Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نظامیان این کشور در عملیاتی در شمال نیجریه، یک شهروند آمریکایی را که از سوی افراد مسلح به گروگان گرفته شده بود، آزاد کردند.

 وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای این کشور عملیاتی را برای نجات یک گروگان در شمال نیجریه اجرا کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «جاناتان هافمن» سخنگوی ارشد پنتاگون اعلام کرد این عملیات برای نجات یک شهروند آمریکایی که توسط گروهی از افراد مسلح به گروگان گرفته شده بود، با موفقیت انجام شد و در نتیجه آن، این شهروند نجات پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود هیچ یک نظامیان ارتش آمریکا در این عملیات صدمه ندیدند. 

رسانه‌های نیجریه بیستم مهر از حمله مردان مسلح به یک ایالت واقع در شمال نیجریه و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از رسانه‌های نیجریه‌ای نوشت که  این حملات روزهای  جمعه و شنبه رخ داد و طی آن مردان مسلح به دهکده‌های «کیداندان» و کادایی»  واقع در ایالت  «کادونا» حمله کردند. طی این حملات دستکم دوازده تن کشته و هشت تن مجروح شدند. منابع محلی  از شمار زیاد مهاجمان مسلح در این دو یورش مسلحانه خبر دادند.

نیجریه مدت‌هاست که تحت حملات تروریستی گروه بوکوحرام قرار دارد و با وجود تلاش‌های دولت مرکزی وضعیت در این کشور آفریقایی کماکان متلاطم است.

از سال ۲۰۰۹ در عملیات‌های تروریستی بوکوحرام در نیجریه بیش از ۲۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر نیز آواره شدند. این گروه همچنین از سال ۲۰۱۵ حملاتی را به کشورهای مجاور مثل کامرون، چاد و نیجر انجام داده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شمال نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات ناامیدانه آنتلوپ برای نجات بچه‌اش از دست کفتار (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جدال کفتار و مار پیتون بر سر یک بچه ایمپالای نگون بخت (فیلم) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم) سرقت شیر نر از ۲۰ کفتار (فیلم)

دیگر خبرها

  • حملات ناامیدانه آنتلوپ برای نجات بچه‌اش از دست کفتار (فیلم)
  • بیش از 14 هزار کودک فلسطینی در غزه شهید شدند
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • حملات ناامیدانه آنتلوپ برای نجات بچه‌اش از دست کفتار + فیلم
  • (ویدئو) حملات ناامیدانه آنتلوپ برای نجات بچه‌اش از دست کفتار
  • عملیات« وعده صادق» بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • عملیات وعده صادق موازنه قدرت نظامی در منطقه را تثبیت کرد
  • فرمانده شمال شرق ارتش: عملیات «وعده صادق» یک بازدارندگی قوی بود