Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:41:47 GMT

داعش خواهان حمله به منافع فرانسه شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۶۶۸

داعش خواستار حمله به فرانسه و کسب و کار فرانسوی‌ها در خارج از کشور برای جلوگیری از "توهین" به حضرت محمد (ص) و اسلام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، بیانیه داعش در هفته نامه وابسته به خود "النبأ" پس از حمله در شهر نیس که به کشته شدن سه نفر انجامید، منتشر شده. هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داعش به طور مستقیم به آخرین حمله اشاره‌ای نکرده است.

داعش خواستار هدف گیری شرکت‌های بزرگ فرانسوی که در منطقه خاورمیانه فعال هستند، شده است.

این گروه تروریستی همچنین با تاکید بر تهدید منافع فرانسوی هشتگی را در اینترنت به راه انداخته که در تحریک به خشونت بیشتر علیه فرانسوی‌هاست.

هفته‌نامه النبأ از اختلاف مواضع برخی جریان‌های اسلامی سیاسی در کشورهای اروپایی به طور کل و فرانسه به شکل خاص انتقاد کرده است.

مقاله داعش استدلال می‌کند که خشونت علیه فرانسه و منافع آن تنها راه مجبور کردن این کشور برای پایان دادن به "تحریکات" علیه مسلمانان است.

ناظران معتقدند، رهبری داعش احتمالا تلاش می‌کند از تاثیرات بحران کاریکاتورهای موهن و انعکاسات امنیتی آن در فرانسه سوء استفاده کند تا به هدف خاص خود و به خدمت گرفتن آن برای جذب نیروی جنگجوی بیشتر و عناصر جدید به صفوف تشکیلات برسد.

رهبری داعش احتمالا در این بحران و تاثیراتش فرصتی مناسب برای تحریک "گرگ‌های تنها" و "نیروهای زیرزمینی" خود یافته و می‌خواهد آنها را تحت تاثیر "غیرت دینی" وادار به ارتکاب جنایات جدید در برخی کشورها بکند تا دستاوردهایی را برای این تشکیلات تروریستی-تکفیری به ثبت برسانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش اهانت به پیامبر اسلام فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش، پوتین و روسیه را به حمله مجدد تهدید کرد!

 به گزارش تابناک، کانال تلگرامی کاخ رسانه با انتشار تصویری نوشت: داعش پوتین و روسیه را به حمله مجدد تهدید کرد!

مؤسسه العزائم یکی از بازوهای رسانه‌ای ولایت خراسان داعش در اعتراض به شکنجه و بازجویی اعضای خود دقایقی قبل پوستری مبنی بر تهدید پوتین و روسیه به حمله مجدد تروریستی منتشر کرد.

دیگر خبرها

  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • آمریکا: حمله به رفح مغایر منافع ملی اسراییل است
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • اتهام رسانه فرانسوی به کیلیان امباپه و ستاره رئال
  • پژواک حمله تروریستی مسکو در پاریس
  • ادعای ماکرون درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه
  • ادعای «ماکرون» درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه
  • مکرون از تلاش داعش برای انجام عملیات‌ تروریستی در خاک فرانسه پرده برداشت
  • داعش، پوتین و روسیه را به حمله مجدد تهدید کرد!