Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون عمرانی استاندار قزوین: از بانک‌ها می‌خواهم به علت محدودیت زمانی و فرا رسیدن فصل سرما، اولویت خود را بر تسهیلات مسکن روستایی بگذارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جلسه بررسی مشکلات تسهیلات مقاوم‌سازی و ساخت و سازهای روستایی بعد از ظهر امروز به ریاست معاون عمرانی استاندار قزوین در سالن جلسات باقرالعلوم ساختمان مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی فرخزاد در این جلسه با تاکید بر اهمیت مقاوم‌سازی و ساخت و سازهای روستایی اظهار داشت: بازسازی مناطق مسکونی، تاثیر چشمگیری در کاهش تلفات انسانی، جانی و مالی زلزله‌های اخیر استان قزوین داشته است.

وی با بیان اینکه اگر شرایط را برای متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی فراهم نکنیم به دنبال آن روستائیان نیز تمایلی به طرح نوسازی و بهسازی نشان نخواهند داد: بنیاد مسکن، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها دهیاری‌ها و دفاتر روستایی باید متقاضیان را راهنمایی کنند تا از ظرفیت بازسازی در مناطق روستایی بیشتر استفاده کنند و با نحوه گرفتن وام نیز آشنا شوند.

فرخزاد عنوان کرد: از بانک‌ها می‌خواهم به علت محدودیت زمانی و فرا رسیدن فصل سرما، اولویت را تسهیلات مسکن روستایی بگذارند.

معاون عمرانی استاندار قزوین واحدهای بودجه‌ای بهسازی و نوسازی را از اهم سیاست‌های بودجه‌ای دولت دانست و گفت: این اقدام باعث رونق تولید برای سایر بخش‌های اقتصادی، اشتغال و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از خرابی‌های مسکن می‌شود.

وی با تاکید بر جلسات مستمر حول محور مسکن روستایی خاطرنشان کرد: در این جلسات دستگاه‌های مربوطه با رصد و ارزیابی از مشکلات بهسازی روستایی، آن را برای شبکه‌های بانکی منعکس کرده و سپس بانک‌ها نیز نسبت به رفع موانع به وجود آمده اقدام می‌کنند.

بانک‌ها ضمانت سفته زنجیره‌ای را قبول کنند

اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن قزوین نیز اظهار داشت: در سال 99 چهار هزار واحد اعتبار مسکن روستایی داریم که از شهریورماه ابلاغ شده و تا به امروز از نظر اسمی هزار نفر به بانک معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: 535 نفر هم به لحاظ پرونده‌ای به بانک‌ها ارسال شده‌اند که از این تعداد 108 مورد منجر به عقد قرارداد شده و متقاضیان مربوطه مرحله نخست وام را دریافت کرده‌اند.

450 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در بوشهر پرداخت شدفعالان گردشگری در تکمیل اطلاعات برای دریافت تسهیلات کرونا شتاب کنندتوسعه الگوی مشاغل خانگی در بهزیستی فارس؛ اعطای 500 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه
گونجی عنوان کرد: از بانک‌ها خواستاریم که عقد قرارداد را به صورت سفته زنجیره‌ای با روستائیان راه بیایند زیرا این افراد در اکثر اوقات قادر به معرفی ضامن کارمند نیستند‌.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین با اشاره به اینکه حدود سیزده هزار و 600 واحد نوسازی و بهسازی در شهرستان آوج انجام شده است گفت: نداشتن هیچ گونه تلفات جانی و مالی در زلزله اخیر آوج محصول امر نوسازی و بهسازی است که به کمک بانک‌ها، بنیاد مسکن، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و امور روستایی انجام شد.

در ابتدای این جلسه فرمانداران شهرستان‌ها و نمایندگان بانک‌ها در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن روستایی و مشکلات موجود گزارش ارائه کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین استانداری قزوین تسهیلات مسکن روستایی بنیاد مسکن بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در حاشیه افتتاح طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سیمرغ گفت: تسهیلات مسکن روستایی ۴ درصدی به متقاضیان در مازندران داده می‌شود.


علی اصغر احمدی افزود: وام ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان بود که به متقاضیان داده می‌شود و در صورت افزایش، مابقی به متقاضیان داده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران همچنین از ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی در استان خبر داد.

احمدی افزود: در دولت سیزدهم ساخت ۱۷ هزار و ۷۴۳ واحد مسکن روستایی آغاز شد و تاکنون ۱۱ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده که ۲ هزار واحد آن امسال و در چهل و پنجمین سالگرد افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن افتتاح شد.

احمدی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن و عمران شهری و در بخش احداث طرح‌های ملی مسکن در دولت سیزدهم یک هزار و ۳۶ واحد به بهره‌برداری رسیده است، عدد آن را تا پیش از این دولت، ۱۵ هزار و ۸۰۷ واحد مسکونی بیان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از صدور ۲۵ هزار فقره سند مالکیت مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر خبرداد و گفت: تهیه و بازنگری طرح هادی در ۵۸۶ روستا و اجرای طرح هادی در ۲۵۷ روستا در بخش توسعه و عمران روستایی تاکنون در دولت مردمی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تهیه طرح هادی و بازنگری در آنها یکی از اقدامات مهم بنیاد مسکن است، گفت: در دولت سیزدهم در نیمی از ۲ هزار و ۴۰۰ روستای استان طرح هادی اجرا شده است.

احمدی با بیان اینکه شرایط اقلیمی مازندران مستعد وقوع حوادث طبیعی به ویژه سیل است و تقریبا هر ساله با این مشکل مواجهیم، از مقاوم‌سازی ۶۰ درصد از خانه‌های روستایی استان خبر داد و افزود: تصمیم بر آن شده تا سال ۱۴۱۰ همه خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران یکی از فعالیت‌های قابل توجه را ایجاد تفاهمنامه سه جانبه بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی استان معرفی کرد که به ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برش استانی اختصاص دارد و ۴۰۰ واحد به همت بسیج سازندگی ساخته می‌شود.

وی ساخت مسکن محرومین را یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در تحقق این مسیر که در دولت مردمی با شتاب و حساسیت بیشتری پیگیری شده، ادارات کل راه و شهرسازی، بهزیستی، کمیته امداد، بانک‌های عامل و همچنین بسیج سازندگی سپاه کربلا همکاری دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارایه می‌شود
  • پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران
  • افزایش تسهیلات مسکن روستایی به۳۵۰ میلیون تومان
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن
  • تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود
  • کاهش صف تسهیلات نوسازی مسکن