Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین جلسه دوره آموزشی تخصصی حکمرانی و سیاستگذاری برای مدیران و اعضای کانون‌ها، اندیشکده‌ها و گروه‌های علمی مسئله‌محور بسیج اساتید سراسر کشور با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌صورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دومین جلسه دوره آموزشی تخصصی حکمرانی و سیاستگذاری برای مدیران و اعضای کانون‌ها، اندیشکده‌ها و گروه‌های علمی مسئله‌محور بسیج اساتید سراسر کشور با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به‌صورت وبیناری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید آرایی، مدیر آموزشی و تربیت نخبگانی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در ابتدای این جلسه به بیان اهداف برگزاری دوره آموزشی تخصصی حکمرانی و سیاستگذاری در سه سطح معرفتی، دانشی و مهارتی پرداخت و گفت: سطح معرفتی یا بینشی به دنبال آن است که مرجعیت‌های حکمرانی اسلامی و اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران در چارچوب منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را مطرح کرده و چارچوب و بستری برای شناسایی، تبیین و تجویز مسائل ملی، استانی و محلی برای کارگروه‌های مطالعات راهبردی، اندیشکده‌ها و گروه‌های علمی مسئله‌محور کانون‌های بسیج اساتید سراسر کشور فراهم کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: جلسه نخست این دوره با عنوان مهدویت‌شناسی و تحلیل جامعه متناسب با ظهور، هفته گذشته برگزار شد و امروز در دومین جلسه به تبیین گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ظرفیت‌ها و بایسته‌های آن می‌پردازیم و در ادامه پس از اتمام سطح بینشی در دو جلسه دیگر، وارد مباحث تخصصی و روش‌شناختی سیاست‌پژوهی، سیاستگذاری و حکمرانی در سطوح دانشی و مهارتی خواهیم شد.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را سند راهبردی مبتنی بر گام‌های هفتگانه، شرح کلانی برای راهبردها و سیاست‌های آینده نظام اسلامی و نیز تصویری مطلوب و چشم‌اندازی روشن از آینده انقلاب اسلامی دانست که با صورت‌بندی و مرزبندی صحیح و با ادبیات دقیق برای حکمرانی انقلاب اسلامی مطرح شده است.

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش اندیشکده‌های بسیج اساتید در تحقق آن

سپس حجت‌الاسلام علی ثقفی، رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش اندیشکده‌های بسیج اساتید در تحقق آن پرداخت.

وی به چرایی نامگذاری گام دوم انقلاب اسلامی و دلایل طرح این موضوع در 40 سالگی انقلاب اشاره کرد و پنج مرحله مهم مطرح شده در این بیانیه از جمله تشکیل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را نام برد و گفت: روشی که با استفاده از آن‌ می‌توان به این اهداف رسید خودسازی انقلاب، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: انقلاب اسلامی و نظام اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی محقق شده اما دولت اسلامی به معنای حقیقی کلمه اتفاق نیفتاده است و باید در زمینه اجرایی شدن دولت اسلامی در گام دوم انقلاب تلاش فراوانی شود. در حال حاضر با اهداف انقلاب اسلامی فاصله داریم اما در این مسیر در حال حرکت هستیم و البته پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و در گام دوم انقلاب باید به اهداف انقلاب نزدیک شویم.

وی افزود: قهرمان میدان گام دوم انقلاب، جوانان هستند و باید نقش‌آفرینی کنند‌. در بیانیه گام دوم انقلاب، مخاطب اصلی جوانان هستند و باید جوان‌ها در علم و پژوهش، اقتصاد و‌... تلاش مضاعفی کنند و در این میان نقش اساتید در توجه به راهکارهای عملی ورود جوانان در عرصه تحولی حائز اهمیت است، چرا که راهکار عملی نیازمند هدایت متمرکز و پیگیری مستمر فعالیت‌ها برای پیشبرد کاروان عظیم جامعه است. جوان در موضوع تحقق اهداف انقلاب باید مورد توجه باشد و دانشگاه باید در کمک به جوانی که پیشرو باشد، نقش‌آفرینی کند.

ثقفی گفت: از جمله کارهایی که می‌تواند نسل جوان را در نقش و شأن‌محور بودن حرکت عمومی جامعه یاری کرده و ظرفیت لازم را برای آنان ایجاد کند می‌توان به تشکیل کارگروه‌های فرهنگی، تشکیل گروه‌های فعالیت سیاسی، تشکیل میزگردها و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تشکیل گروه‌های نهضتی در مسائل بین‌الملل و جهان، تشکیل گروه‌های علمی، همکاری با مراکز علمی، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، کار اقتصادی، کارهای خدماتی گروه‌های جهادی و فعالیت‌های اطلاعاتی و کارهای اجتماعی اشاره کرد.

تحقق دولت اسلامی به معنای اسلامی شدن بانکداری، مدیریت فضای مجازی و... است

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی بیان کرد: هم‌اکنون و در مرحله تشکیل دولت اسلامی اولویت راهبردی ما باید تشکیل دولت باشد. در واقع دولت فقط قوه مجریه نیست‌ بلکه اسلامی‌سازی تمام دستگاه‌های کشور مدنظر است. باید در گام دوم انقلاب، حرکتی پیش‌رونده به سمت دولت‌سازی و جامعه‌سازی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تحقق دولت اسلامی به معنای اسلامی شدن بانکداری، نظام پولی، مدیریت فضای مجازی و... است. البته باید موانع بروکراسی فرسوده را از میان خود برداریم تا دولت اسلامی تحقق یابد. تا زمانی که مردم متحول نشوند، دولت اسلامی محقق نخواهد شد. جوانان باید در مردم تحول ایجاد کرده و بتوانند زمینه‌ تشکیل دولت اسلامی را فراهم‌ کنند. در این میان بسیج خیر امت است و امت دولت‌ساز برای تحقق مهم‌ترین معروف که دولت اسلامی است، محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی بسیج اساتید علی ثقفی گام دوم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام دوم انقلاب اسلامی حکمرانی و سیاستگذاری گروه های علمی دولت اسلامی بسیج اساتید دوره آموزشی اندیشکده ها دومین جلسه برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود

مراسم احیا شب های قدر در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم شب های قدر همچون سال های قبل در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالحسین(علیه السلام) از ساعت 22:30 الی 3 بامداد با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا در 10، 12 و 14 فروردین برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

ضمنا حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت می‌باشد و همچنین امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد نیز فراهم می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • دیدار ۶ ساعته شاعران با رهبر انقلاب بی‌نظیر بود / در حوزه سیاستگذاری شعر خلا‌های جدی داریم + فیلم
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت