Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@12:07:14 GMT

استقرار اتاق بازی در تمامی مدارس نابینایان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۸۱۹

استقرار اتاق بازی در تمامی مدارس نابینایان

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیش از سایر دانش‌آموزان به ساحت تربیت بدنی نیاز دارند برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های ورزشی در سال جاری ۳۷۰ سالن ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه‌ای در مدارس استثنایی احداث خواهد شد و اتاق بازی هم در تمام مدارس دانش‌آموزان با آسیب بینایی مستقر می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای کمیته پارالمپیک سیزدهمین دوره گرامیداشت روز ملی و هفته پارالمپیک به همراه مراسم نمادین تقدیم ۸ هزار و ۶۵۰ بسته ورزشی از سوی کمیته ملی پارالمپیک به دانش‌آموزان مدارس استثنایی و ورزشکاران تحت پوشش سازمان بهزیستی در محل مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید جواد حسینی در این نشست ضمن تقدیر از کمیته ملی پارالمپیک برای اهدای ۸ هزار و ۶۵۰ بسته ورزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: فدراسیون ورزش‌های معلولین از سال ۱۳۵۷ آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۵۸ این فدراسیون با نام فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به فعالیت خود ادامه داد.

وی افزود: از سال ۱۳۸۲ هر ساله مراسم روز ملی پارالمپیک برگزار می‌شود و امسال سیزدهمین دوره این مراسم با اهدای هدایای ورزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه همراه شده است.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان استثنایی گفت: سال گذشته ۱۵ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در گروه‌های هفت‌گانه از بین ۱۵۲ هزار دانش‌آموز استثنایی در مسابقات ورزشی از سطح مدرسه تا کشور شرکت کردند و هر ساله این مسیر با پویایی تداوم خواهد داشت.

معاون وزیر یکی از ساحت‌های مهم شش‌گانه تعلیم و تربیت را ساحت تربیت بدنی و سلامت دانست و گفت: این ساحت یکی از ساحت‌های مهم در تحرک بدنی، سلامت، نشاط، عزت نفس و خودپنداری مثبت است که بر کیفیت بخشی به زندگی دانش‌آموزان و پنج ساحت دیگر اثر مستقیم دارد.

وی افزود: فعال کردن کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، برگزاری و توسعه کمی کیفی ورزش‌ها، تعریف حداقل یک ورزش حرفه‌ای برای هر یک از گروه‌های هفتگانه تحت پوشش، استانداردسازی ورزش‌ها، استانداردسازی منابع و تجهیزات ورزشی از جمله فعالیت‌هایی است که در آموزش وپرورش استثنایی برای سلامت و نشاط دانش‌آموزان در حال انجام است.

حسینی با اشاره به روز ملی پارالمپیک، اظهار کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه بیش از سایر دانش‌آموزان به ساحت تربیت بدنی نیاز دارند و این روز گامی در جهت شناسایی استعدادها، تحرک بدنی و افزایش کیفیت زندگی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های ورزشی در سال جاری ۳۷۰ سالن ورزشی دویست متری درون مدرسه‌ای در مدارس استثنایی احداث خواهد شد و اتاق بازی نیز در تمامی مدارس دانش‌آموزان با آسیب بینایی مستقر خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در قالب نهضت توان‌افزایی مجموعه تجهیزات ورزشی که دانش‌آموزان استثنایی نیاز دارند را به کمک سایر دستگاه‌ها فراهم کنیم تا شاهد تحرک، نشاط، تندرستی و سلامت بیش از پیش این دانش‌آموزان باشیم.

کد خبر 452769

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدارس نابینایان تربیت بدنی مدارس استثنایی تحرک بدنی روز ملی پارالمپیک وزارت آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان با نیازهای ویژه ملی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از امروز برای دانش‌آموزان میان پایه آغاز می‌شود.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بدین شرح است:

قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان است.

قیمت کتاب‌های درسی پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان است.

منبع: تسنیم

tags # دانش آموزان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • فضای آموزش و پرورش متناسب با الگوهای روز باشد