Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:34:39 GMT

کرونا مصرف بنزین در مهاباد را ۲۴ درصد کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۹۸۷

کرونا مصرف بنزین در مهاباد را ۲۴ درصد کاهش داد

محمود تیردادی روز شنبه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک، کمیته حمل و نقل و سوخت مهاباد اظهار داشت: امسال در مجموع ۳۴ میلیون لیتر بنزین در این شهرستان مصرف شده که در مقایسه با ۴۵ میلیون لیتر مصرف سال قبل ۲۴ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص مصرف سایر مشتقات نفتی اضافه کرد: در این مدت مصرف نفت سفید خانوارهای روستایی فاقد گاز طبیعی نیز ۱۵ درصد کاهش یافته که این کاهش نیز به خاطر افزایش گازرسانی به مناطق شهری و روستایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مهاباد گفت: امسال همچنین بیش از ۱۵ میلیون و ۶۴۰ هزار لیتر نفت‌گاز مخصوص ادوات کشاورزی در این شهرستان توزیع شده و ۷۵ درصد سوخت موردنیاز روستاییان ساکن در مناطق سخت‌گذر توزیع شده است.

شهر مهاباد نیازمند دوربین‌های هوشمند است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مشکلات ترافیکی این شهر نبود دوربین‌های هوشمند در تقاطع‌ها است که در صورت نصب می‌تواند ضمن کاهش ترافیک از حضور نیروهای پلیس نیز بکاهد.

سرهنگ حاتم ابراهیمی افزود: در بسیاری از شهرها نصب دوربین‌های هوشمند در تقاطع‌ها توسط شهرداری‌ها انجام شده که کمک زیادی به حل مشکل ترافیکی به‌ویژه در زمان‌ اوج ترافیک در هنگام ظهر و غروب می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات دیگر ترافیکی مهاباد، دایر شدن ادارات دولتی، مطلب پزشکان و موسسات مالی در بافت مرکزی این شهر است که باعث تجمع زیاد خودروها در هسته مرکزی شهر شده است.

کامیون‌های حامل سنگ معادن جاده‌های روستایی را تخریب کرده است

بخشدار بخش مرکزی مهاباد هم با انتقاد از فعالیت خودروها و ادوات سنگین معادن در مسیرهای روستایی این شهرستان گفت: این خودروها با اضافه باری که دارند باعث تخریب جاده‌های روستایی می‌شوند و نظارتی بر عملکرد آنها وجود ندارد.

سلیمان پاکزاد افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد در چند سال آینده بسیاری از محورهای روستایی و جاده فرعی مهاباد- بوکان مشهور به جاده برهان قابل تردد نخواهد بود به همین خاطر لازم است پلیس راه، بر میزان بار (بارنامه) این خودروها نظارت داشته باشد.

وی در خصوص دایر شدن پلیس راه مهاباد نیز اضافه کرد: ساختمان دهیاری روستای "ترشکان" به صورت موقت در اختیار پلیس راه این شهرستان قرار می‌گیرد تا ساختمان جدیدی در کمربندی دارلک و در نزدیکی روستای "دارلک" احداث شود.

نمایشگاه‌های خودرو یکی از دلایل بروز ترافیک در شهر مهاباد است

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد گفت: دایر شدن نمایشگاه‌های خودرو در برخی خیابان‌های این شهر به یکی از معضلات ترافیکی در مهاباد تبدیل شده و لازم است مجوز دایر کردن این اماکن محدود و یا تنها در شهرک صنفی کاوه باشد.

خشایار صنعتی افزود: آژانس‌های مسافربری روستایی در مهاباد نیز نیازمند ساماندهی و دایر شدن یک مکان مشخص به عنوان ترمینال روستایی هستند که این امر باید پس از استعلام از استانداری آذربایجان‌غربی به دلیل منحل شدن شورای اسلامی مهاباد صورت گیرد.

وی در خصوص مشکل افزایش قیمت سیلندرهای گاز مایع در بخش خلیفان نیز اظهار داشت: این موضوع توسط اداره صنعت، معدن و تجارت باید بررسی شود و با توزیع‌کنندگان متخلف برخورد قانونی صورت گیرد و به توزیع سوخت مورد نیاز روستاییان توجه جدید شود.

خط‌کشی معابر شهری، دایر شدن پارکینگ مخصوص خودروهای سنگین، انتقال واحدهای بنگاه معاملات خودرو به شهرک صنفی کاوه، جلوگیری از انباشت سیب صنعتی در کنار جاده‌ها و تامین روشنایی گردنه "برده‌رشان" در محور مهاباد میاندوآب از دیگر مصوبات این جلسه است. 

هم‌اکنون در مهاباد ۶ جایگاه فعال بنزین و نفت سفید و هشت جایگاه گاز سی‌ان‌جی فعال هستند که چهار جایگاه به صورت ۲ منظوره فعالیت می‌کنند و ۲۸ فروشندگی روستایی فرآورده‌های نفتی در ۲ بخش مرکزی و خلیفان مهاباد توزیع نفت سفید و نفت گاز بخش روستایی این شهرستان را بر عهده دارند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد طرح تخصیص سهمیه سوخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد طرح تخصیص سهمیه سوخت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد طرح تخصیص سهمیه سوخت اخبار کنکور دایر شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

منبع: ایلنا

tags # بنزین سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است