اسلام هستیم؛ لذا تمرکز ما باید بر مشترکات مسلمانان باشد.

وی با تأکید بر اینکه داعش، عربستان و وهابیت را مسلمان و اهل سنت نمی‌دانیم، تصریح کرد: کسانی که چهره‌ای خشن از اسلام را در دنیا معرفی کرده و شدیدترین و وحشی‌ترین اقدامات را انجام دادند نمی‌توانند مسلمان باشند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به فرمان امام خود، خود را فدای برادران اهل سنت کرد و چهار استان اهل سنت عراق، سوریه، لبنان و یمن را نجات داده و فلسطین را حفظ کرد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه امروز هدایت کننده و ام القرای جهان اسلام، ایران اسلامی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران و امت ما تنها امتی است که سد بلای اهل سنت جهان اسلام شده و پای آرمان‌های اهل سنت بر پایه مشترکات بین مسلمانان ایستاده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه امروز برخی نگاه وحدت ستیزی دارند و با این مسئله مشکل داریم و نگاه ما به وحدت، نگاه اسلام ناب و امامین انقلاب است، ابراز کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگترین شخصیت تقریب مذاهب اسلام است و او نگاه اهل سنت را به جمهوری اسلامی ایران، شیعه و حقیقت انقلاب اسلامی عوض کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروزه به دنبال پوسته نیست؛ بلکه به دنبال تصرف محتوا، فکر، ذهن و اراده ما است، عنوان کرد: برای ما فرقی نمی‌کند که ریاست جمهوری آمریکا چه کسی باشد چرا که در این دولت سیستم حاکم است و چیزی که سیستم مشخص می‌کند انجام می‌شود.

سردار معروفی با بیان اینکه دشمن نمی تواند بزرگی ما را در منطقه، قدرت موشکی و هوشمندی نیروهای مسلح ما تحت امر ولی امر مسلمین ببیند، اظهار کرد: حوزه دفاعی، بهترین الگو برون رفت از وضعیت اقتصادی است که با استفاده از توان داخلی یکی از بزرگترین قدرت‌های جهان هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم از همه مشکلات عبور کنیم، در زمین دشمن بازی نکرده و مراقب باشیم دیگران هم بازی نکنند باید امام شناسی داشته باشیم؛ چرا که امام شناسی موجب می شود که لبخند دشمن ما را منحرف نکرده و برای دشمن سوت و کف نزنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سپاه ثارالله استان کرمان تقریب مذاهب اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است

دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو وحید یامین‌پور دبیر شورای عالی جوانان کشور در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار فرهنگ و هنر کرمان با اشاره به مطالعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنر را باید از شهید آوینی آغاز کرد گفت:، زیرا با شهید آوینی می‌توان تکلیف خود را با بسیاری از چیز‌ها از جمله علم، تاریخ، سیاست، تلوزیون مشخص کرد.

وی افزود: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

او اظهار کرد:شهید آوینی هم اُفق با امام راحل بود و همان طور که امام جنگ را می‌دید، او هم می‌دید و روایت می‌کرد.

 وی گفت: هنر در ایران زنده است و عموم مردم ما اهل هنر هستند.

یامین پور افزود: شهید آوینی و شهید سلیمانی از کسانی هستند که وقت داشتند، گفت: خون سبب یادآوری خاطره‌هایی می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند آن را زنده کند؛ شاید اگر سردار سلیمانی به شهادت نمی‌رسید به یاد نمی‌آوردیم که همه ما یک ملت هستیم که قلب‌هایمان به هم پیوند دارد؛ این خون یک برق ایجاد و خاطره‌ها را زنده کرد.  
او گفت:حاج قاسم سلیمانی که شهید شد ما به یک‌باره گذشته را به یاد آوردیم و به یاد سیاوش افتادیم.

دبیر شورای عالی جوانان کشور تاکید کرد: بزرگانی همچون فردوسی، حافظ، سعدی، سنایی، مولاناسرآغاز فرهنگ ایران و متعلق به زمان باقی هستند. برخلاف ادعای برخی که می‌گویند ارتباط ایرانی‌ها با سرآغازهایمان گسسته، اما ما با سرآغاز‌ها مرتبط هستیم به همین دلیل همچنان زنده‌ایم و زمین نخورده‌ایم.

او تصریح کرد: یکی از این سرآغاز‌ها عاشورا است که ارتباط با آن قطع نشده و شهیدان آوینی، سلیمانی، حججی با سرآغاز ارتباط داشتند و اگر ارتباط با سرآغاز قطع شود دچار سستی و زوال می‌شویم.

وی با بیان اینکه روایت فتح یک کار نوین از یک روایت غریب بود تصریح کرد: آوینی جنگ را فتح دید نه جنگ، به همین دلیل توانست روایت فتح را خلق کند.  

یامین پور تصریح کرد: نکته ما فقدان انسان‌های هم افق با حقیقت جاری است نه فقدان کسانی که تکنیک‌ها را می‌دانند.

سپس رییس حوزه هنری استان کرمان نیز گفت: آیین هفته هنر انقلاب اسلامی در واقع یک نقطه پایانی بر اتفاقات سال گذشته و آغازی بر اتفاقات پیش‌روی حوزه هنری استان کرمان است.

مجتبی اسدی افزود:جایزه ویژه امسال با نام "ریحانه" هم که در واقع لباس شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد از شهدای خردسال حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در گلزار شهدای کرمان است که به‌صورت امانت در دست ماست و هر ساله به هنرمند یا هنرمندان شاخص ایثار و شهادت اهدا می‌شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از هنرمندان و چهره‌های فعال هنر انقلاب اسلامی در کرمان تجلیل و امین شجاعی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان کرمان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

لازم به توضیح است جایزه ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی امسال با نام «ریحانه» به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی به حلقه ادبی قلمه اهدا شد؛ این حلقه ادبی متشکل از نویسندگانی است پس از حادثه تروریستی کرمان روایتگر شهدای این حادثه بودند.

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • شهادت سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر کرده است
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند