Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن از آنلاین فرآیند تشکیل پرونده تسهیلاتی بافت فرسوده و مسکن مهر شهرهای جدید خبر داد و اعلام کرد: مدل جدید طراحی شده، علاوه بر حذف مراجعه فیزیکی متقاضیان به شعب، سه مزیت مهم برای مدیریت منابع و مصارف ایجاد کرده است.
به گزارش شمانیوز، رضا صالحی شهرابی رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با اشاره به فرآیند قبلی صدور معرفی نامه و تشکیل پرونده تسهیلاتی ویژه بافت فرسوده و مسکن مهر، به پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، گفت: در مدل اولیه، جهت پاسخگویی به متقاضیان اخذ تسهیلات حمایتی بافت فرسوده و مسکن مهر، نیاز به مراجعه حضوری متقاضی برای صدور معرفی نامه و سایر اقدامات مربوط به تشکیل پرونده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند مشکلاتی از جمله بروز تخلف، جعلی بودن، عدم دسترسی به مجموعه آمار مربوط به میزان هزینه کرد و... را ایجاد کرده بود.
وی با بیان اینکه بانک مسکن با هدف رفع مشکلات مربوط به این حوزه، فرآیند تشکیل پرونده و صدور معرفی نامه ها را به شکل آنلاین تغییر داد، اظهار کرد: پس از شناسایی این مشکلات، با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت متولی بنا شد فرآیند تشکیل پرونده تسهیلاتی مربوط به بافت فرسوده و مسکن مهر شهرهای جدید به صورت آنلاین انجام شود.
به گفته وی از تاریخ یکم شهریورماه امسال پروسه تشکیل پرونده تسهیلات مسکن مهر شهرهای جدید پرند ، پردیس و هشتگرد و همچنین از تاریخ یکم آبان ماه پرونده تسهیلاتی بافت فرسوده به صورت آنلاین انجام می پذیرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص روند جدید تعریف شده توضیح داد: در مدل جدید طراحی شده معرفی نامه های پرونده های تسهیلاتی این دو حوزه به صورت آنلاین با کد مخصوص دریافت و به صورت اتوماتیک به اداره کل ارسال می شود، پس از آن مدیریت شعب آن را دریافت و نهایتا شعبه بانک به مشتری آن را اعلام می کند.
صالحی تصریح کرد: در شکل جدید تمامی مکاتبات فیزیکی حذف و اطلاعات به صورت غیرحضوری دریافت می شود. پس از آنکه درخواست به شعبه ارسال می شود ظرف مدت 45 روز به مشتری پاسخ داده می شود که آیا امکان انعقاد قرارداد وجود دارد یا خیر.
وی با اشاره به اینکه فرآیند شناسایی مشتری از طریق ارسال پیامک تایید مشتری به شماره همراه وی انجام خواهد شد، گفت: سپس مشتری با انتخاب نوع تسهیلات مدنظر، وارد مرحله ثبت مشخصات هویتی خود، اطلاعات ضامن یا در صورت لزوم اطلاعات وکیل خود خواهد شد.
همچنین طبق پیش بینی های انجام شده قرار است تمامی مدارک موردنیاز برای تشکیل پرونده به صورت اینترنتی امکان پذیر باشد و پس از اتمام این مرحله یک کد رهگیری برای متقاضی صادر خواهد شد.
به گفته وی، پس از این اطلاعات ثبت شده از طریق شعبه مبدا بررسی و چک می شود تا از انتخاب صحیح شعبه توسط متقاضی نیز اطمینان حاصل شود.
رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با تاکید بر آنکه در فازهای بعدی درصدد آنلاین کردن صدور معرفی نامه برای سایر تسهیلات هستیم، افزود: در مدل جدید طراحی شده که تمامی مکاتبات فیزیکی حذف می شود، مزایای مهم دیگری نیز برای مدیریت منابع و مصارف بانک ایجاد خواهد شد.
وی در مورد مزیت های مهم این روش عنوان کرد: در پروسه آنلاین میزان معرفی نامه های صادره، اعتبار هزینه شده و همچنین اطلاعاتی در مورد آنکه معرفی نامه ها در چه سطحی (شعب یا مدیریت در تمامی استان های کشور) قرار دارد، مشخص می شود در نتیجه به میزان زیادی از انحراف منابع و مصارف جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: پیش از این به دلیل عدم دسترسی کامل و آنلاین به اطلاعات پرونده های تسهیلاتی در مدیریت شعب استان های مختلف به صورت همزمان این احتمال وجود داشت که در برخی مقاطع، بیش از منابع موجود، مصرف انجام می شد یا آنکه اطلاع دقیقی در مورد علت عدم انعقاد قرارداد با مشتری وجود نداشت اما در روند جدید برلی ایجاد تعادل در منابع و مصارف امکان رصد همیشگی وجود دارد.
وی در پایان تاکید کرد: در پروسه آنلاین تشکیل پرونده های تسهیلاتی، با شکل گیری یک داشبورد کامل اطلاعاتی در تمامی سطوح ، امکام مدیریت بهینه منابع و پاسخگویی سریع و آسان به تمامی متقاضیان به وجود آمده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بافت فرسوده و مسکن مهر تشکیل پرونده تسهیلات مسکن مهر شهرهای جدید پرونده تسهیلاتی صدور معرفی نامه منابع و مصارف بانک مسکن خواهد شد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه جدید توزیع آنلاین دارو در هفته جاری ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، «آیین نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی» پس از حاشیه های فراوان و با تعلل و تاخیر سازمان غذا و دارو در تدوین آن، بالاخره در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ به امضای وزرای بهداشت و ارتباطات رسید.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیح این آیین نامه گفته بود: با اجرای این طرح، هموطنان در صورت تمایل می‌توانند داروهای مندرج در نسخه الکترونیکی خود را از داروخانه‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق سکوهای آنلاین مجاز تهیه کنند.

همچنین با امضای این آیین نامه، مقرر شد ظرف یک تا دو هفته از زمان امضا، اجرای آزمایشی آیین نامه عملیاتی شود.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکی از این است که آیین نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی در حال نهایی شدن است و به زودی و در هفته پیش رو ابلاغ می‌شود.

زمان دقیق اجرای آیین نامه را وزارت بهداشت اعلام خواهد کرد.

به گزارش مهر، آیین‌نامه توزیع آنلاین دارو در راستای اجرای عدالت و فعال شدن تمامی داروخانه‌ها در چرخه توزیع دارو تدوین شده است و براساس آن مشکلات مردم جهت شناسایی نزدیک‌ترین داروخانه‌هایی که داروی مورد نیاز بیمار را بر مبنای نسخه الکترونیکی پزشک در اختیار دارند رفع و امکان توزیع داروها برای آن‌ها فراهم می‌شود.

از آنجا که اطلاعات دارویی مردم و حفاظت از آنها بر بستر فضای مجازی و سکوهای آنلاین یکی از چالشهای پیش روی توزیع آنلاین دارو بوده است، به نظر می رسد در نسخه آخر این آیین نامه پیش بینی های لازم درباره عدم دسترسی پلتفرمها به اطلاعات دارویی کاربران در نظر گرفته شده باشد.

همچنین از نکات مهم و قابل‌توجهی که در آیین‌نامه پیش‌بینی شده، این است که سکوها صرفاً بر اساس کد پیگیری نسخه الکترونیک اقدام می‌کنند تا امنیت بیماران و شهروندان هم در این سکوها حفظ و رعایت شود.

تعیین تکلیف وظایف سکوها، داروخانه‌ها، سازمان غذا و دارو و نحوه و شرایط انجام این آیین‌نامه در ابتدا به صورت ۶ ماه آزمایشی مشخص شده است تا در صورت نیاز به رفع اشکال، اصلاحات لازم در آیین‌نامه‌های اجرایی صورت بگیرد.

کد خبر 6083391 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • آیین نامه جدید توزیع آنلاین دارو در هفته جاری ابلاغ می‌شود
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان