Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@14:38:44 GMT

آغاز ورود عمره گزاران خارجی به عربستان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۷۴۸۲

آغاز ورود عمره گزاران خارجی به عربستان

به گزارش افکارنیوز،

مرحله سوم ادای مناسک عمره برای زائران کشورهای دیگر از فردا یکشنبه آغاز خواهد شد.

به گفته مقامات سعودی، ورود عمره گزاران خارجی از طریق اجرای شاخص ها و پروتکلهای بهداشتی به سبب شیوع ویروس کرونا صورت خواهد گرفت.

عربستان پس از یک وقفه هفت ماهه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اجرای مرحله اول مراسم عمره را آغاز کرده بود که مربوط به زائران داخل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مناسک عمره عربستان عربستان عمره گزاران ویروس کرونا مناسک عمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت هفتم فروردین ۱۴۰۳ مجموعاً ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۹۷ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲۲۹ هزار و ۸۸ نفر از طریق فرودگاه، ۴۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۶۱ هزار و ۵۷۷ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ۶ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۲۴ نفر از طریق حمل و نقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

وی با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هفتم فروردین در استان ۵۲ درصد و در مشهد ۵۵ درصد بوده است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به جزئیات اقامت در بخش‌های مختلف گفت: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی استان طی شبانه روز گذشته ۶۶ درصد، واحدهای موقت ۷۵ درصد و اضطراری ۴۸ درصد بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه آمار فوق نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه روزی فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

وی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو نمایند. در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6063705

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر به خراسان رضوی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ورود زائران خراسان رضوی از مرز ۶ میلیون نفر گذشت
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر و مسافر به خراسان رضوی
  • آمار عمره‌گزاران اعلام شد