Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حیدر اسکندرپور شنبه در جلسه مجازی با دبیرکل سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند افزود: شهرداری شیراز در سال ۲۰۱۸ عضو این سازمان شد و تشکیل دفاتر منطقه ای سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند اقدام مناسبی برای تمرکززدایی و تسهیم دانش شهرهای عضو بوده است.

وی گفت: ایجاد این دفاتر باهدف حرکت به سوی شهر هوشمند پایدار است اما پیشنهاد می کنم با توجه به زمینه فعالیت سازمان، خوشه‌های موضوعی متعددی تشکیل شود که اعضا با پیوستن به خوشه مدنظر خود، اقدام به تبادل تجربه و ایده کنند و حتی رویدادهای مرتبطی را در این زمینه برنامه ریزی و برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز اضافه کرد: تشکیل خوشه‌های فعالیت می‌تواند بصورت تخصصی تر و متمرکزتر دانش مرتبط را در اختیار اعضا قرار دهد.

برخی از خوشه های پیشنهادی اسکندرپور عبارت از  زیرساخت های شهر هوشمند، شهر هوشمند و محیط زیست، دولت الکترونیک و ارتباطات با شهروندان با هدف شفافیت هر چه بیشتر بودند.

همچنین در این دیدار مجازی شهردار شیراز از تلاش های «کیونگ یوول لی» دبیر کل سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند که برای توسعه هوشمند شهرها انجام داده است قدردانی کرد.

دبیرکل سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند نیز در این دیدار شیراز را یکی از اعضای فعال این سازمان دانست و از مدیریت این شهر بابت این فعالیت‌ها قدردانی کرد و گفت:  این سازمان تمایل دارد خدمات خود را به شیراز ارائه دهد.

«کیونگ یوول لی» با بیان اینکه پیشنهاد شهردار شیراز در خصوص ایجاد دفاتر تخصصی بررسی خواهد شد، افزود: کارشناسان دو طرف به تبادل نظر و ایده برای دست یابی به مدل اجرایی ایده آل در این خصوص خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه وبینار واکنش بهداشتی و کارگاه محرک دو برنامه پیش روی سازمان جهانی شهرهای هوشمند است، افزود: شهرهای عضو می توانند به صورت آنلاین در این دو برنامه شرکت و شهر ایده آل و شاد خود را طراحی کنند.

دبیرکل سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند اضافه کرد: در ماه آتی جلسه هیات اجرای این سازمان برگزار می شود و از مدیریت شهری شیراز برای حضور در این اجلاس دعوت می کنم که مطمئنا ایده های خوبی در این جلسه ارایه خواهد شد.

سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند (WEGO) در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و اکنون  ۱۵۷ شهر و ۴۳ سازمان و موسسه عضو آن هستند و شیراز نیز در سال ۲۰۱۸ به عضویت این سازمان درآمد.

 شهر  هوشمند چارچوبی است که عمدتاً از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های توسعه پایدار و با هدف رفع چالش‌های رو به رشد شهرنشینی، ایجاد شده است.

بخش بزرگی از این چارچوب، شبکه هوشمند از اشیای متصل و ماشین‌هایی است که اطلاعات را با استفاده از فناوری بی‌سیم انتقال می‌دهند.

برنامه‌هایی، اطلاعات را در لحظه دریافت، تجزیه و تحلیل و مدیریت می‌کنند تا به شهرداری‌ها، شرکت‌ها و شهروندان کمک کنند برای بهبود کیفیت زندگی خود تصمیمات بهتری بگیرند. مردم برای ارتباط با اکوسیستم‌های یک شهر هوشمند، از راه‌های مختلفی همچون تلفن‌های هوشمند، ابزارهای هوشمند قابل حمل، اتومبیل‌ها و خانه‌های هوشمند، استفاده می‌کنند. یکپارچه سازی اشیا و داده‌ها با زیرساخت‌های فیزیکی و خدمات شهری، می‌تواند هزینه‌ها را کاهش و پایداری را بهبود دهد. جوامع می‌توانند روشهای توزیع انرژی را بهبود بخشند، جمع آوری زباله را ساده‌تر کرده و باعث کاهش ترافیک و حتی بهبود کیفیت هوا شوند.

برچسب‌ها روابط خارجی شهر هوشمند شیراز حیدراسکندرپور شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روابط خارجی شهر هوشمند شیراز شهرداری شیراز روابط خارجی شهر هوشمند شیراز شهرداری شیراز اخبار کنکور سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند شهردار شیراز شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

همچنین علی ضیاءالدینی شهردار زرند در حاشیه بازدید از معابر و بندهای خاکی سطح شهر با اعلام اینکه نیروهای شهرداری در وضعیت آماده‌باش کامل قرار دارند، گفت: با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش توسط سازمان هواشناسی، آماده‌‍‌باش عوامل خدمات شهری و شهرداری‌ها تمامی مناطق ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه آمادگی و اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل هرگونه بحران و عارضه احتمالی در خصوص سیلاب، آبگرفتگی و آب ماندگی در سطح شهر و محلات در حال انجام است، افزود: تمام تلاش ما در مجموعه شهرداری این است که مردم در هنگام نزول رحمت الهی دچار مشکلی نشوند و دغدغه خاطری نداشته باشند.

شهردار زرند با اشاره به انجام بیش از ۱۵۰مورد رفع آبگرفتگی در سطح شهر توسط نیروهای شهرداری، بیان کرد: شهروندان در صورت هر گونه مشکلی می‌توانند با شماره ۳۳۴۲۲۷۷۵ شهرداری تماس بگیرند.

کد خبر 846810 برچسب‌ها خبر مهم طوفان باران استان‌ کرمان مدرسه و مدارس تعطیلی مدارس

دیگر خبرها

  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد