Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@01:17:15 GMT

ترم آینده دانشجویان حضوری است؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۸۵۷

ترم آینده دانشجویان حضوری است؟

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: به خاطر موج سوم کرونا مجبور هستیم این ترم را هم به صورت الکترونیکی برگزار کنیم اما از ترم آینده به صورت حضوری در دانشگاه ها در خدمت دانشجویان خواهیم بود.

به گزارش مشرق، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه خبری تلویزیونی درباره نحوه ثبت نام دانشجویان جدید در ترم تحصیلی جاری، گفت: تمامی ثبت نام ها به صورت الکترونیکی است و دانشجوها نیاز به حضور فیزیکی در محل تحصیل برای ثبت نام نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کاهش زمان قانونی حضور دانشجویان در خارج

وی درباره نحوه ارائه دروس به دانشجوهای جدید در پی آغاز دیرهنگام سال تحصیلی برای آنان، گفت: دانشجویان جدید با تاخیر در ورود به دانشگاه ها مواجه شده اند و برای همین دانشگاه ها برای این دانشجوها برنامه هایی را در نظر گرفته اند که بتوانند ترم را به پایان برسانند. 

 خاکی صدیق ادامه داد: برای مثال برای یک درس ۳ واحدی معمولا ۲ جلسه در هفته کلاس برگزار می شود که در این ترم به ۳ جلسه در هفته افزایش می یابد. همچنین پایان ترم را هم ۲ تا ۳ هفته برحسب ضرورت ادامه می دهند. تعداد واحدهایی که دانشجویان می‌گیرند نسبت به سال‌های گذشته کمتر است. 

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه این ترم کاملا به صورت الکترونیکی برگزار می شود، گفت: علاقه مند بودیم که دانشجویان تازه وارد بتوانند دو یا سه هفته ابتدایی ترم به صورت فیزیکی حضور داشته باشند که با دانشگاه، محیط و استادان آشنا شوند اما به خاطر موج سوم کرونا مجبور هستیم این ترم را هم به صورت الکترونیکی برگزار کنیم ان شالله از ترم آینده به صورت حضوری در دانشگاه ها در خدمت دانشجویان خواهیم بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ دانشگاه آزمون فناوری وزارت علوم دانشگاه ها صورت الکترونیکی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

دانشجویان می توانند با ثبت‌نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر دارد، مجموعه از نکات و مطالب، سوالات، پیشنهادات و ایده های موثر ناظر به دانشگاه و فضای عمومی جامعه را در قالب سامانه دیدار جمع آوری نموده و به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس نماید.

در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

کد خبر 6064092

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد