Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@16:47:57 GMT

آغاز مرمت قلعه پرتغالی‌ها در لارک

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۸۰۱

آغاز مرمت قلعه پرتغالی‌ها در لارک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قلعه لارک استان هرمزگان در سال ۱۳۸۲ به شماره ۱۰۹۲۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ دراین مرحله آواربرداری، مرمت اضطراری و پاکسازی محوطه بنا انجام می‌شود.

این قلعه یادگار دوره استعمار پرتغالی‌ها در خلیج فارس است که پس از فتح هرمز و پایان امپراطوری پرتغالی‌ها در این دریا، به عنوان زندان مورد استفاده حاکمان جزیره قرار می‌گرفته و همچنین در زمان وقوع بارش باران‌های سیل‌آسا و تخریب منازل مسکونی جزیره، پناهگاه امنی برای ساکنان لارک به‌ شمار می‌رفته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 561469 برچسب‌ها استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره نخل جمیرا نماد دبی

بالای 12000 نخل واقعی در این جزیره وجود دارد و این جزیره از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی است. هرساله هزاران گردشگر از کشورهای مختلف برای بازدید از این مکان به شهر دبی سفر می‌کنند.

تفریحات بی‌نظیر جزیره نخل جمیرا

مهمترین امکانات تفریحی در این جزیره عبارت‌اند:

تور هلیکوپتر جمیرا: یکی از لوکس‌ترین تفریحات این جزیره، پرواز برفراز آن به‌شمار می‌رود. تنها کافیست؛ هزینه هلیکوپتر را پرداخت کرده و از پرواز خود لذت ببرید.

مونوریل پالم جمیرا: این مونوریل برای اتصال جزیره به دبی و سایر جاهای دیدنی جزیره مورداستفاده قرار می‌گیرد و حدود 5 کیلومتر طول دارد. این مونوریل نخستین مونوریل خاورمیانه بوده و در سال 2009 راه‌اندازی شده است.

کلاس‌های آموزشی موج سواری و پاروزنی: از دیگر ویژگی‌های این جزیره می‌توان به انواع آموزش در زمینه موج‌سواری و پاروزنی اشاره کرد. پس از دادن آموزش‌های لازم گردشگران می‌توانند با موج‌سواری و پاروزنی در میان شاخ و برگ‌های این جزیره لذت ببرند.

آکواریوم آتلانتیس: آتلانتیس یکی از شهرهای معروف دنیا است که به‌دلایلی به اعماق دریا رفته است. در این آکواریوم گردشگران می‌توانند از تماشای این شهر و انواع ماهی، کوسه و گیاهان دریایی لذت ببرند. تجربه شنا با دلفین‌ها نیز از دیگر لذت‌های این آکواریوم به‌شمار می‌رود.

قایقرانی و کایک سواری در ساحل پالم: برای افرادی که به دنبال هیجان هستند؛ قایقرانی و کایک سواری عالی‌ترین انتخاب به‌شمار می‌رود.

سقوط آزاد از هواپیما: سقوط آزاد نیز از جمله تفریحاتی بوده که برای افراد عاشق هیجان بسیار مناسب است. در این تفریح شما سوار هواپیما شده و با چترهای مخصوصی بر فراز جزیره فرود می‌آیید.

پالم ویو: اگر می‌خواهید جزیره نخل جمیرا و خلیج فارس را به‌طور کامل ببینید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید؛ می‌توانید بلیط پالم ویو را تهیه کنید.

تور کشتی کروز جزیره پالم جمیرا: با سوار شدن به این کشتی شما می‌توانید از مشاهده تمام زیبایی‌های این جزیره لذت ببرید.

رزرو هتل لندمارک دبی در فلای تودی

هتل لندمارک یکی از جاذبه‌های محبوب و لوکس در شهر دبی است. این هتل با معماری زیبا و امکانات برجسته‌اش، به مهمانان تجربه‌ای لاکچری و خاطره‌انگیز ارائه می‌دهد. از اتاق‌ها و سوئیت‌های شیک و مجهز گرفته تا رستوران‌های با دستور غذایی بین‌المللی و سرویس‌های آب و هوا، هتل لندمارک دبی برای اقامتی لاکچری و استثنایی شناخته می‌شود.

اگر قصد سفر به دبی را دارید می توانید رزرو هتل لندمارک دبی یا دیگر هتل های لوکس این شهر را در فلای تودی انجام دهید. برای این کار کافی است تا وارد وب سایت فلای تودی شوید و در صفحه هتل های خارجی نام هتل لندمارک دبی یا دیگر هتل های مدنظر خود را وارد کنید. سپس با انتخاب تاریخ و نوع اتاق، فرآیند رزرو آنلاین هتل را به راحتی انجام دهید.

سخن آخر

شهر دبی از آن دسته شهرهایی در جهان است که به جاذبه‌های گردشگری خود شهرت زیادی دارد. یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر، جزیره نخل جمیرا بوده که ظاهر زیبایی آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. بسیاری از گردشگران معتقدند که سفر به این مکان بسیار لذت‌بخش و مفرح است. تفریحات این مکان نیز بسیار زیاد بوده و هر شخصی با توجه به سلیقه خود می‌تواند تفریح موردنظر را انتخاب کند. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره جزیره نخل جمیرا را به دست آورید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898737

دیگر خبرها

  • جزیره نخل جمیرا نماد دبی
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • خاطره جالب حسین طیبی از فارسی یاد دادن علیرضا بیرانوند به بازیکن پرتغالی (فیلم)
  • مربی پرتغالی به لیورپول نه گفت تا به وستهم برود!‏
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی
  • تاکید استاندار هرمزگان بر تعیین تکلیف دانشکده‌های شیمی، نفت و فولاد  
  • رقابت رئال مادرید و بارسلونا بر سر هافبک منچسترسیتی
  • کامبک دیدنی و پیروزی 6-1 بایرن مونیخ مقابل پورتو (لیگ قهرمانان اروپا - 21 آوریل، 2015) / فیلم
  • تقویت زیرساخت‌های انرژی شهرک‌های صنعتی در دستور کار
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم