Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@09:34:31 GMT

انواع قهوه را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۸۱۷

انواع قهوه را بشناسید

از نظر نوع دم کردن و نوع دانه،قهوه ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در این مطلب ما به انواع قهوه از نظر نوع دانه و روش دم کردن خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، از نظر نوع دم کردن و نوع دانه،قهوه ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در این مطلب ما به انواع قهوه از نظر نوع دانه و روش دم کردن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر نوع دم کردن و نوع دانه،قهوه ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در این مطلب ما به انواع قهوه از نظر نوع دانه و روش دم کردن خواهیم پرداخت.

قهوه ترک

این نوشیدنی کاملا بصورت پودری و ریز آسیاب می شود و نحوه دم کردن آن نیز در قهوه جوش بر روی شعله گاز انجام می شود.در زمان دم کردن،مقداری کف هم روی قهوه جوش ایجاد می شود که در آخر بر روی فنجان می توان آن را سرو کرد.اگر بخواهیم به اختصار نحوه دم کردن قهوه ترک را شرح دهیم باید بگوییم که در درجه نخست احتیاج به قهوه جوش یا جازوه داریم به همراه مقداری آب و پودر قهوه روی شعله ملایم گاز.تا زمانی که قهوه به جوش بیاید و کف روی آن پدیدار شود.

قهوه فرانسه

این نوع نوشیدنی دارای دانه های زبرتر و درشت تر است که با دستگاه های قهوه ساز یا قهوه فرانسه ساز آماده می شود بطوری که دستگاه های قهوه ساز دارای فیلتر های کاغذی و دستگاه های قهوه ساز فرانسه دارای فیلتر های توری هستند.آب جوش از روی پودر قهوه عبور کرده و عصاره آن را به خود می کشد سپس وارد مخزنی می شود که بصورت کاملا رقیق و بدون داشتن تفاله های قهوه است.در کل دم کردن قهوه فرانسه بسیار راحت است.

قهوه اسپرسو

دانه های مربوط به قهوه اسپرسو نرم تر و ریز تر از دانه های قهوه ترک آسیاب می شود و با استفاده از دستگاه های مخصوص به خود انجام می شود. از طریق این دستگاه آب جوش با شدت زیاد از دانه های قهوه عبور داده می شود و عصاره قهوه به خورد آب جوش می رود بطری که آب طعم و عطر قهوه را به خود می گیرد.اگر کیفیت دستگاه و قهوه استفاده شده خوب باشد ، قهوه دارای کف رقیقی می شود وبدون تفاله قهوه.

قهوه های فوری

قطعا همه ما نام قهوه فوری را شنیده ایم و کلماتی مثل کافی میکس و نسکافه که به جای آن استفاده می شود را نیز شنیده اید. بطور کلی این نوع قهوه شامل دانه های قهوه ای است که در کارخانه سازنده جوری فرآوری و آماده می شود که قابلیت حل شدن در آب جوش و شیر را دارند و خیلی سریع آماده سرو می شوند.

 

کپسول قهوه

استفاده از کپسول قهوه امروزه در حال افزایش است .استفاده کردن از این نوع قهوه بسیار راحت است به دو دلیل،اول اینکه میزان قهوه ای که در هر کدام از این کپسول ها موجود است دقیقا به میزان یک شات قهوه اسپرسو است و دوم اینکه تفاله های قهوه بعد از اینکه عملیات عصاره گیری انجام شد داخل کپسول ها باقی می ماند و دیگر احتیاج به تمیز کردن دستگاه ندارد.نسپرسو نام دیگر این نوع قهوه هاست که شامل طعم های متفاوتی است که در برگیرنده ذائقه های متفاوت استو نحوه آماده کردن آن نیز راحت است.

قهوه روبوستا

قهوه روبوستا حدود 40درصد از مصرف کل قهوه های جهان را شامل می شود.گیاهی که این قهوه از آن گرفته می شود در شرایط سخت نیز بسیار مقاوم است و تنها به آب احتیاج دارد و به دلیل کافئین بالایی که در آن وجود دارد دجار آفت نمی شود.این نوع قهوه بیشتر در تهیه قهوه اسپرسو و فوری استفاده می شود و میزه ای تلخ تر نسبت به انواع دیگر دانه های قهوه دارد بطوریکه آن را با دانه های دیگر ترکیب کرده و استفاده می کنند.

 

خرید قهوه با بهترین برندهای ایرانی در فروشگاه قهوه خوش کالا

در این مقاله به اختصار توضیح درباره انواع قهوه و آماده کردن آن پرداختیم.نکته قابل توجه در تهیه قهوه استفاده از دانه های قهوه با کیفیت است که باعث بالا رفتن کیفیت طعم وعطر در نوشیدنی قهوه می شود.فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا با ارائه انواع قهوه با کیفیت به مشتری در خرید قهوه کمک شایان ذکری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: قهوه انواع قهوه خرید قهوه دانه های قهوه نوع قهوه قهوه اسپرسو انواع قهوه نظر نوع نوع دانه قهوه ها دم کردن آب جوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم زخم معده را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

زخم‌ها گاهی با هیچ علامتی همراه نیستند و معمولاً عارضه شدیدی مانند خونریزی معده نخستین علایم زخم معده به حساب می‌آید.

از دیگر علائم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درد شکم از رایج‌ترین علائم زخم معده است که در مورد این درد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این درد معمولاً ناحیه میانی بالای شکم، بالای ناف و پایین قفسه سینه را درگیر می‌کند.

این درد سوزشی یا جانکاه است و شبیه به نیزه‌ای است که از میان بدن می‌گذرد.

درد غالباً چند ساعت پس از صرف غذا و زمان خالی بودن معده بروز می‌یابد.

درد شکمی که از علایم زخم معده غالباً شب هنگام و ساعات اولیه صبح تشدید می‌شود.

درد می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت به طول بیانجامد.

غذا خوردن، مصرف ضد اسید (آنتی اسید) یا استفراغ می‌تواند باعث تسکین درد شود.

حالت تهوع

استفراغ

کاهش اشتها

کاهش وزن

زخم معده شدید خونریزی معده یا دوازدهه را به دنبال دارد. خونریزی گاهی اوقات تنها علامت زخم معده است. این خونریزی می‌تواند سریع یا آهسته باشد، خونریزی سریع در قالب یکی از روش‌های زیر نمودار می‌شود:

بالا آوردن خون یا مواد تیره رنگی شبیه قهوه‌ای که در ته فنجان می‌ماند: این استفراغ یک فوریت پزشکی است و بیمار باید بی‌درنگ به مراکز درمانی مراجعه کند.

وجود خون در مدفوع یا مدفوع سیاه، قیر مانند و ظاهری چسبناک: تشخیص خونریزی معده به میزان کم غالباً دشوارتر است، چون با هیچ علامت قابل توجهی همراه نیست.

کم‌خونی: کاهش سلول‌های قرمز خون پی‌آمد معمول این خونریزی است.

خستگی: خستگی مزمن، کاهش انرژی (بی‌حالی)، ضعف، ضربان قلب سریع (تپش قلب) و رنگ‌پریدگی (زرد شدن پوست) از علائم کم‌خونی به شمار می‌روند.

در صورت رویارو شدن با هر یک از علایم خونریزی معده (شرح داده شده در زیر) بی‌درنگ برای آغاز درمان زخم معده به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه کنید و پزشک را در جریان تمام علائم خود قرار دهید:

دفع مدفوع قیر مانند، سیاه و بدبو یکی از نخستین علائم آغاز خونریزی زخم معده یا زخم دوازدهه به شمار می‌رود.

وجود خون قرمز تیره در مدفوع

در صورت پیشرفته بودن زخم، نشانه‌های متفاوت و مکرر خونریزی بروز می‌یابد.

استفراغ خون قرمز روشن نشان دهنده آغاز خونریزی معده است که با حالت تهوع مداوم همراه است.

کاهش وزن ناخواسته یا غیرقابل توضیح

درد شدید و در محل مشخص‌تر در موارد سوراخ شدن زخم، این درد در پشت بدن نیز منتشر می‌شود.

ضعف و سرگیجه هنگام ایستادن به دلیل از دست دادن خون، بیمار به مرور زمان دچار کم‌خونی می‌شود و احساس ضعف، سرگیجه یا خستگی مداوم دارد. این حالت معمولاً نشانه خونریزی آهسته‌ای است که اقدامی برای درمان آن صورت نگرفته است.

منبع: سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • برای ساختن انسان باید محیط متناسب و سالم به وجود آورد
  • قهوه تخصصی یا قهوه تجاری: کدام قهوه انتخاب بهتری است؟
  • فیلم| مشاهده خرس قهوه‌ای در اشترانکوه
  • فیلم/ مشاهده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • (ویدیو) مشاهده خرس قهوه‌ای در اشترانکوه
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • علائم زخم معده را بشناسید
  • شیر برنج بدون خامه بهترین گزینه برای کسانی که رژیم دارند
  • شناسایی حیات بیگانه توسط دانشمندان ناسا
  • افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جدید