Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «سیاوش وزیری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارانی که در حالت نزدیک به مرحله نارسایی تنفسی به بیمارستان مراجعه می‌کنند دیگر درمان‌ برای آنها کاربرد موثری نخواهد داشت.

این متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه گفت: در این ایام فعلا چرخش فعال ویروس ایجاد کننده سرماخوردگی وجود ندارد و تاکنون گزارشی از آغاز همه‌گیری آنفلوانزا فصلی یا آنفلوانزا پرندگان در کشور نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیری افزود: بنابراین برای کاهش بروز بیماری و تا حدی کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا، باید بیمارانی که با علایم شبه آنفلوانزا و سرماخوردگی مراجعه می‌کنند از جمله تب با بی‌اشتهایی، تب با ضعف خستگی و بی‌حالی، تب با سرفه و تنگی نفس حتما به عنوان مورد مشکوک به کرونا در نظر بگیریم تا زمانی که با بررسی‌های لازم خلاف این تشخیص اثبات شود.

وی یادآوری کرد: سرفه، تنگی نفس و تب در غالب علایم شناخته شده کرونا است اما تنوع بیماری بیشتر شده و مراجعاتی با از دست رفتن حس چشایی و بویایی، علایم گوارشی، خستگی مفرط و تعریق شدید داریم که در بررسی متوجه می‌شویم با بیماران کرونایی در تماس بوده است.

رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بیمارستان‌های کرمانشاه در تسخیر کرونایی‌ها است، گفت: هم‌اکنون با پذیرش بیش از هزار بیمار تعداد بیماران از ظرفیت اسمی بیمارستان‌ها و تخت‌های موجود فراتر رفته و همچنین مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های استان در موج سوم بیماری کووید ۱۹ بسیار زیاد شده است.

وزیری افزود: در قطع زنجیره انتقال در هفته‌های اخیر موفق نبوده‌ایم، تقریبا در سه هفته اخیر کار به جایی رسیده که در بیمارستان‌های گلستان و امام رضا (ع) با کاهش تخت مواجه شده‌ایم در حد ۲ ساعت تختی خالی نداشته‌ایم اگر با همین منوال پیش برویم یک‌ هزار و ۴۰۰ تخت هم جوابگو بیماران نخواهد بود.

او گفت: کرونا هم‌اکنون در لایه لایه زندگی فردی و اجتماعی ما ریشه دوانده است و با آلوده شدن یک نفر تمام اعضای خانواده آلوده می‌شود و از این رو باید ویروس را در درون خانواده محبوس کنیم تا مانع انتشار آن در بین خانواده‌های دیگر شویم.

او با بیان اینکه بحث قرنطینه این روزها خوب رعایت نمی‌شود، تاکید کرد باید در خانواده فاصله ۲ متری با بیمار رعایت شود و اعضای خانواده از ماسک استفاده کنند و شست‌ و شوی مکرر دست‌ها را همواره فراموش نکنند.

تمدید یک هفته تعطیلی، ممنوعیت و محدودیت‌ها در استان کرمانشاه 

براساس تصویب ستاد استانی کرونا، محدودیت‌، ممنوعیت‌ و تعطیلی در استان کرمانشاه برای یک هفته دیگر تمدید شد و استاندار نیز اعلام کرد که با توجه به وضعیت نامطلوب استان از نظر شیوع کرونا، ۲۲ محدودیت و ممنوعیت در استان یک هفته و تعطیلی ادارات، اصناف و بازار ۶ شهرستان نیز به مدت یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

«هوشنگ بازوند» با بیان اینکه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های در ۲۲ بند اعمال می‌شود، افزود: این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از سوم آبان شروع شده و قرار بود امروز به اتمام برسد اما به دلیل شرایط نامطلوب استان از نظر کرونا با تصویب ستاد استانی، برای مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

استاندار کرمانشاه همچنین اعلام کرد که همه ادارات موظف هستند که تا پایان آبان‌ماه جلسات خود را حداکثر با ۱۵ نفر تشکیل دهند.

وی همچنین توضیح داد که مطب پزشکان متخصص پوست و زیبایی و پزشکان عمومی هم چزو مشاغلی هستند که فعالیت آنها تعطیل است.

بازوند در مورد ساعات کار ادارات نیز گفت: ساعات کار در شهرستان‌هایی که تعطیل نیست از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر است اما نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی و دستگاه‌های خدمات از این موضوع استثنا هستند.

وی ادامه داد: به پیشنهاد رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ساعات کاری این اداره کل و زیرمجموعه‌های آن از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه است.

شمار بستری‌شدگان براثر کرونا در کرمانشاه از مرز هزار نفر گذشت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان، گفت: اکنون هزار و هفت بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری و تحت مراقبت کادر درمانی هستند.

«مهدی محمدی» با اشاره به اینکه وضعیت استان کرمانشاه از نظر شیوع کرونا نامطلوب و همه شهرستان ها در وضعیت قرمز و پرخطر قرار دارند، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۰۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۹۶ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند. 

وی به آمار موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۰ نفر در استان شامل ۲ نفر شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر هرسین، یک نفر سرپل ذهاب، یک نفر اسلام آبادغرب، یک نفر پاوه، یک نفر روانسر، یک نفر دالاهو و یک نفر قصرشیرین جان خود را از دست دادند.

او مجموع جان باختگان استان کرمانشاه براثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون را ۸۷۵ نفر اعلام کرد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۹ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۱۶ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

محمدی اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۷هزار و ۴۶۲ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۵ هزار و ۵۹۰ از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیماری‌ های عفونی کرمانشاه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های عفونی کرمانشاه بهداشت و سلامت ویروس کرونا بیماری های عفونی کرمانشاه بهداشت و سلامت اخبار کنکور استان کرمانشاه بیمارستان ها یک هفته یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،طی مراسمی از خانواده جاجرمی که به وصیت پدر مرحوم خود ۵دستگاه دیالیز پیشرفته ۵مانیتور علائم حیاتی و ۵ تخت دیالیز به ارزش ۵۳ میلیارد را به بخش دیالیز این مرکز اهداءکرد، با اهدای لوح تجلیل شد.
 در این مراسم، احمد جاجرمی نماینده خانواده خیر سلامت گفت: پدر مرحوم من زمانی که در قید حیات بودند مقداری از دارایی خود رابرای خرید تجهیزات پزشکی وقف حوزه سلامت کردند که با اتفاق نظر تمامی ورثه این تصمیم قطعی و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دیالیز خریداری و به جهت استفاده بیماران دیالیزی به بیمارستان واسعی اهدا شد.
وی افزود: اگر درد دردمندی تسکین پیدا کند و جان بیماری از مرگ نجات یابد رضایت خداوندی را در بر دارد که از پدر مرحوممان در این خصوص متشکریم که با این اقدام نیکو علاوه بر کمک به بیماران، حال خوب را نیز به فرزندان خود هدیه داد.
دکتر شوریده یزدی معاون درمان دانشگاه هم از حضور پررنگ خیرین در کنار جامعه پزشکی قدردانی کرد و گفت: حضور خیرین بخش مهمی از کمبودات و تجهیزات درمانی بیمارستان‌ها را رفع و امکانات خدمت رسانی به بیماران بیش از گذشته فراهم می‌شود.
وی افزود: بیمارستان واسعی به عنوان تنها مرکز ژنرال غرب خراسان جمعیت یک میلیون نفری را در غرب خراسان رضوی زیر پوشش قرار داده که امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده با کمک خیرین پروژه درمانی تروما سنتر راه اندازی و این مرکز به یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در کشور تبدیل شود.

دکتر شیرخانی سرپرست بیمارستان واسعی نیز گفت: تمام دغدغه کادر درمان در مراکز و بیمارستان‌ها بهبود بیماران و کم کردن درد ناشی از بیماری آنهاست اقدام نیکوکارانه خانواده خیر سلامت نه تنها باعث شد تا بخشی از مشکلات بیماران حل شود بلکه باقیات الصالحات است که اجر دنیوی و اخروی برای مرحوم جاجرمی و خانواده محترمشان در بر دارد.
وی افزود: قدردانی از این اقدام خیرخواهانه از توان ما عاجز است آنچه بر عهده ماست ارج نهادن به قدم‌های خیرین است که مال خود را در راه سلامت بیمارانی که هیچ فریادرس و دستگیری جزء خداوند ندارند بخشش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر