Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبرداری با جعل رسید‌های بانکی از فروشندگان فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، خبرداد و گفت: متهم به ۱۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کرد. خبرگزاری میزان- سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی گفت: ۲۵ خردادماه امسال، پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری در کلانتری ۱۰۱ تجریش تشکیل و با دستور قضایی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی بیان داشت: شاکی در خصوص جزئیات کلاهبرداری به کارآگاهان گفت، ساعت مچی آی واچ ام را که قصد فروش آن راداشتم به مبلغ ۳ میلیون تومان در فضای مجازی آگهی کردم. شخصی که خود را خریدار معرفی می‌کرد، هفدهم خرداد ماه با من تماس و در میدان تجریش قرار ملاقات گذاشتیم و قرار شد که مبلغ ۳ میلیون تومان را به حسابم واریز و ساعت مچی را دریافت کند.   این مقام انتظامی ادامه داد: خریدار در روز قرار با یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ سفید رنگ به محل قرار مراجعه و مبلغ را به حسابی که اعلام کرده بودم، واریز و ساعت را تحویل گرفت. همچنین فیش واریزی را که به صورت پیامک از حساب وی کسر و به حساب من واریز شده بود به من نشان داد. پس از گذشت مدتی پیامک واریز را دریافت نکردم و با مراجعه به بانک متوجه شدم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام. بیشتر بخوانید: باند «دزدان خوشگل‌» پایتخت متلاشی شد   رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه کارآگاهان در حین تحقیقات پلیسی دریافتند که متهم به همین شیوه کلاهبرداری دیگری نیز مرتکب شده است، ابراز داشت: با تجمیع پرونده‌های مشابه، کارآگاهان موفق شدند متهم را به نام پوریا شناسایی و پس از شناسایی مخفیگاهش در منطقه نیاوران با هماهنگی قضائی وی را در دهم مهر ماه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.   وی با اشاره به اینکه پوریا پس از دستگیری در پایگاه یکم پلیس آگاهی به ۱۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرد، خاطر نشان کرد: متهم با صدور قرار مجرمیت برای شناسایی سایر مال باختگان و کشف دیگر زوایای پنهان پرونده در اختیار این پایگاه قرار دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: کلاهبرداری پلیس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کلاهبرداری پلیس پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ موسی بهاری افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد