Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی فردا؛ اصلاح طلبان در ناامیدی به سر می برند. نمونه بارزش اسحاق جهانگیری است، او تا چندی پیش از گزینه های جدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شد اما اخیرا نقل قولی از او منتشر شده که تصمیم برای ورود به رقابت 1400 ندارد.

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره علت انصراف اسحاق جهانگیری برای نامزدی در انتخابات گفت: روز گذشته آقای جهانگیری درباره گرانی کالاها بیان کرد «دعا کنید که کالاها ارزان شود»، یعنی دیگر دولت تدبیری ندارد، به جز آنکه مردم دعا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معنای حرف آقای جهانگیری این بود که «ما خط فکری نداریم و نمی دانیم با اقتصاد چه کنیم، هر کاری انجام می دهیم قیمت ها روز به روز زیادتر می شود». هر چه گرانی بیشتر شود افق سیاسی برای اصلاحات تیره و تارتر می شود. طبیعی است که آقای جهانگیری در این شرایط تصمیم بگیرد نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود چون اگر بیاید می خواهد به مردم چه بگوید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه جهانگیری هرچه آبرو داشت برای دولت روحانی گذاشت، اظهار کرد: او اگر برنامه و راه حلی برای اداره دولت آینده داشت در همین سال آخر دولت روحانی به اجرا در می آورد تا اوضاع کشور بهتر شود اما دولت روحانی جز ناتوانی چیز دیگری به مردم نشان نداد.

وی افزود: امروز تمام امید اصلاح طلبان به رأی آوری بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست تا بگویند «علت همه اوضاع نا به سامان اقتصادی به خاطر ترامپ بود و حالا که او نیست باید به برجام بر می گردد و ما می توانیم شرایط اقتصادی را تغییر دهیم».

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه جهانگیری خیلی ناامید از وضع موجود است، بیان کرد: دولتمردان روحانی خیلی وقت است که دست تسلیم بالا برده اند، اگر بدنه اجرایی دولت به اندازه 10 درصد روزهای نخست کار می کردند وضعیت کشور به اینجا نمی رسید. الان همه کارها رها شده است و همه می دانند دولت دارد به روزمرگی می گذراند تا 9 ماه دیگر بگذرد و تصدی امور را تحویل دولت بعد دهند.

وی درباره پشیمانی جهانگیری از ادامه همکاری با روحانی در دولت دوم یادآور شد: او اشتباه نکرد که معاون اول روحانی ماند چون او نماد اصلاح طلبی دولت روحانی بود و مزد زحماتش را برای دولت گرفت. دلیلی نداشت که بعد از پیروزی روحانی در سال 96 عقب نشینی کند. ضمن آنکه اصلاح طلبان هم از او انتظار همین کار را داشتند تا در دولت بماند بیشتر برای رضایتمندی مردم تلاش کند. البته این اتفاق نیفتاد.

بخشایش اردستانی تأکید کرد: اگر اوضاع مثل دولت اول آقای روحانی می شد امیدها درباره شانس آقای جهانگیری در انتخابات 1400 زیاد بود اما الان دولت روحانی مثل مرده‌ای است که هر کسی لگدی به آن می زند. البته اصولگرایان از این وضعیت بدشان نمی آید و دوست دارند این وضعیت تا انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 ادامه پیدا کند.

این استاد دانشگاه درباره آینده سیاسی اسحاق جهانگیری گفت: دوره او تمام شد، البته فعالان سیاسی هم نسل او نیز باید قدرت را رها کنند و بروند تا یک تیم جوان سر کار بیاید و کشور از این وضعیت خارج شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران ایران انتخابات ریاست جمهوری آقای جهانگیری دولت روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت فلسطین نمی‌خواهد که مقامت تسلیم شود/ صهیونیست‌ها نمی گذارند مردم فلسطین به حق خود دست یابند

خلیل الحیه معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بیش از ۳۵ هزار نفر از فلسطینی‌ها که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند را به شهادت رساند و این شمار نشان دهنده حجم جنایات آنها است. صهیونیست‌ها بیمارستان‌ها را نابود کردند و مورد حمله قرار داده تا جایی که کاری کرده فلسطینی‌ها جایی برای استقرار و پناه گرفتن نداشته باشند.

آنها کشتار و نسل کشی را در غزه در پیش گرفتند. سیاست کوچ اجباری و آوارگی و گرسنه نگهداشتن مردم فلسطین سیاست صهیونیست‌هاست.  

وی افزود: در شمال غزه حدود ۶۰۰ هزار از شهروندان فلسطینی هستند و سیاست صهیونیست‌ها گشنه نگهداشتن مردم است و مانع از فعالیت‌های موسسات بین المللی در منطقه شده اند. امروز نمی‌گذارند این موسسات در شمال و جنوب فعالیت کنند. این اشغالگران صلاح هرج و مرج را در پیش گرفتند. حتی مقابل فعالیت کمیته‌های بین المللی را گرفته اند. اشغالگران اسرائیلی نمی‌خواهند مردم فلسطین حتی به وظایف خود عمل کنند. اشغالکران می‌خواهند هرج و مرج ایجاد کنند تا بتوانند آزو‌های خود را تامین کنند تا مردم فلسطین با آنها همکاری کنند.

الحیه تاکید کرد: هنوز، اما نتوانستند هرج و مرج ایجاد کنند ملت فلسطین کشور و میهن خود را دوست دارند و فرزندان ملت فلسطینی وقتی اشغالگران وارد شدند این مردم به هیج وجه با آنها همکاری نکردند و اشغالگران در همه کار‌های خود شکست خوردن و وقتی این شکست را دیدند نبرد و جنگ را طولانی کردند.

وی ادامه داد: اولین این ماندن کابینه تندرو نتانیاهو بیشتر شود و زمان جنگ را بیشتر کنتد. اما مقاومت فلسطین از مردم خود دفاع می‌کند و اکنون خسارات زیادی هم به صهیونیست‌ها زده اند. ملت فلسطین با کوچ اجباری مخالفت کرده اند و همین یک شکست بزرگ برای صهیونیست‌ها بوده است.

وی افزود: مجاهدان مقامت با عزم ایمان هستند و اطلاعات درستی داشتند و طرح خود را به عنوان طوفان الاقصی آماده کردند تا این که فرصت مناسب را فراهم کنند و پس از مهیا شدن این فرصت آن را عملی کردند. علیات طوفان الاقصی همه را جهان را متعجب کرد و گردان‌های الاقسام کار بزرگی کردند و برای ما کرامت مهم است، اما آنها کرامت و آزادی ما را نمی‌خواهند.

خلیل الحیه تصریح کرد: می‌خواهیم محاصره شکسته شود و بهترین روش‌ها را برای ملت فلسطین به کار ببریم. چشم ما به قدس و مسجدالاقصی است. عملیات طوفان الاقصی در مقابل کار‌هایی بود که آنها می‌خواستند بر علیه ما انجام دهند و هدف این عملیات پیام به جهانیان بود که ملت فلسطین وجود دارد و اجازه نمی‌دهیم که قدس یهودی سازی شود و برای آزادی فلسطین این عملیات بزرگ عملی شد.

وی تشریح کرد: من معتقد هستم که ملت فلسطین شکست نخواهد خورد. ما امروز در سرزمین خود هستیم و وظیفه سیاسی و دینی ما است که از سرزمین خود  و برای آزادی این سرزمین دفاع کنیم. عزم و اراده ما در عملیات طوفان الاقصی بیش از همیشه بود و در زیر زمین و روی زمین آماده بودیم و با مردانی که عزم و اراده داشتند نبرد را شکل دادیم و مجاهدان فلسطینی تسلیم نشدند و مقاومت اکنون علی رغم همه خرابی‌ها و جنایات آمریکا و صهیونیست‌ها، فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها اشغالکران اسرائیلی نتوانستن به هدف‌های خود برسند ملت فلسطین مقاومت می‌کنند.

وی گفت: ملت هم طرفدار مقاومت هستند و این ملت هم قبول نمی‌کند که مقاومت تسلیم شود و اهتمام می‌ورزیم که در در کنار اقدامات سیاسی و توقف جنگ به اهداف خود برسیم.  

الحیه تاکید کرد: مشکل ما اشغالگری آنها بوده. نه آمریکا و نه اسرائیلی هیچ هدفی برای رساندن حق مردم فلسطین به آنها ندارند. آمریکا می‌خواهد به دلیل منافع خود اوضاع منطقه را تغییر دهند. امروز می‌خواهند اسرائیل بخش بزرگی از منطقه باشد که اشغالگران طوری نشان دهند که ائتلاف با کشور‌های اسلامی دارند و این هدف را آمریکایی‌ها مدیریت می‌کند. اسرائیل خونریز است و آنها غده سرطانی است و برای این منطقه مقدس برنامه دارند.

وی گفت: هدف آنها نابودی مسئله فلسطین است و ما همچنان پاسدار حقوق خود هستیم. پاسدار آن هستیم که عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها متوقف شود.
وی ادامه داد: در عملیات طوفان الاقصی باعث شدیم و همه نقاب‌ها کنار رفت و مشخص شد که صهیونیست‌ها چه مقدار خونخوار و جنایت کار هستند چهره واقعی آنها اکنون مشخص شده است. دشمن به دنبال منافع خود است نه منافع کشور‌های منطقه. اینها عقیده دارند که سایر ملت‌ها حیوان هستند و از آنها برای نفع خودشان استفاده می‌کنند.

آمریکایی‌ها اکنون نزدیک انتخابات هستند و برای همین این مقدار از صهیونیست‌ها حمایت‌ی کنند و آنها به هیچ عنوان نمی‌تواند بی رحمی و جنایات صهیونیست‌ها را توجیه کند و برای همین پس از ۶ ماه شورای امنیت توانست قطعنامه آتش بس را تصویب کند و این اتفاق الزام آور است.
 معاون دفتر سیاسی اظهار کرد: آمریکایی‌ها رای ممتنع دادند و مخالف این قعطنامه بوده و آنها عنوان کردند که ضد مقاومت و فلسطین هستند. آمریکا امروز نمی‌تواند خسارات بیشتر را تحمل کند چرا که در آستانه انتخابات است. این قطعتنامه خوب است و ما اماده برای مذاکره هستیم، اما صهیونیست‌ها مقابله این مذاکره ایستاده اند و کار شکنی می‌کنند.

وی درباره شرایط مقاومت برای آتش بس گفت: مقاومت عنوان کرده که زنان و کودکان را در پایان نوامبر آزاد می‌کنیم، اما اسرائیل کارشکنی کرده است. شخص نتانیاهو و کابینه او هیچ ارزشی برای اسرا‌ها قائل نیستند و خواسته‌های ما انسانی است. می‌خواهیم که اشغالگران از نوار غزه خارج شوند و این اقدام باید در دو مرحله انجام شود و می‌خواهیم که آوارگان که بیش از ۶۰۰ هزار نفر هستند به شمال باز گردند و اشغالگران به هیچ کدام از این مسائل اهمیت قائل نیستند و ان‌ها می‌خواهند که نوار غزه را باقی بمانند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی برنامه‌های ویژه خبری

دیگر خبرها

  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • (ویدیو) مصطفی معین: از انتخابات مجلس هفتم دیگر رای نداده‌ام جز یک بار به روحانی
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • ملت فلسطین نمی‌خواهد که مقامت تسلیم شود/ صهیونیست‌ها نمی گذارند مردم فلسطین به حق خود دست یابند
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد