Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@17:05:59 GMT

سودآوری عظیم در سیمان تامین

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۸۴۷

سودآوری عظیم در سیمان تامین

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا جمارانیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین ضمن بررسی عملکرد شش ماهه شرکت متبوع خود به قیمت ناعادلانه سیمان اشاره کرد و توضیح داد: تورم هزینه‌های تولید از اول سال افزایش قابل توجهی یافته و این موضوع باعث شد تا هزینه‌های تولید نیز افزایش یابند.

در این زمینه کمترین رشد هزینه‌های تولید مربوط به بخش حقوق و دستمزد بوده که ۳۵ درصد اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بیان دیگر هیچ کدام از عوامل هزینه‌های تولید کمتر از ۳۵ درصد رشد نداشتند و این در حالی بود که افزایش قیمت سیمان فقط یک مرحله بود و آن هم ۲۰ درصد اعلام شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین افزود: در شش ماهه اول سال۹۹، فروش تجمیعی به عدد ۳هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان رسید که در این شاخص رشد ۵۹ درصدی نسبت به شش ماهه نخست سال قبل حاصل شده است.

جمارانیان همچنین درباره وضعیت تناژ تولید در سیمان تامین و سهم این شرکت از سبد سیمان کل کشور این‌گونه توضیح داد:با سیاست‌هایی که در اداره سیتا و شرکت‌های تابعه در نظر گرفته شد، تناژ تولید سیمان در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشت در نتیجه این امر، سهم هلدینگ از سبد تولید سیمان کل کشور از ۳۰ به ۳۲ درصد ارتقاء یافت.

همچنین ظرفیت بلا استفاده از ۳۵ درصد سال ۹۷ به ۳۰ درصد در سال ۹۸ و ۱۰ درصد در شش ماهه سال ۹۹کاهش یافت.

مدیرعامل سیمان تامین همچنین گفت: در شاخص تناژ فروش نیز ۱۷ درصد افزایش حاصل شد که حاکی از آن است که ۱۰ و نیم میلیون تن فروش ۶ ماهه نخست سال ۹۸ به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در دوره مشابه سال جاری رسیده است.

جمارانیان با اشاره به محدودیت‌های صادراتی در ۶ ماه نخست امسال که بیشتر مربوط به شیوع ویروس کووید-۱۹ است درباره افزایش چشم‌گیر آمارهای صادراتی توضیح داد: تناژ صادراتی سیتا در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافت. این رکورد صادراتی در حالی به دست آمد که کل صنعت در همین شاخص با کاهش مواجه بود.

وی همچنین درباره درآمد فروش توضیح داد: در این شاخص نیست سیتا موفق به افزایش ۵۹ درصدی در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد. در تحلیل این بخش از آمار باید در نظر داشت که مجوز افزایش ۲۰ درصدی قیمت فروش سیمان در اواخر تیر ماه ابلاغ شد.

بر این مبنا دلیل اصلی افزایش ۵۹ درصدی درآمد فروش مربوط به حذف تخفیفات فروش در طی شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین سود ناخالص این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان بود که نشان از رشد ۱۰۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

همچنین حاشیه سود ناخالص ۴۶ درصدی در شش ماهه اول امسال در مقایسه با ۴۰ درصدی مدت مشابه سال ۹۸ و ۳۸ درصدی مدت مشابه سال ۹۷ در شرکت‌های سیمانی محقق شده است.

جمارانیان در پایان با تاکید بر اهمیت کاهش هزینه‌های مالی گفت: هزینه مالی سیتا نیز در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

پربیننده ترین صعود دوباره قیمت طلا پیش از انتشار گزارش شغلی آمریکا/ ریز شاخص دلار کاهش قیمت طلا با تقویت شاخص دلار آمریکا/ شوک دوباره به قیمت فلز گرانبها کاهش تقاضا در بازار فلزات گرانبها با نوسان قیمتی/ ثبات بازار در شرایط توقف معاملات واکنش خفیف طلا به ابتلای ترامپ به کرونا/ ریزش قیمت فلززرد در سایه اخبار کاخ سفید تعرفه بر واردات فولاد در آمریکا نتیجه عکس داد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تولید سیمان صنعت سیمان قیمت سیمان سیمان تامین شرکت سیمان تامین شستا سیتا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت امسال نسبت به مدت مشابه سال نسبت به مدت مشابه سال قبل شش ماهه اول امسال هزینه های تولید شش ماهه اول سیمان تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات

به گزارش تابناک اقتصادی؛ روز گذشته داوود رنگی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با اقتصاد آنلاین اعلام کرده بود که یک ماه است، تخصیص ارز به واردات کالاهای اساسی متوقف شده است، موضوعی که علیرغم انتظار نسبت به پاسخگویی به رسانه ها، با واکنش سریع بانک مرکزی مواجه شد. این بانک با ارسال نامه ای به اقتصاد آنلاین اعلام کرد که این مطلب را تکذیب می کند و از ابتدای سال جاری (فروردین ماه)، بر اساس آمار موجود بانک مرکزی، ۲ میلیارد و ۷۷۲  میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

این تکذیبیه بانک مرکزی در شرایطی صادر شد که امروز، باز هم فعالان اقتصادی و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که در نشست صبحانه کاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با موضوع تحقق شعار سال و بررسی برخی مشکلات و مسائل پیش روی بخش خصوصی در اتاق تهران گرد هم آمدند، دوباره این موضوع را تکرار کردند.

به نقل از اقتصادآنلاین؛ کاوه زرگران، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: فعالان اقتصادی ۵ ماه است که منتظر تخصیص ارز هستند.

وی افزود: از ۳۰ مهرماه خیلی از شرکت ها کالاهای اساسی را وارد و در بازارهای داخلی فروخته اند و منتظر تخصیص ارز هستند، از این تاریخ به بعد بسیاری از کالاها مشمول تخصیص ارز نشده اند.

زرگران گفت: بانک مرکزی دیروز اعلام کرده که اتاق تهران اطلاعات اشتباه داده، به عنوان رئیس انجمن غلات اعلام می کنم که ما محموله های متعددی از  شرکت های مختلف از ۳۰ مهر سال گذشته در نوبت تخصیص ارز هستند و هنوز نتوانسته اند ارز دریافت کنند. 

وی افزود: در ۵ ماه پایانی سال ۱۴۰۲ دولت خوراک مردم را از جیب بخش خصوصی و یا حالا وام هایی که بانک ها تامین کرده اند داده است و همچنان بخش خصوصی منتظر است که تعیین تکلیف شود.

زرگران ادامه داد: یک ماه از سال گذشته و وضعیت نرخ ارز به دلیل بودجه مشخص نیست گفته می شود که قرار است نرخ ارز شکر و برنج که ۲۸ هزار و ۵۰۰ است حذف شود، اما این موضوع ابلاغ نشده و این روند می تواند تامین این کالاها را در بازار در آینده مشکل کند.

 

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت