Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، در پی انتشار بخش هایی از نحوه رفتار نظامیان استرالیایی با مردم افغانستان، ۲۵ سازمان استرالیایی، افغان و بین‌المللی مدافع حقوق بشر در نامه‌ای به مقامات استرالیا، خواستار انتشار نتیجه تحقیقات در مورد بدرفتاری نظامیان استرالیایی در افغانستان شدند.

این سازمان های مدافع حقوق بشر در نامه خود نوشته اند که آنها از تحقیقاتی که وزارت دفاع استرالیا در زمینه ادعاهای بدرفتاری نظامیان استرالیایی، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶، در افغانستان، انجام داده است، با خبرند و خواستار نشر بخش غیر محرمانه آن شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه از طرف شماری از نهادهای بین المللی حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل، عدالت بین المللی، حفاظت از کودکان، مرکز اروپایی حقوق بشر، چند نهاد حقوق بشر استرالیایی و ۱۹ نهاد حقوق بشر افغانستان موسوم به «گروه هماهنگی عدالت انتقالی در افغانستان» منتشر شده است.

بدرفتاری نظامیان استرالیایی در افغانستان در طول سال‌های اخیر همواره خبرساز بوده است، ولی تا به حال تحقیقی جدی از سوی دولت‌های دخیل، و یا سازمان‌های بین‌المللی در این مورد انجام نشده است.

تحقیق مورد نظر، تنها تحقیقی است که تا به حال انجام شده، ولی گزارش مکمل آن هنوز تدوین و منتشر نشده است.

کد خبر 5060640 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: استرالیا افغانستان تحقیقات علمی شکنجه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فرانسه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل فلسطین سودان ویروس کرونا ایران لبنان روسیه مناقشه قره باغ بین المللی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد

حسین عباس نژاد گفت:  دریانورد یآزاد شده کی از خدمه شناور توقیفی تحت پرچم پرتقال با ملیت کشور هندوستان بود که پس از انجام فرآیند حقوق بین‌المللی دریایی به کنسولگری این کشور تحویل شد، تا مقدمات بازگشت وی به کشورش فراهم شود.

عباس نژاد گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پایبندی به کنوانسیون‌های بین المللی حقوق دریایی و همچنین منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام را وظیفه دینی خود می‌داند لذا پس از هماهنگی انجام شده با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدام صورت گرفت.

گفتنی است؛ کشتی کانتینری به نام (MCS Aries) با پرچم کشور پرتقال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • ایران، زن هندی را تحویل داد!
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است