Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، شیخ محمد علی فاروقی رئیس دار العلوم اصلاح المسلمین طی سخنانی در این وبینار اظهار داشت: اختلاف و پراکندگی که امروز در جهان اسلام مشاهده می کنیم بی سابقه است و در طول چهارصد سال گذشته دیده نشده است لذا امروز بیش از هر زمانی به وحدت نیاز داریم.

وی با انتقاد از کشورهایی که در برابر آمریکا سر خم می کنند، ایستادگی ایران در برابر تحریمهای آمریکا را ستود و گفت: ایران از 40 سال گذشته نه فقط تحریم ھای آمریکا را تحمل می کند بلکه وجود خود را ھم بر جھانیان ثابت کردہ است و حتی مستمرا آمریکا را به چالش ھم می کشد و با عزم و استقلال خودش ھر روز یک تاریخی جدید را رقم می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیخ فاروقی با اشاره به فراگیری بیماری کرونا گفت: آمریکایی کشوری که همیشه خود را ابر قدرت می داند، هم در برابر این اپدیمی بی چارہ شدہ است؛ این بیماری برای  جھانیان جای عبرت و تفکر دارد، خدا می‌خواهد نتیجه بعضی از اعمالشان را به آنان بچشاند، شاید به سوی او بازگردند.
 
  دکتر خضر حیات خان از بنگلادش مدیر بیمارستان بانک اسلامی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این وبینار، به دشواریهای پیش آمده حاصل از بیماری کرونا اشاره کرد و از آن به عنوان آزمایش الهی و نتیجه اعمال انسان یاد کرد و گفت:برای غلبه بر این بحران، صبر و همچنین رعایت دقیق اقدامات بهداشتی و ایمنی، بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در اسلام، کمک به همسایه و بقیه مردم در مواقع محنت از جمله همه گیری کرونا،  بیشتر از سایر مواقع مورد تاکید قرار گرفته است؛  در اسلام، کمک به افراد نیازمند و بی پناه همیشه به عنوان یک عمل صالح شناخته شده است و وظیفه ما نسبت به همسایه دارای اهمیت ویژه ای است.

حیات خان تصریح کرد: اگر امت اسلامی به صورت متحد پا پیش بگذارد، میتوانیم با کمک همدیگر مصائب موجود را رفع کنیم و افراد را نسبت به کاهش مصائب بحران کرونا و سایر بلایا آگاه نماییم.
 

حجت الاسلام و المسلمین سید فیاض باقر دبیر کل مجتمع علما و خطبای شیعه ایالت مهار اشتر نیز گفت: در جامعه امروز مهمترین نیاز جهان اسلام و مسلمانان اتحاد است؛  با اتحاد است ک یک مسلمان می تواند وجود و هویت خود را حفظ کند و به قدرت برسد؛ اگر وحدت بین مسلمانان وجود نداشته باشد، در این صورت مسلمان عامل نابودی و تباهی مسلمان خواهد بود.

وی ادامه داد:  اگر یک مسلمان از زندگی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و قرآن پیروی کند، هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند او را از رسیدن به موفقیت باز دارد، اگر وحدت بین ما ایجاد می شد، مشکلات و دشواریهایی که امروز با آن روبرو هستیم را نداشتیم.
 
سید فیاض باقر خاطر نشان کرد: امروز دشمن ریشه های خود را در میان مسلمانان گسترش داده و هدف آنها از بین بردن هویت اسلامی است؛  در چنین حالتی ، این مسئولیت ماست که سعی کنیم این مسائل را از طریق وحدت اسلامی از بین ببریم و جامعه ای را که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) می خواستند ، بسازیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید صادق حسینی، مدرس و خطیب سرشناس هندی هم در این وبینار به تبیین آثار افول قدرت ھای استکباری و نظام ھای سلطه و سوء مدیریت آن ھا در شرایط کرونا پرداخت.

وی اظهار کرد: ما مشاهده می کنیم که بعد از ھجوم کرونا، ابرقدرت ھای جھان مثل قبل بی چاره شده اند، رو به افول ھستند. نمرود را یک پشه نامریی نابود کرد. امروز ھم ویروس کرونا؛ چه بگوییم یک ابراز بیولوژیکی ھست و چه بگوییم یک ویروس ساده ھست دارد ھمین کار را انجام می دھد.
 
شیخ محمدانیس الرحمن قاسمی رئیس اماره شرعیه سراسر هند گفت: با توجه به تأکیدات تعالیم اسلامی و احادیث رسول اکرم(ص) بر مراقبت از سلامتی، گفتگو بین علمای اسلام در این خصوص را حائز اهمیت دانست.

وی همچنین گفت: وقتی بیماری یا بلایی سر می زند، انسان به خدا نزدیکتر می شود و هنگامی که انسان به خدا نزدیک می شود، استغفار می کند و گناهان او آمرزیده می شود و این رنج جبران گناهان او می شود؛  لذا ما نباید چنین بیماری هایی، چه اپیدمی کرونا یا هر بیماری دیگر، را برای خود زحمت تلقی نکنیم.

شیخ قاسمی با بیان اینکه متأسفانه شرایط بیماری کرونا موجب بسته شدن مساجد و مراکز عبادی شده است، گفت:شکی نیست که رونق دادن و آباد کردن مساجد باید شعار هر مؤمنی باشد، اما در مواردی که بیماری شدت یافته است از جماعت عبادت کنندگان کاسته خواهد شد و فرصت خوبی است که ما در خانه های خود بسیار عبادت کنیم و رکوع و سجود خود را طولانی کنیم
 
سمیع الله حسینی بنده نوازی، مشاور حقوقی جمعیت مشایخ هند طی سخنانی در این وبینار بیان داشت: دین اسلام سه جزء دارد: اول، ایمان و اعتقاد، دوم، احکام و سوم، شخصیت سازی یا اخلاق.

وی افزود: عقیده بسیار مهم است، یعنی باید ضمن ایمان به خداوند متعال، معتقد به فرشتگان، کتاب ها، پیامبران و روز جزا نیز باشیم. ما باید خالق را بپرستیم نه مخلوق را و از احکام خداوند پیروی نماییم. باید پنج اصل دین اسلام را رعایت کنیم که شامل کلمه لا اله الی الله و محمد رسول الله، خواندن به موقع نماز، روزه گرفتن در ماه رمضان، دادن زکات به فقیران و انجام فریضه حج در صورت استطاعت می‎شود.

وی ادامه داد: روابط حسنه بین همسایگان و کشورهای همسایه در دین اسلام توصیه شده است. امت مسلمان در سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی باید در همکاری و اتحاد با یکدیگر باشند و در صورت وجود هرگونه اختلاف، نسبت به رفع آن با درک متقابل اقدام نمود.
 
 در حال تکمیل...
 
 
 
 
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه شامگاه دوشنبه سوم اردیبهشت ماه در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت حرکت شجاعانه و مدبرانه سپاهیان اسلام در عملیات «وعده صادق» این اقدام را عملیاتی بی نظیر و اخلاقی ترین اقدام نظام تمام دوران تاریخ نظامی جهان توصیف کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه من کوچک‌ترین و کمترین سرباز این نظام و انقلاب در قبل از انقلاب و حتی دوران جنگ تحمیلی هستم و بر حسب وظیفه خدمتتان حضور پیدا کرده ام، به سیر تاریخی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی پدیده‌ای بی نظیر است که امام راحل بنیانگذار آن شد و در مسیر با شجاعت ایستادگی و رهبری کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۴۲ تا به امروز این درخت تناور انقلاب اسلامی مراحل و تطوری را طی کرده است، ابراز کرد: این تقسیمات رسالت حوزه و شما حوزویان را سنگین‌تر می‌کند. لذا در همین راستا باید بگویم، ریشه‌های انقلاب در صدر اسلام و عاشورا و عصر امام صادقین و عصر غیبت صغری و عصر علما است اما طلوع خورشید امام در قم یک مرحله نو و بی نظیر در تاریخ اسلام و حوزه‌های اسلام به شمار می اید هرچند تاریخ‌های بی نظیری همچون حرکت خواجه نصیرالدین در عصر مغول را شاهد می‌باشیم اما تاریخ انقلاب اسلامی کاملاً متمایز از تواریخ نهضت‌های اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام راحل تطور عظیم تاریخی به شمار می‌آید، ادامه داد: شوری که امام (ه) در میان مردم افکند و شاگردانی که در مسیر ایشان تربیت شدند و ادبیات و گفتمان دو سال اول در سال ۴۲ و ۴۳ یک دوره آغازین نهضت می‌باشد و در آن دوره افرادی که وارد میدان شدند بسیار ارزشمند هستند چرا که سینه تاریکی‌ها را شکافتند و پایه گذار نهضت اسلامی شدند و پس از آن چهارده سال دوران تبعید امام است که با زندان‌های طولانی و فشارهای غیرقابل وصف همراه شده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: اولین روزی که سال ۱۳۵۰ وارد فیضیه شدم شاهد برخورد نیروهای ساواک و پهلوی با حجره نشینان فیضیه بودم، طلاب جمع می‌شدند و شعار می‌دادند و هر هفته در فیضیه برخورد ساواک با طلاب جوان وجود داشت. سال ۵۴ سال بسیار مهمی بود که حرکت بزرگی در فیضیه رخ داد و به خیابان‌ها کشیده شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فیضیه به عنوان کانون و محور اعتراضات علیه شاه دو سال کامل تعطیل شد، تصریح کرد: در شب عید فطر سال ۵۴ دستگیر ابتدا به اداره ساواک در خیابان ایستگاه فعلی بردند و سپس به شهربانی قم واقع در خیابان باجک بردند و مورد شکنجه و بازجویی قرار دادند که پس از چند روز با وساطت آیت الله حائری مرا آزاد کردند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: هر روز احتمال دستگیری و شکنجه بود ولی همه نسل جوان آن روز حوزه عشق به امام (ره) داشتند و عشق توصیف ناچیزی در مقابل عشق و جانفشانی نسبت به امام بود و عشق به آقا سید روح الله حاکم بر قلب‌ها بود و جانشان را برای آرمان‌های امام در کف دست گرفته بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به جزوه جهاد اکبر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: جزوه جهاد اکبر امام (ره) برای دستگاه شاهنشاهی سنگین بود، عزاداری‌های عاشورای قم در این مقطع بسیار فوق العاده، شورانگیز و اثرگذار بود و زمام کار از دست ساواک و شهربانی آن وقت خارج می‌شد و نوحه‌ها و عزاداری‌ها فوق العاده حماسی و جذاب بود و ای کاش از آن دوران فیلم‌هایی به یادگار مانده بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به جریان تبلیغ حوزه در عصر انقلاب تاکید کرد: جمع زیادی از طلاب در فرصت‌های تبلیغی اندیشه و افکار امام (ره) را در سراسر نقاط کشور انتشار می‌دادند و زمینه انقلاب و آگاهی و بصیرت را فراهم می‌کردند. در همین زمینه سخنرانی چهلم آقا مصطفی را بارها بشنوید جرقه انقلاب را در این سخنرانی‌ها می دانم که انسان ساز و اخلاقی است، همچنین سخنرانی امام (ه) در فیضیه که دنیا را تکان داد و همه چیز را زیر و رو کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب را مردمی می‌دانستند، اظهار داشت: کسی فکر نمی‌کرد انقلاب به ثمر برسد اما امام (ره) با پشتوانه مردمی و توکل بر خدا دستگاه ظلم را فرو ریخت.

کد خبر 6086446

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است
  • سفر رئیسی به پاکستان حامل پیام وحدت برای منطقه و جهان اسلام است
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی