Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@17:02:55 GMT

تعداد دکل های نفت آمریکا افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۷۶۷۷

تعداد دکل های نفت آمریکا افزایش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا به بالاترین رقم از ماه مه رسید.

به گزارش رویترز، شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا در ماه اکتبر برای سومین ماه پیایپی افزایش یافت و شرکت‌های حفاری بیشترین تعداد دکل را از ماه مه ۲۰۱۸ تاکنون به شمار دکل‌های موجود افزودند، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با بهبود و ثبات قیمت نفت فعالیت‌های حفاری را از سر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (نهم آبان‌ماه) خود آورده است که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای هفتمین هفته پیاپی افزایش یافت و با افزایش ۹ دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ اکتبر (جمعه، نهم آبان‌ماه) به ۲۹۶ دستگاه رسید.

این در حالی است که تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته ۵۲۶ دستگاه و ۶۴ درصد کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بود.

بر اساس این گزارش، تعداد مجموع دکل‌های حفاری افزوده شده در ماه اکتبر ۳۵ دستگاه بود.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با ۱۰ دستگاه افزایش به ۲۲۱ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه مه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه کاهش ۷۲ دستگاه بود.

بیش از نیمی از دکل‌های نفتی ایالات متحده در حوضه پرمین در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو واقع شده است که در این هفته با ۹ دستگاه افزایش، به ۱۴۲ دستگاه رسید و این بیشترین رقم از ماه مه است.

در حالی که قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا از اواسط ماه ژوئن و برای چهار ماه حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه باقی مانده بود، در این هفته به زیر ۳۵ دلار برای هر بشکه یعنی کمترین قیمت از ماه ژوئن رسید.

با وجود اینکه قیمت نفت آمریکا از آغاز سال جاری میلادی به‌ دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۴۲ درصد کاهش یافته، امید به بهبود شرایط اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا سبب شده است که قیمت آن حدود ۸۸ درصد افزایش یابد.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده، مورد توجه فعالان بازار نفت است.

برچسب هابیکر هیوز (Baker Hughes) تولید نفت شیل دکل حفاری

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بیکر هیوز Baker Hughes تولید نفت شیل دکل حفاری آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو دکل های حفاری شمار دکل دکل های نفت ماه مه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید پاشازاده اظهار داشت: در سال گذشته اداره بهره برداری (بخش تولید آب) اقدام به شستشوی تعداد ۷ مخزن به ظرفیت ۵۲۶۰۰ متر مکعب نموده است.   وی افزود: شستشوی این مخازن با مقدار ۱۷۰ مترمکعب آب توسط دستگاه پر فشار واترجت به همراه ۶۰ کیلوگرم پودر پرکلرین جهت ضدعفونی کردن مخازن مورد استفاده قرار گرفته است.   وی گفت: همچنین در فرآیند تصفیه خانه طبق برنامه تعداد ۵ دستگاه از اکسیلاتور‌های تصفیه خانه شماره یک با مقدار ۵۰ مترمکعب آب پر فشار و ۱۰ کیلو ماده گندزدا (پودر پرکلرین) شستشو و سوپرکلرینه شد.

دیگر خبرها

  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه