Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:08:27 GMT

کیسه های نگهدارنده مواد غذایی با فناوری نانو تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۲۷۸

کیسه های نگهدارنده مواد غذایی با فناوری نانو تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت ایرانی برای افزایش ماندگاری موادغذایی، کیسه‌های آنتی باکتریال تولید و به بازار عرضه می‌کند. این کیسه‌ها به دلیل داشتن نانومواد از خواص آنتی باکتریال بهره‌مند بوده و می‌توانند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرند.

همچنین این شرکت سال گذشته اقدام به تولید بطری‌های پلاستیکی مقاوم در برابر شکستگی و ضربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکستگی و ترک خوردگی بطری‌های پلاستیکی در صنعت تولید بطری‌های پلاستیکی برای شرکت‌های تولیدکننده و همچنین شرکت‌هایی که از این بطری‌ها استفاده می‌کردند مشکل‌هایی را ایجاد می‌کند.

با افزودن این ماده نانویی به بطری‌ها استحکام آن‌ها به حد قابل قبولی ارتقاء پیدا کرد به طوری‌که با پرتاب از فاصله یک متری، هیچ شکستگی و درزی در بطری دیده نمی شود. این بطری‌ها پس از تست‌های متعددی و دریافت نتیجه مطلوب از آزمایش‌ها، وارد خط تولید شد و با تیراژ ۹۰۰ هزار بطری در ماه تولید انبوه آن درسال گذشته انجام شد.

استفاده از نانو افزودنی‌ها یکی از مؤثرترین روش‌ها به‌منظور بهبود خواص نهایی پلاستیک‌ است. یکی از بزرگ‌ترین معضلات در تولید محصولات پلیمری به‌خصوص در پلیمرهای PP و UPVC، بحث شکنندگی قطعات نهایی مانند لوله، اتصالات، پروفیل و پنل‌ها مخصوصاً در دماهای پایین است. به این منظور تولیدکنندگان مجبور به استفاده از بهبوددهنده‌های ضربه آکریلیکی و CPE در صنعت UPVC و استفاده از ترموپلاستیک الاستومرها در صنعت PP هستند که اغلب وارداتی بوده و در کنار بهبود خواص ضربه دیگر خواص قطعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

کد خبر 5060644 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو تولید دانش بنیان شرکت دانش بنیان پلاستیک ویروس کرونا تحقیقات علمی نوآوری واکسن کرونا حاکمیت سایبری فناوری فضایی اینترنت شرکت اسپیس ایکس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایرانسل فیس بوک هوش مصنوعی ایالات متحده امریکا گوگل بطری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد. این پویش از هفته زمین پاک آغاز و تا ۲۱ تیر ماه روز جهانی بدون پلاستیک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6086636

دیگر خبرها

  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد
  • فیلم| ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی از امروز
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟
  • رنگ در هر بطری آب معدنی نشانه چیست؟ (فیلم)
  • نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید