Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: روزها و ماه‌های سیاه کرونایی در پیش داریم ،تعداد مراجعین، بسترها و فوتی ها زیاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دکتر سعید جاودان سیرت در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت کرونایی استان مطلوب نیست، تعداد مراجعین، بستره و فوتی ها زیاد شده است یکی از دلایل این افزایش توجه نکردن یا کم توجهی و سهل انگاری مردم به کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: کرونا به این زود پایان نمی پذیرد و حالا حالاها کرونا با ماست و متاسفانه طی دیشب یک مرگ جوان ۳۳ ساله داشتیم که بدون اینکه اطلاع از مبتلا شدن به بیماری داشته باشد و بعلت دیر مراجعه کردن بیش از ۹۰ درصد ریه اش درگیر کروناشده بود که زنگ خطر برای ماهاست.

این پزشک متخصص عفونی با اشاره به جهش کرونا بیان کرد: علاوه بر علائم معمول تب، سرفه و تنگ نفس یکسری علائم غیرمعمولی همچون کمر درد، قرمزی چشم، ریزش مو، سردرد، مشکلات پوستی و کاهش شنوایی در حال بروز است.

جاودان سیرت خاظرنشان کرد: مردم روزها و ماه‌های سیاه کرونایی در حال گذر است که استان و کشور را به سمت نامطلوبی پیش می برد و انتظار داریم مردم در کنار کادر درمان باشند و همکاری و مشارکت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند. استفاده از قوه قهریه، آموزش و برخورد سریع و قاطع می تواند در کاهش شیوع و انتقال این بیماری موثر باشند.

وی تصریح کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، ماسک نزنیم، فاصله فیزیکی و قرنطینه خانگی رعایت نکنیم، مرگ و میرهای کرونایی و روزهایی سیاه را در پیش رو خواهیم داشت.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج ادامه داد: ایزولاسیون بیماران کرونایی بعد از بیماری، بهبود و ترخیص در خانه می تواند در کاهش بیماران موثر باشد.

جاودان سیرت عنوان کرد: روانشناسان باید به بیمارستان‌های کرونایی ورود کنند چراکه استرس می تواند در درمان یا شدت بیماری تاثیرگذار باشد.

این پزشک متخصص عفونی با بیان اینکه برای کروناویروس کسانی که بیماری زمینه ای داشته باشند یا نداشته باشند فرقی ندارد، بیان کرد: کرونا برای افراد کم سن و سال، بزرگسال و ورزشکار و فاقد بیماری زمینه ای را هم درگیر و ایجاد مشکل می کند اما مبتلایان کرونایی دارای بیماری زمینه ای، مشکلات بیشتری خواهند داشت.

جاودان سیرت بیان کرد: همه افراد جامعه می توانند درگیر کروناویروس شوند، در اثر این بیماری دچار مشکل شوند و حتی دچار مرگ شوند همانطوری که تعدادی بیمار داشته ایم که بعلت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه نکردن به موقع به بیمارستان جان باختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جاودان سیرت جاودان سیرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.
مهرداد شریفی افزود: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.
شریفی گفت: ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۹ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی به نیازمندان
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها