Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون سازمان صنعت،معدن و تحارت قم گفت: فروش کالاهای موجود در واحدهای صنفی و عرضه آن با قیمت جدید ممنوع است و توزیع‌کنندگان باید کالاهای موجود قبلی را با همان قیمت خریداری‌شده به فروش برسانند.

احمدرضا سمیعی‌ نسب امروز در جمع خبرنگاران ، با اشاره به مقابله قانونی با هرگونه گران‌فروشی در سطح بازار اظهار داشت: فروش کالاهای موجود در واحدهای صنفی و عرضه آن با قیمت جدید ممنوع است و توزیع‌کنندگان باید براساس فاکتور خرید، میزان سود مصوب و قانونی را افزایش دهند و کالاهای موجود قبلی را با همان قیمت خریداری‌شده به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در عرضه مرغ، تخم‌مرغ و گوشت نظارت بر سطح بازار وجود دارد و فروش این اقلام اساسی بالاتر از قیمت مصوب به معنای گران‌فروشی است، افزود: اقلام اساسی در بازار گاهی به دلیل نوسان، روند افزایشی و کاهشی در قیمت‌گذاری دارند و اصناف توزیعی باید براساس قیمت اعلام‌شده روزانه، اقلام را در اختیار مشتریان قرار دهند و از اعمال قیمت‌های خودسرانه پرهیز کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم ابراز کرد: روزانه 40 تن مرغ گرم با همراهی مرغداران و براساس قیمت مصوب توزیع می‌شود و مازاد مرغ جهت خروج از استان و یا به‌صورت قطعه‌بندی در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد 40 درصدی بازرسی‌ها از تخلفات اقتصادی در بازار عنوان کرد: شهروندان می‌توانند افزایش قیمت خودسرانه کالا و گران‌فروشی را به اطلاع مسئولان در بازرسی و نظارت سازمان و سامانه 124 گزارش دهند، دراین‌باره شهروندان نباید نسبت به گران‌فروشی‌ها بی‌تفاوت باشند.

سمیعی‌نسب مقابله با قاچاق به‌عنوان یکی از تخلفات بزرگ اقتصادی را از وظایف مهم بازرسی دانست و ادامه داد: در شش ماه نخست سال حدود 4 هزار بازرسی در جهت کشف کالای قاچاق در سطح استان قم انجام‌شده است.

وی پیرامون وضعیت عرضه لاستیک خاطرنشان کرد: عرضه لاستیک سنگین از طریق سامانه در کل کشور با همراهی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توزیع می‌شود و نظارت کاملی با اخذ اطلاعات از سامانه برای جلوگیری از انحراف در سطح کشور و استان قم وجود دارد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم عنوان کرد عرضه لاستیک سبک در هیچ استانی به‌صورت سامانه‌ سراسری انجام نمی‌شود و به همین دلیل کنترل توزیع لاستیک تا حدی سخت و دشوار است.

وی با تأکید بر اینکه جهت توزیع لاستیک خودروهای سبک در قم، سامانه استانی ویژه عوامل توزیع با هماهنگی ستاد تنظیم بازار تعریف‌شده است یادآور شد: متقاضیان باید با قید مشخصات خودرو، پلاک و کد ملی اقدام به ثبت‌نام کنند.

سمیعی‌نسب اضافه کرد: توزیع لاستیک جزء اولویت‌های نظارتی در سطح بازار است و نحوه توزیع و ثبت‌نام نیز ارزیابی می‌شود، در خصوص خودروهای صفر نیز بعد از 6 ماه امکان ثبت‌نام و دریافت لاستیک وجود دارد.

انتهای پیام/4

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه قم تخلف کالاهای موجود گران فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت

هجدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با معامله ۲۵۲ قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز سه شنبه 28 فروردین ماه 1403 تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران شاهد معامله 252 قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار 995 بود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/01/28

 

طی جلسه معاملاتی امروز و در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا 459 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 866 میلیون تومان به ثبت رسید.

به گزارش تسنیم، در مجموع 18 حراج برگزار شده در مرکز مبادله ارز و طلای ایران تا کنون 2461 کیلو شمش طلای یک کیلویی به فروش رسیده است.

طی جلسه معاملاتی قبل و در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا 290 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. ولی در نهایت هفدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با معامله 124  قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 748 میلیون تومان به ثبت رسید.

در شانزدهمین حراج نیز  که روز  یکشنبه 19 فروردین ماه 1403  برگزار شد در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا 272 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد.  اما در نهایت 246  قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار 995  فزوخته شد.میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 768 میلیون تومان  به ثبت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • محکومیت یک واحد عرضه کننده لاستیک خودرو به دلیل گرانفروشی
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان