Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این حادثه روز سه‌شنبه 6 آبان در حالی رخ داد که اعضای این خانواده یعنی رسول ایران‌نژاد ۳۵ ساله، همسرش شیوا محمدپناهی ۳۵ ساله، آنیتا ایران‌نژاد ۹ساله، آرمین ایران‌نژاد ۶ ساله و آرتین 15 ماهه سوار بر قایق به همراه چند پناهجوی دیگر در حال عبور از کانال مانش برای رفتن به بریتانیا بودند که قایق واژگون شد و در این حادثه رسول ایران‌نژاد غرق شد و همسر و ۲ فرزند خردسال آنها بر اثر ایست قلبی جان باختند،اما هنوز خبری از سرنوشت کودک 15 ماهه آنها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

15 نفر دیگر از سرنشینان قایق که گفته می‌شود ایرانی بودند به بیمارستان منتقل شده‌اند و گمان می‌رود ۲ نفر دیگر نیز در دریا گم شده‌ باشند. بر اساس گزارش‌ها قایق حامل پناهجویان ظرفیت ۱۷ نفر را داشته اما قاچاقچیان ۲۷ نفر را در آن گنجانده بودند؛ از سوی دیگر اداره هواشناسی بریتانیا نیز از قبل درباره وضعیت بد هوا و باد‌های شدید در منطقه کانال مانش هشدار داده بود.

قایق غرق شده در حدود ۲ کیلومتری ساحل فرانسه به‌طور اتفاقی توسط یک قایق بادبانی در حال عبور در ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی شناسایی شد و موضوع بلافاصله به اطلاع مقام‌های فرانسوی رسید؛ در عملیات نجات و جست‌و‌جو ۴ فروند شناور فرانسوی، یک فروند بالگرد بلژیکی و یک قایق ماهیگیری فرانسوی شرکت داشتند اما زمانی که تیم‌های امداد و نجات رسیدند، قایق پناهجویان غرق شده بود.

رسول ایران‌نژاد کارگر ساختمانی و همسرش خانه‌دار بود اما به قصد مهاجرت از سردشت به ترکیه و از ترکیه به ایتالیا رفتند. آنها در ایتالیا ۲۰ روز قرنطینه شده و بعد به‌سمت فرانسه حرکت کردند و ۲۰ روز هم در جنگل‌های شمال فرانسه بودند آنها برای رفتن به انگلستان چند باری  با قطار اقدام کردند اما هر بار پلیس آنها را به کمپ بازگرداند تا اینکه شب آخر با یک فایل صوتی به خانواده شان پیام دادند که می‌خواهند سوار قایق شوند؛ قایقی که به مقصد نمی‌رسد.

یکی از دوستان این خانواده که در کمپ شمال فرانسه با آنها بوده، نوشته است «این خانواده ۸۰ میلیون تومان خرج کرده و به قاچاق‌بر داده‌اند، آنها تمام سرمایه‌شان را برای این کار گذاشتند.»

دادستان شهر دانکرک فرانسه تحقیقات درباره علت غرق شدن این کشتی را آغاز کرده است.این سازمان گفت ایجاد یک سیستم جدید که به پناهجویان اجازه می‌دهد از خارج از مرزهای خود به بریتانیا پناهنده شوند، می تواند به گذرگاه‌های دریایی ترسناک و پرخطر پایان دهد و از بروز فجایع این چنین جلوگیری کند.

کانال مانش، بین فرانسه و بریتانیا یکی از پررفت و آمدترین آبراه‌های جهان است و عبور از آن با شناورهای کوچک بخصوص در فصل زمستان و روزهایی که دریا طوفانی است، بسیار خطرناک است.

کمال حسین‌پور نماینده سردشت نیز در نامه‌ای از وزارت امور خارجه ایران درخواست کرده مقدمات پیگیری بازگرداندن اجساد به کشور را فراهم کند. وی درباره مهاجرت جوانان سردشت به رویداد۲۴ گفت: این موضوع از حدود ۵ ماه پیش در سردشت شروع شده است؛ تا جایی‌که تا کنون بیش از هزار نفر از مردان و زنان جوان سردشتی از کشور مهاجرت کرده‌اند. بیشتر این مهاجران را مردان و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به‌صورت خانوادگی اقدام به مهاجرت کرده‌اند.

پربیننده ترین فروش موتور ۸۰میلیونی فقط ۶میلیون! جزییات ماجرای ضرب و شتم دختر جوان در آبادان اقدام زشت ۲زن جوان در تهران+عکس خودکشی در چالش مومو از شایعه تا واقعیت +عکس «پاکت پول» عروسی را عزا کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مرگ مهاجرت غرق شدگی کانال مانش قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ایران نژاد کانال مانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است؛ افزود: در این سند به عنوان فرصت به نظام پوشاک نگاه شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در این سند به تولید، مصرف کننده و حقوق مصرف کنندگان توجه شده است.

امامی افزود: در سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی، هدف گذاری شده که بیش از ۳۰ درصد از پوشاک مصرفی مردم، متصل به ویژند‌های متعهد و متخصص، بومی و ایرانی باشد. 

وی گفت: در عرصه طراحی نگاه انفعالی باید تبدیل به نگاه فعال شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اصول تغذیه سالم در خانواده (فیلم)
  • نجات ۷ کودک گرفتار در سیل توسط قایق‌های مردمی (فیلم)
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • گریه های دختر ایرانی در سیل دوبی (فیلم)
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز