Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@14:39:30 GMT

طلای جهانی ارزان شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۷۵۰۶

طلای جهانی ارزان شد

ایران اکونومیست- رویترز نوشت: درحالی که بازارهای جهانی با افزایش 11.22 دلاری طلا بسته شد، اما ارزش این فلز گران بها در ماه اکتبر 0.3 درصد کاهش یافت.

با توقف افزایش قیمت دلار و با توجه به نگرانی در مورد بالا رفتن شمار مبتلایان به کووید 19 و بلاتکلیفی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که همه اینها جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران زیاد می‌کند، قیمت این فلز گران بها افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 11.22 دلار افزایش 1878.81 دلار فروخته شد. این درحالی است که طلا در جلسه متوالی پیش از آن کاهشی بود. ارزش این فلز گران بها در ماه اکتبر 0.3 درصد افت کرد.

 

شاخص دلار که در روز پنج شنبه به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسیده بود، در روز جمعه در برابر رقبایش ثابت ماند.

کوین ریچ، تحلیلگر بازار گفت: «مهره های ساختاری زیادی برای طلا وجود دارد که پس از انتخابات بدون در نظر گرفتن نتیجه، نیز همچنان قیمت طلا افزایش یابد.»

طلا تا از ابتدای سال 2020 تاکنون 24 درصد افزایش ارزش داشته که بیشتر به علت اجرای محرک‌های اقتصادی گسترده از سوی بانک‌های مرکزی در جهان رخ داده است.

نگرانی‌ها در مورد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا، جذابیت دارایی‌های ریسک پذیر برای سرمایه‌گذاران را کاهش داده است.

 

فارس

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟

امتداد - اتفاقات بازار سکه و دلار در ماه‌های اخیر بلااستثنا ریشه در تحولات بین المللی دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی موضوعی است که طی ماه‌های اخیر نگرانی‌هایی را در فضای اقتصادی کشور ایجاد کرده است. علی رغم ثابت بودن متغیر‌های اقتصاد داخلی به نظر می‌رسد اتفاقات بازار سکه و دلار در ماه‌های اخیر بلااستثنا ریشه در تحولات بین المللی دارد.

ادامه دار شدن جنگ اوکراین سطح تنش‌های بین‌المللی را از مدت‌ها قبل در سطح بالایی نگه داشته بود، اما از مهرماه سال ۱۴۰۰ با وقوع عملیات طوفان‌الاقصی در فلسطین اشغالی که در ادامه با تنش‌های نظامی در دریای سرخ همراه شد، قیمت طلا را به سمت ارقام بالاتر از ۲۰۰۰ دلار سوق داد.

این اتفاقات و حوادث بعد از آن که اخیرا با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ کوبنده ایران ادامه یافت، تنش‌ها را وارد مرحله جدیدی کرد و در مجموع باعث شد ظرف کمتر از هفت ماه، اونس جهانی از حوالی ۱۸۲۰ دلار به رکورد بی‌سابقه ۲۴۴۸ دلار برسد که حاکی از افزایش ۶۲۸ دلاری طی این مدت است.

حتی حالا که تنش‌ها کمی کاهش یافته و اونس در حوالی ۲۳۵۰ دلار قرار دارد، با احتساب ارقام جدید، طلای جهانی طی ۷ ماه افزایش ۲۹.۵ درصدی را ثبت کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟