Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ملاک اصلی دعوت نفرات به اردوی کشتی فرنگی جام تختی سال گذشته بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب الله اخلاقی مربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد عدم دعوت از سعید و سامان عبدولی به اردوی قبلی و عدم صدور مجوز برای حضور آنها در انتخابی تیم ملی فرنگی اظهار داشت: در خصوص سعید عبدولی باید بگویم که او قطعا یکی از پرافتخارترین فرنکی کاران کشور ما  است که وجودش باعث ایجاد انگیزه برای جوانان خواهد بود اما با توجه به اینکه این جهانی نه امتیاز رنکینگ برایش در نظر گرفته می شود و نه سهمیه المپیک دارد، کادرفنی تیم  ملی تصمیم گرفت از وجود جوانترها استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه سعید عبدولی هم قبل از اعلام نفرات اردونشین مصاحبه کرده بود که با توجه به کرونا نمی تواند در اردو شرکت کند. او بعد از جهانی صربستان مطمئنا یکی از گزینه های شرکت در المپیک در وزن 77 کیلوگرم خواهد بود که می تواند در فرآیند انتخاب ملی پوشان قرار بگیرد و به آمادگی مطلوب برسد.

وی در خصوص سامان عبدولی نیز ادامه داد: ملاک و معیار دعوت به اردو، براساس آخرین مسابقات داخلی که در ایران برگزار شد، بود. بیشتر نفرات اردونشین، کشتی گیران منتخب جام تختی شیراز که سال گذشته برگزار شد، بودند. سامان عبدولی در جام تختی، در وزن 67 کیلوگرم نتوانست روی سکو قرار بگیرد. نفراتی که به اردو دعوت شدند، اغلب نفرات برگزیده جام تختی و مسابقات قهرمانی جهان در قزاقستان و آسیایی هندوستان بودند.

وی که روی خط برنامه دایره طلایی حاضر شد، در پاسخ به این سوال که آیا لیگ در دعوت کشتی گیران به اردو تاثیری نداشت؟، گفت: هرچند لیگ هم در ارزیابی نفرات موثر بود، اما ملاک اصلی همان جام تختی سال گذشته بود. مثلا نفراتی مثل ابراهیمی و قادریان که در جام تختی دوم یا سوم شدند شرایط حضورشان در لیگ نشان داد آمادگی مورد نیاز را برای شرکت در اردوی تیم ملی ندارند و نفرات جوانتر جایگزین شدند. در اوزان 67 و 77 کیلوگرم هم همین وضعیت اتفاق افتاد.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: جام تختی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، رییس انجمن کشتی باچوخه شهرستان جوین گفت: این رقابت‌ها با حضور کشتی گیرانی از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، مازنداران و تهران در حضور پرشور تماشاگران برگزار شد.

رضا قهرمان افزود: در این مسابقات، کشتی گیران در پنج وزن ۶۶، ۷۴، ۸۵، ۹۶ و بالای ۹۶ کیلوگرم با یکدیگر رقابت کردند که در پایان این نفرات عنوان نخست اوزان مختلف را کسب کردند: 
وزن ۶۶ کیلوگرم مهدی زرقامی از اسفراین
وزن ۷۴ کیلوگرم علی مردانی از اسفراین
وزن ۸۵ کیلوگرم مرتضی وطن دوست از قوچان
وزن ۹۶ کیلوگرم مصیب براتی از چناران
به اضافه ۹۶ کیلوگرم بهزاد اعتمادی از قوچان

به گفته رییس انجمن کشتی با چوخه شهرستان جوین، به نفرات نخست هر وزن ۱۰۰ میلیون ریال، نفرات دوم ۷۰ میلیون ریال و نفرات سوم نیز ۵۰ میلیون ریال به همراه حکم قهرمانی اهدا شد.

کشتی سنتی باچوخه از ورزش های پرطرفدار در خطه خراسان است که به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.

"چوخه" واژه ای کردی و نام لباسی است که ورزشکاران این رشته بر تن می کنند و چون شنل کوتاهی است که کشتی گیران آن را با شال سفید رنگی بر دور کمر محکم می کنند و از آنجا که این کشتی از قدیم بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده است، به نام کشتی باچوخه خوانده شده است.
هزار و ۲۰۰ ورزشکار در ۲۲ هیات ورزشی در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی شهرستان جوین فعالیت دارند.

شهر "نقاب"، مرکز شهرستان جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
  • مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد
  • مسابقات منطقه‌ ای کشتی باچوخه در جوین برگزار شد
  • نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی مشخص شدند
  • نفرات راه یافته به مرحله نیمه پایانی ۵ وزن دوم مشخص شدند
  • معرفی نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد
  • بازگشت حسن به اردوی تیم‌ملی
  • آغاز اردوی المپیکی شاگردان رنگرز بعد از جام تختی
  • فرنگی‌کار کرمانشاهی بعد از پایان محرومیت ۴ساله: جبران می‌کنم