Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین صبح امروز در در جریان بازدید از روند احداث گلخانه سه هکتاری روستای خورین از توابع بخش مرکزی ورامین اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای و تغییر شکل کاشت از فضای باز به گلخانه یکی از محوری‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در حوزه کشاورزی است و این امر در شهرستان ورامین با جدیت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از مجموع ۵۲۰ هکتار اراضی زیر کشت گلخانه‌ای شهرستان ورامین، ۲۸۰ هکتار در طی فعالیت دولت تدبیر و امید احداث شده که این امر نشان‌دهند اهتمام ویژه دولت، در توسعه فعالیت کشاورزی بر پایه علم و دانش روز است.

فرماندار ورامین تصریح کرد: از ابتدای امسال، ۳۲ هکتار گلخانه جدید در شهرستان ورامین احداث و ۱۵ هکتار از گلخانه‌های قدیمی بازسازی شده است.

کاغذلو افزود: هم اکنون از مجموع ۵۲۰ هکتار گلخانه موجود در شهرستان ورامین، ۵۰۰ هکتار زیر کشت سبزی و صیفی، ۱۰ هکتار توت فرنگی و ۱۰ هکتار زیر کشت گل است.

وی خاطرنشان کرد: میزان محصول تولید شده از گلخانه‌های شهرستان ورامین را سالانه ۱۶۰ هزار تن اعلام کرد.

فرماندار ورامین عنوان کرد: دولت تدبیر و امید به منظور توسعه کشت گلخانه‌ای و به ازاء احداث هر مترمربع، ۳ میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۴.۵درصد اعطاء می‌کند که بازپرداخت این تسهیلات ۷ ساله با دو سال مشارکت در ساخت و تنفس انجام می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: ورامین اقتصاد مقاومتی گلخانه تولید حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین شهرستان ورامین گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: به منظور اصلاح و توسعه باغات از محل قانون بودجه 1401 مصوب آیین نامه اجرایی پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 19 باغدار شهرستان ساری برای دریافت 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: 36 میلیارد و412  میلیون ریال تسهیلات کمک های فنی و اعتباری اصلاح و توسعهٔ 79 هکتار از باغات این شهرستان برای دریافت تسهیلات در کارگروه اعطای تسهیلات بررسی و تایید شد.  

 

وی با بیان اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در دستورکار قرار دارد، گفت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت مستقیم دولت میسر می شود.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی نیز فراهم می شود. 

 

علوی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 26 هزار هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه است و نهال به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تحول بخش باغبانی برای مقابله با تنش های محیطی، بیولوژیکی همواره مورد توجه باغداران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان