Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت بیماری کرونا را در سطح استان تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ پرویز یزدانپناه در نشست ستاد کرونا با اشاره به روند افزایشی مرگ و میرهاگفت: عدم مراجعه به موقع برای بحث بیماری کرونا باعث شده است که مرگ و میر ها افزایش و درمان ها به صور غیر  پزشکی را طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گروهی متشکل از متخصصین در کلینیک های یاسوج، دهدشت و گچساران مستقر هستند که جهت تست بیماران کرونایی آنها را  به بیمارستان ها ارجاع می دهند.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: برای کاهش بحث بیماری و جلوگیری از رشد روز افزون آن باید پروتکل های لازم اجرایی شوند که شاهد کاهش میزان تجمعات در مراسمات شادی و عزا باشیم.   یزدانپناه گفت: تست های جهت کرونا باید هدفمند و با اجازه پزشک باشد از طرفی برخی محدودیت ها در سطح شهر لازم است تا وضعیت کرونا خطرناک‌ تر نشود .   حسین کلانتری  در این نشست  با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت آمارهای کرونا بررسی شود، گفت:بروز بیماری از میانگین بالاتر و درصد کشندگی پایین تر است.   وی با بیا اینکه با همه محدودیت ها میانگین نمونه گیری از میانگین کشوری بیشتر است، گفت: به هر اندازه تست ها بیشتر باشد کنترل بیماری بیشتر است.

وی گفت: خبر خوب دیگر این که وزارت بهداشت 22 میلیارد تومان دیگر اعتبار جدید برای استان تصویب کرده و نباید از این به بعد کمبود داشته باشیم و خبر خوب دیگر افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان است.

وی در خصوص حضور کارشناسان در برنامه‌های صدا و سیما هم گفت: تیم و افراد و لیستی که به صدا و سیما می‌دهند با هماهنگ با سیاست‌های وزارت بهداشت باشند چرا که عده‌ای بر عکس سیاست ستاد ملی کرونا صحبت می کنند باید یک حرف واحد و محکم زده شود و کسانی به که صدا و سیما می‌روند حرف‌های متقن علمی و محکم بزنند.

وی به نقاط ضعف هم اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌های استان بحث عدم رعایت فاصله اجتماعی است و متخصصین در صدا و سیما این موضوع را تبیین کنند و افراد قوی و توانمند به عنوان کارشناس جهت تبیین موضوع حضور پیدا کنند.

کلانتری افزود: افزایش تخت های بیمارستان شهید جلیل و دهدشت و گچساران از نقاط مثبت است.   وی با بیان اینکه تیم های که جهت اطلاع رسانی ها کرونا معرفی می شوند باید در جهت سیاست های کرونا گام بردارند گفت: آموزش ها و اهمیت استفاده ماسک و توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید مد نظر باشد، برای مراسمات شادی و عزا پروتکل ها تهیه شود یعنی چگونگی برگزاری مراسمات شادی در تالارها و چگونگی تدفین در ارمستان ها باید تدوین شود.   وی افزود: مورد داریم به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عروسی و عزا پدر و مادر داماد جهت پاسخگویی احضار شدند   کلانتری با بیان اینکه در شرایط کرونا ازدحامات عروسی و عزا باید مورد توجه قرار گیرد ، گفت: برای اینکه نیازها اقتصادی تامین شود ستاد کرونا تصمیم حمایت از راه اندازی واحدهای تولیدی را در برنامه قرار دارد   وی با بیان اینکه باید تعریف مشخصی از مراسمات شادی  و عزا نوشته شود، گفت: باید در هفته های اخیر کنترل ها بیشتر شود تا شرایط بهبود پیدا کند   حسین کلانتری با بیان اینکه پایگاه های مقاومت به پایگاه های سلامت تبدیل شوند گفت: ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه،  فرهنگیان، و رسانه ها در حال کمک و همراهی با مردم جهت کنترل کرونا هستند‌.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد کرونا مراسمات شادی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین کلاهبرداران اسکیمری در قالب فروشندگان سیار

سرهنگ جلیلیان گفت: یکی از شایع ترین کلاهبرداری های مجازی توسط مجرمان سایبری کپی اطلاعات عابر بانک ها « اسکیمر» است که کاربران هنگام خرید عملیات رمز کارت بانکی را خودشان انجام دهند.

وی اضافه کرد: برای این نوع سرقت‌های الکترونیکی، کاربران مهمترین نقش را ایفا می‌کنند که با رعایت یک‌ سری نکات امنیتی ساده می توان ضمن حفظ اطلاعات کارت بانکی خود، مانع از برداشت غیر مجاز مجرمان سایبری شد.

جلیلیان بیان کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۴ مورد کلاهبرداری اسکیمری در استان البرز کشف شد که هشت مورد آن در قالب فروشندگان سیار بود.

رییس پلیس فتا البرز افزود: طرح های بازرسی از فروشندگان سیار توسط کارشناسان پلیس فتا استان البرز برای پیشگیری از هرگونه کپی و سرقت کارت های بانکی درحال اجرا است.

جلیلیان گفت: کاربران هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابربانک در دستگاه کارت خوان اقدام کنند و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری نمایند.

وی همچنین از مردم خواست برای خرید از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانک به فروشندگان سیار و کیوسک های میان راهی بپرهیزند.

به گفته وی عمده جرائم شایع در برداشت های غیرمجاز کپی برداری از کارت عابر بانک است که به طور معمول کلاهبرداران برداشت غیر مجاز را از یک تراشه الکترونیکی و شبیه دستگاه پوز انجام می دهند و چنانچه کاربر رمز را در اختیار آن ها قرار ندهد، با کپی برداری هیچ اقدامی نمی توانند انجام دهند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن 
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • کمین کلاهبرداران اسکیمری در قالب فروشندگان سیار