Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت کشور یمن از کشته شدن عامل اصلی در ترور وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، با همکاری دستگاه اطلاعات و امنیت عامل اصلی در تیم ترور «حسن زید» وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی کشته شد.
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این فرد که «محمد علی احمد حنس» نام دارد در مقابل نیروهای امنیتی در منطقه «حورو» شهر «میفعه عنس» در استان ذمار (تقریبا در مرکز یمن) مقاومت کرد و به هلاکت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت کشور یمن پیش‌تر از شناسایی عاملان این ترور و کشته شدن دو نفر از آنها در یک عملیات امنیتی خبر داده بود.
عربستان سعودی چندی پیش با ارائه لیستی 40 نفره از افراد وابسته به جنبش انصارالله یمن اعلام کرده بود، به هر کسی که اطلاعاتی از این افراد بدهد، جایزه می‌دهد؛ وزیر ورزش دولت نجات ملی از جمله افراد این لیست بود.

چرا «حسن زید» ترور شد؟
محمد مفتاح، رئیس حزب الامه و مشاور شورای عالی سیاسی یمن تشریح می کند که شهید حسن زید چگونه شخصیتی بود که ائتلاف تجاوز سعودی او را ترور کرد.
محمد مفتاح در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه "المشهد الیمنی"، گفت که شهید حسن زید از رهبران بزرگ جبهه "لقاء مشترک" بود. عربستان در این جبهه رخنه کرده و شماری از اعضای آن را به خدمت گرفته بود. اما حسن زید تسلیم نشده و تصمیم گرفته بود خط خود را جدا کند و با این کار خشم سعودی ها را برانگیخته بود.
وی افزود عربستان انتظار داشت که حسن زید همراه با دیگر رهبران این جبهه، همچنان در صف متجاوزان و مزدوران عربستان باقی بماند.
شهید حسن زید، از رهبران سیاسی و اجتماعی برجسته یمن بود و یمنی ها او را به خوش اخلاقی و تواضع می شناختند. او مثل هر شهروند دیگری بدون محافظ رفت و آمد می کرد. همچنین مواضع شجاعانه در مقابل ائتلاف متجاوز داشت.
حسن زید وزیر امور ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن سه‌شنبه هفته گذشته به ضرب چند گلوله در صنعاء ترور شد و به شهادت رسید.

آمریکا و ائتلاف سعودی مسئول ترور «حسن زید» هستند
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول ترور «حسن محمد زید» وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی دانست.
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که آمریکا و ائتلاف سعودی مسئول ترور شهید حسم محمد زید هستند.
الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «شهید حسن زید با پیوستن به ائتلاف عربی علیه یمن مخالفت کرد و موضع ثابتی برای حمایت از وطن اتخاذ کرد، و همین امر سبب شد که این ائتلاف برای کسی که او را به قتل برساند، جایزه تعیین کند».
وی افزود: «ما آمریکا را مسئول قتل حسن محمد زید می‌دانیم همچنانکه ائتلاف متجاوز (سعودی) نیز مسئول این قتل است چرا که قتل او پس از تعیین جایزه و مبلغ مالی صورت گرفت و اعلام این جایزه نشان‌دهنده اصرار ائتلاف برای قتل اوست و آن‌ها این قتل را انجام داده‌اند».

ترور وزیر ورزش و جوانان یمن بدون پاسخ نخواهد ماند
در همین حال عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به شهادت حسن زید وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن واکنش نشان داد و گفت که این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.
محمد البخیتی افزود: کشورهای ائتلاف تحت سرکردگی سعودی عامل جنایت ترور وزیر ورزش و جوانان یمن هستند. مزدوران کشورهای ائتلاف عاملان جنایت ترور وزیر جوانان و ورزش یمن هستند. عملیات ترور بدون پاسخ نخواهد ماند و حق ملت یمن است که به شیوه‌ای که مناسب می‌بیند، پاسخ دهد.
البخیتی تاکید کرد: تشدید تحرکات از جانب دشمنان، مقابله به مثل را به دنبال خواهد داشت. هدف قرار دادن یکی از وزیران دولت صنعا در راستای تشدید تحرکات دشمن است و با مقابله با مثل روبرو خواهد شد.
وی اعلام کرد: یمنی‌ها فرودگاه‌هایی را که از آن برای هدف قرار غیرنظامیان یمنی استفاده می‌شود را هدف قرار می‌دهند. ما مراکز و تاسیسات غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهیم زیرا با ما شرف می‌جنگیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی ترور وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،علی رغبتی مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی طی گفتگو با برنامه گفتگوی ویژه خبری درخصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و موضوع تعیین تکلیف مدیریتی دو باشگاه اظهار داشت: وقتی یک مجموعه واگذار می‌شود این مالکین هستند که درخصوص وضعیت مدیریتی آن تصمیم می‌گیرند. دوره مدیریتی آنها ممکن است تمام و یا تمدید شود و این تصمیم برعهده سهامداران است و ما نیز در وزارت ورزش آماده هرگونه همکاری هستیم.

 

وی در ادامه درپاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش بعد از واگذاری دو باشگاه در مجمع سرخابی‌ها حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: ترکیب سهامداران مجمع را تشکیل می‌دهد. ما از بعد نظارتی و قوانینی که برای نظارت بر باشگاه‌ها برعهده وزارت ورزش گذاشته شده است وظیفه خود را انجام خواهیم داد چون باشگاه‌ها مجوز فعالیت خود را از وزارت ورزش و اداره کل ورزش استان متبوع دریافت می‌کنند‌. 

 

وی بیان کرد: باشگاه‌ها ملزم به رعایت استانداردهای فدراسیون متبوع هستند و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه رشته اول آنها فوتبال است در یک سطح بالاتر استانداردهای مدنظر AFC را باید رعایت کنند‌. همچنین مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید برنحوه عملکرد آنها نیز نظارت وجود داشته باشد و از این‌رو مبحث نظارتی وزارت ورزش بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ادامه خواهد داشت.

 

رغبتی درخصوص این موضوع که واگذاری دو باشگاه تا به الان چقدر موفقیت‌آمیز بوده است خاطرنشان کرد: ۴۵ سال است که وضعیت مالکیتی این دو باشگاه دستخوش تغییرات مختلفی شده و در یک دهه اخیر به این نتیجه رسیدند که سرخابی‌ها واگذار شوند. آن چیزی که در این بین بسیار مشهود است اراده و همت دولت سیزدهم و در راس آن رییس‌جمهور محترم بود که این دو باشگاه به نهاد غیردولتی سپرده شود. 

 

وی گفت: بزرگترین دغدغه‌ای که در این سال‌ها درخصوص دو باشگاه داشتیم بحث واگذاری نبود، بلکه موضوع اصلی ادامه حیات سرخابی‌ها بود. اینکه این دوباشگاه به چه کسانی واگذار شوند که اهلیت لازم را داشته باشند. خوشبختانه مسیری که برای واگذاری دو باشگاه آغاز شد و از فرابورس گذشت و در این راه سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی زحمت زیادی کشیدند.

 

مشاور وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: الان بزرگترین خوشحالی ما این است کسانی که بیشترین سهام دو باشگاه را در اختیار گرفتند از توان و تجربه اقتصادی و مدیریتی در سطوح بالا برخوردار هستند. نقطه ضعفی که صنعت ورزش و به ویژه فوتبال داشت این بود که پیوند اقتصاد و ورزش را نمی‌توانست برقرار کند و بیشتر جنبه‌های ورزشی مطرح بود.

 

علی رغبتی افزود: این امیدواری وجود دارد که مجموعه‌های معتبری که مالکیت دو باشگاه را در اختیار گرفتند در روند ادامه حیات سرخابی‌ها تاثیرات مثبت داشته باشند و براساس برنامه به بنگاه‌هایی تبدیل شوند که در صنعت ورزش به مرز سوددهی نیز برسند.

 

رغبتی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسئله واگذاری صرفا مختص به یک حوزه ورزش نیست. وقتی تمام باشگاه‌های بزرگ اروپا را نگاه می‌کنیم اکثر مالکین آنها سبقه ورزشی نداشته‌اند اما توانسته‌اند سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای در مجموعه خود انجام دهند و طبیعتا برای اداره آن از افراد متخصص در ورزش نیز بهره‌مند می‌شوند.  خوشبختانه ما نیز مجموعه‌ای از پیشکسوتان و مدیران موفق را داریم که دست مالکین را برای حوزه مدیریت باز می‌گذارد.

 

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور قهرمانی اظهار داشت: این اتفاق بزرگ فرصت را به دو باشگاه می‌دهد که از روزمرگی خارج شوند و هر دو باشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند که می‌توان بهترین استفاده را از آن برد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا با واگذاری سرخابی‌ها مشکل AFC نیز حل خواهد شد یا خیر، گفت: بزرگترین مشکل AFC درخصوص این دو باشگاه مالکیت مشترک بود که خوشبختانه حل شد. طبیعتا با واگذاری به بخش غیردولتی ابهام درخصوص مدیریت دولتی سرخابی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند
  • عجیب، اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال قسطی فروخته شد
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند