Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان اعلام کرد که بن‌بست کنونی مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان با انعطاف دو طرف و کاهش خشونت‌ها قابل حل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «استفانو پونتیکورو» نماینده غیرنظامی سازمان ناتو در افغانستان در دیدار با «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور افغانستان درباره گفت‌وگوهای صلح، ضرورت کاهش خشونت‌ها، حمایت جامعه جهانی از مطالبات مردم افغانستان و حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای دو دهه اخیر تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پونتیکورو اظهارداشت: کاهش خشونت‌ها یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت گفت‌وگوهای صلح است، گروه طالبان باید به تعهداتش عمل کند و خشونت‌ها را کاهش دهد.

وی افزود: بن‌بست مذاکرات صلح در قطر تنها با انعطاف‌پذیری دو طرف و تغییر دید طالبان نسبت به واقعیت‌های موجود در افغانستان قابل حل است.

نماینده غیرنظامی ناتو ادامه داد: حقوق بشر، آزادی بیان، حقوق زنان و اقلیت‌ها ، ارزش‌های مدنی و دستاوردهای موجود از مطالبات اصلی تمام مردم افغانستان است و بدون درنظر گرفتن این واقعیت‌ها، صلح پایدار در افغانستان تأمین نخواهد شد.

پونتیکورو همچنین تاکید کرد که بن‌بست موجود در گفت‌وگوهای صلح، با همکاری کشورهای همکار و دخیل در روند صلح افغانستان باید برداشته شود و کاهش خشونت‌ها در افغانستان نیز عملی شود.

اشرف غنی: توافقنامه با آمریکا برای طالبان مهمتر از شریعت استطالبان قطر را به عنوان تسهیل کننده مذاکرات پذیرفتناتو: تصمیم برای رفتن یا ماندن در افغانستان پس از ارزیابی شرایط اتخاذ می‌شود

سرور دانش نیز در این دیدار گفت که بدون کاهش خشونت‌ها توسط طالبان، مردم به صداقت این گروه در مذاکرات بی‌باور خواهند شد.

وی افزود که طالبان به هیچ یک از تعهداتش در راستای کاهش خشونت‌ها و پیشرفت گفت‌وگوها عمل نکرده و روند صلح را به بن‌بست کشانده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان ناتو اخبار افغانستان طالبان ناتو اخبار افغانستان کاهش خشونت ها بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است

سفیر نروژ در کابل در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت گروه تروریستی داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «پاول کلومن بیکن» سفیر نروژ در کابل در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان درباره مسائل افغانستان و منطقه تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت گروه تروریستی داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است.

ارگ حکومت کنونی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر نروژ تاکید کرده است کشورش از مخالفان کابل حمایت نمی‌کند.

این دیپلمات نروژی با اشاره به اخراج پناهجویان افغان از پاکستان نیز گفت اخراج پناهجویان نگران کننده است.

بر اساس این بیانیه، مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار تعامل مثبت با تمام کشورها است.

«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استآمریکا: القاعده و داعش در افغانستان تضعیف شده‌اندمسکو: هدف داعش در افغانستان تضعیف ثبات آسیای مرکزی است

پیش از این نیز برخی رسانه‌های نزدیک به حکومت طالبان مدعی شده بودند دولت پاکستان از گروه تروریستی داعش علیه رقبای خود استفاده می‌کند . این رسانه ها ارتش پاکستان را مسئول حمله روز گذشته در قندهار دانستند.

«ولادیمیر ورونکوف» رئیس دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل نیز اواخر بهمن ماه در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت داعش در افغانستان گفته بود طالبان قابلیت داعش برای انجام حمله در داخل افغانستان را مختل کرده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • داعش سرکوب شده است
  • توزیع بیش از ۳ میلیون شناسنامه الکترونیکی در افغانستان
  • حکمتیار محل اسکان خود را تغییر داده است