Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@11:09:13 GMT

داعش خواستار حمله به فرانسه شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۷۳۳۹

ساعت24- داعش خواستار حمله به فرانسه و کسب و کار فرانسوی‌ها در خارج از کشور برای جلوگیری از "توهین" به حضرت محمد (ص) و اسلام شده است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، بیانیه داعش در هفته نامه وابسته به خود "النبأ" پس از حمله در شهر نیس که به کشته شدن سه نفر انجامید، منتشر شده. هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داعش به طور مستقیم به آخرین حمله اشاره‌ای نکرده است.

داعش خواستار هدف گیری شرکت‌های بزرگ فرانسوی که در منطقه خاورمیانه فعال هستند، شده است.

این گروه تروریستی همچنین با تاکید بر تهدید منافع فرانسوی هشتگی را در اینترنت به راه انداخته که در تحریک به خشونت بیشتر علیه فرانسوی‌هاست.

هفته‌نامه النبأ از اختلاف مواضع برخی جریان‌های اسلامی سیاسی در کشورهای اروپایی به طور کل و فرانسه به شکل خاص انتقاد کرده است.

مقاله داعش استدلال می‌کند که خشونت علیه فرانسه و منافع آن تنها راه مجبور کردن این کشور برای پایان دادن به "تحریکات" علیه مسلمانان است.

ناظران معتقدند، رهبری داعش احتمالا تلاش می‌کند از تاثیرات بحران کاریکاتورهای موهن و انعکاسات امنیتی آن در فرانسه سوء استفاده کند تا به هدف خاص خود و به خدمت گرفتن آن برای جذب نیروی جنگجوی بیشتر و عناصر جدید به صفوف تشکیلات برسد.

رهبری داعش احتمالا در این بحران و تاثیراتش فرصتی مناسب برای تحریک "گرگ‌های تنها" و "نیروهای زیرزمینی" خود یافته و می‌خواهد آنها را تحت تاثیر "غیرت دینی" وادار به ارتکاب جنایات جدید در برخی کشورها بکند تا دستاوردهایی را برای این تشکیلات تروریستی-تکفیری به ثبت برسانند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد

دولت فرانسه با متهم کردن روسیه به انتشار اخبار جعلی و نادرست، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرد تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اطلاعات نادرست روسیه و مداخله در انتخابات در سراسر جهان اعمال کند.

بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به یک پیش نویس پیشنهادی، گزارش داد که فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تحریم های جدیدی علیه روسیه به دلیل ادعاهای دخالت در انتخابات اعمال کند.

در پیش نویس نقل شده توسط بلومبرگ آمده است که این محدودیت‌ها افراد و نهادهای مرتبط با روسیه را که گفته می شود در اقداماتی برای تضعیف دموکراسی، ثبات و حاکمیت قانون از طریق انواع ابزارهای ترکیبی دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد.

در گزارش ارائه شده توسط فرانسه ادعا شده است که روسیه با انتشار اخبار جعلی با هدف افزایش اختلاف بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده انجام می‌دهد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه افزود: مقامات اتحادیه اروپا نگران افزایش حجم اطلاعات جعلی در رسانه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ماه ژوئن هستند.

رسانه های خبری گفتند که پیشنهاد فرانسه از حمایت کشورهای استونی، لتونی، لیتوانی، هلند و لهستان برخوردار است.

ماه گذشته، مقامات جمهوری چک تعدادی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا را متهم کردند که از یک رسانه‌ طرفدار روسیه برای انتشار دیدگاه این کشور در مورد وضعیت بین‌المللی، رشوه دریافت کرده‌اند.

روسیه بارها اتهامات غرب در مورد دخالت روسیه در امور داخلی سایر کشورها را رد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران