Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس استاندار فارس از تخصیص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به تجهیز دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

عنایت‌الله رحیمی شنبه ۱۰ آبان در جلسه ستاد استانی بیماری کرونای استان فارس، بر لزوم تشکیل قرارگاه کمک به کادر درمان تاکید و اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به یاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر درمان هستند و نباید از هیچ گونه کمکی در زمینه تجهیزات و سایر موارد دریغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که بنا به درخواست علوم پزشکی نیروهای کمکی از دستگاه‌های اجرایی نیز به این مجموعه کمک کنند.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست موضوع افزایش تخت‌های بیمارستانی از طریق همکاری با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای را پیگیری کند تا از این طریق از فشار بر مرکز استان کاسته شود.

استاندار فارس همچنین از نتیجه بخش بودن پیگیری‌ها برای اختصاص بودجه به بخش درمان استان خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه تخصیص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتباربرای کمک به تجهیزات دانشگاه‌های علوم پزشکی فارس را  ابلاغ کرد و  همچنین اعتبار مورد نیاز بیمارستانهای در دست احداث مصیری، مرودشت، فساو جهرم نیز ابلاغ شد که این موضوع گام موثری در جهت تقویت خدمت رسانی درمانی به مردم فارس خواهد بود.

رحیمی همچنین با اشاره به اختصاص تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا، به دستگاه‌های اجرایی مربوطه دستور داد از این محل به آرایشگاه‌های زنانه، ‌مردانه، باشگاه‌ها ‌و سالن‌های ورزشی، مهدهای کودک‌ و مدارس غیرانتفاعی که پس از  شیوع بیماری کرونا فعالیت و درآمد آنها آسیب دیده است کمک شود.

وی از همه ارگان‌ها و سازمان‌ها و N.G.Oهای تخصصی همچون نظام مهندسی خواست از طریق  ارسال پیامک با محتوای تهیه شده از سوی علوم پزشکی، اعضای خود را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب و تشویق کنند.

استاندار فارس درباره برگزاری جلسات اداری نیز تاکید کرد: این جلسات باید با حداقل افراد تشکیل شده و در صورت ضرورت حضور تعداد نفرات بیشتر در مکان باز برگزار شود.

رحیمی همچنین از تشدید بازرسی و نظارت‌ها و برخورد با کسانیکه سلامت مردم را به خطر می‌اندازند خبر داد و با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری بیش از ۴۰۰ هزار بازرسی در فارس انجام و منجر به تعطیلی بیش از ۶ هزار واحد متخلف و صدور اخطار برای بیش از ۱۰ هزار واحد متخلف صنفی دیگر شده است، این اقدامات را نشان دهنده جدیت ستاد مدیریت کرونای فارس در این زمینه دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی تشدید نظارت ها کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همه باهم علیه کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  امید اکاتی مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در راستای ترویج فرهنگ غذای سالم و آشنایی با غذاهای سنتی و بومی جشنواره غذای سالم با مشارکت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد

وی ادامه داد: در این جشنواره از 10 نفر از شرکت کنندگان بر اساس نظر داوران تقدیر و هدایایی تقدیم شد

وی افزود: انتخاب غذای برتر با معیار تنوع گروه های غذایی، مصرف کم شکر و نمک و روغن بعنوان عوامل آسیب رسان، تزئین و طعم غذا انجام گرفت.

مهندس اکاتی با اشاره به اهمیت سلامت گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها در ارتقاء سطح سواد تغذیه‌ای جامعه بسیار تاثیر گذار است

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • ۴۰۰بدهی میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری