Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@00:59:55 GMT

شان کانری بازیگر نقش جیمز باند در ۹۰ سالگی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۷۲۷۶

شان کانری بازیگر نقش جیمز باند در ۹۰ سالگی درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بازیگر اسکاتلندی که با بازی در نقش جیمز باند شهرت جهانی کسب کرد و به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سینما بدل شد درگذشت.

وی که مدت‌ها در نقش جاسوس مشهور سینما ظاهر شده بود و رد هفت فیلم از این مجموعه بازی کرده بود، سال ۲۰۰۰ توسط ملکه الیزابت مقام شوالیه دریافت کرد و عنوان «سر» به اسمش اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تابستان امسال در ماه آگوست ۹۰ ساله شده بود.

خانواده وی درگذشت وی را تایید کرده‌اند.

کانری بیش از ۴۰ سال محبوب سینمادوستان بود و در فیلم‌های دیگری مانند «باد و شیر»، «مردی که می‌خواست سلطان باشد»، و «ایندیا جونز و آخرین جنگ صلیبی» بازی کرده بود.

وی سال ۱۹۸۷ با بازی در فیلم برایان دی پالما با عنوان «تسخیرناپذیران» موفق به کسب جایزه اسکار نقش مکمل شده بود.

کد خبر 5060727

منبع: مهر

کلیدواژه: شان کانری درگذشت چهره ها بازیگر سینما جیمز باند فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی تئاتر ایران موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما ویروس کرونا سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان آلبوم موسیقی فیلم مستند رادیو نمایش جشنواره فیلم کوتاه تهران موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم

به گزارش همشهری آنلاین، دفتر نخست‌وزیری پاپوآ گینه نو اواخر یکشنبه در بیانیه‌ای توضیح داد که «بایدن ظاهراً اشاره به این کرده که دایی‌اش را بعد از آن که هواپیمای او بر فراز پاپوآ گینه نو در دوران جنگ جهانی دوم سرنگون شد، آدم‌خوارها خورده‌اند».

جیمز ماراپه در این بیانیه افزود «اظهارات بایدن ممکن است لغزش زبانی بوده؛ با این حال، کشور من سزاوار چنین برچسبی نیست».

وی در ادامه از رئیس‌جمهور آمریکا خواست پاپوآ گینه نو را برای یافتن بقایای جنگ جهانی دوم جستجو و پاکسازی کند تا حقیقت در مورد سربازان گمشده مانند امبروز فینگان دایی وی مشخص شود.

بایدن پیش‌تر در سفر به استرالیا به ارتباط شخصی خود با تاریخ جنگ پاپوآ گینه نو اشاره کرده و داستان دایی خود که در سانحه هوایی در مه ۱۹۴۴ جان باخت را گفته بود.

او هفته گذشته پس از بازدید از یک بنای یادبود جنگ در پنسیلوانیا، احتمال اینکه دایی‌اش قربانی آدم‌خوارها شده باشد را مطرح کرد.

به گزارش رویترز، مورخان می‌گویند پاپوآ گینه نو برای پیشروی ایالات متحده در سراسر اقیانوس آرام به منظور آزادسازی فیلیپین در جنگ جهانی دوم بسیار مهم بود، استرالیا هم گفته که تاریخ زمان جنگ اهمیت استراتژیک همسایه شمالی را نشان داده است.

ماراپه گفت که ملت او بی‌جهت به درگیری کشیده شد و افزود پاپوآ گینه نو و جزایر سلیمان مملو از بقایای انسانی زمان جنگ، لاشه هواپیماها، کشتی‌ها و همچنین بمب‌های باقیمانده‌ای است که هنوز قربانی می‌گیرد.

کد خبر 846401 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه گینه ‌نو جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم
  • عکس| جدیدترین تصویر از آلن دلون/تغییر چهره عجیب آقای بازیگر در 88 سالگی
  • تیرک دروازه، مکان محبوب لائوتارو مارتینز برای جشن گرفتن قهرمانی! + عکس
  • دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم
  • نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت
  • مدیر مسابقات لالیگا در 48 سالگی درگذشت
  • ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی!
  • سفر 11 ماهه هوادار مغول منچستریونایتد با دوچرخه برای تماشای بازی تیم محبوب
  • تیاگو سیلوا: کمتر بازیکنی را می‌توانید پیدا کنید که در ۳۹ سالگی، هم‌چنان در بالاترین سطح بازی کند