Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@09:35:43 GMT

افزایش 68 درصدی تخلفات حادثه‌ساز در کیش

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۷۸۰۳

افزایش 68 درصدی تخلفات حادثه‌ساز در کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، بهرام ایمانی‌نسب با اشاره به رشد 24 درصدی تخلفات رانندگی در جزیره کیش، افزود: در مهرماه امسال بیش از 15000 تخلف در سامانه‌های پلیس راهور ثبت شده است که بیش از 1170 فقره از تخلفات حادثه‌ساز را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه عمده تخلفات از سوی کیشوندان رخ می‌دهد، تصریح کرد: در مهرماه خودروهای سواری شخصی بیش از 13530 فقره جرائم رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند که در این راستا 147 خودرو و 136 دستگاه موتور شارژی به‌دلیل عدم رعایت قوانین رانندگی توقیف گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی جزیره کیش با بیان اینکه 85 درصد تخلفات رانندگی توسط کیشوندان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: عدم رعایت حق تقدم، نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، تخدی از سرعت مطمئنه و به همراه نداشتن مدارک رانندگی از پرتکرارترین تخلفات ثبت شده در جزیره کیش است.

ایمانی‌نسب یادآور شد: این تخلفات تأثیر بسزایی در کاهش فرهنگ ترافیک شهری داردکه حتی ثبت بیش از 15 هزار تخلف از طریق سامانه‌های هوشمند هم نتوانسته رانندگان را وادار کند برای حفظ حقوق سایر رانندگان ارتکاب به این تخلفات را فراموش کنند در نتیجه همچنان تخلفات رانندگی در جزیره تکرار می‌گردد.

رئیس پلیس راهور جزیره کیش خاطرنشان ساخت: رانندگان با پایبندی به قوانین و مقررات رانندگی و همچنین احترام به حقوق دیگران می‌توانند پلیس را در تأمین امنیت ترافیکی یاری کنند و سامانه 120 پلیس راهور به‌صورت 24 ساعته پاسخ‌گوی مردم عزیز است.

انتهای پیام/88060

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس راهور جزیره کیش تخلفات کیش جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری جرایم رانندگی؛ سرعت غیرمجاز ۷۰۰ هزار تومان

رییس پلیس راهور فراجا درخصوص افزایش جرایم رانندگی گفت: نگاه پلیس و دستگاه متولی بازدارندگی است و ان شاءالله تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

 سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا گفت: هدف اصلی از افزایش جرایم بازدارندگی است بر اساس ماده ۲۸ رسیدگی به تخلفات پلیس باید هر ساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند که به دلایل مختلف در ۶ سال گذشته اتفاق نیفتاده و اثر بازدارنده را از دست داده بود.

وی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۶ با یک روند کاهشی تصادفات مواجه بودیم ولی مجدداً از ۹۷ تا کنون شاهد روند صعودی بودیم.

سردار حسینی گفت: یکی از دلایل وقوع تصادفات عمل انسانی است راننده به قوانین و مقررات توجه نمی‌کند و با تخلف جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: با توجه به عدد کل تخلفات و تصادفات که تحلیل کردیم بالای ۸۰ درصد از تخلفات حادثه ساز تصادفاتی هستند که منجر به فوت و جرح شدند.

سردار حسینی درباره میزان افزایش جرایم گفت: بخشی از جرایم که خطر بیشتری دارند ۴ تا ۵ برابر افزایش به عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان گران ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: نگاه پلیس و دستگاه متولی بازدارندگی است و ان شاءالله تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

منبع: مهر

tags # پلیس راهنمایی و رانندگی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • افزایش جریمه‌ها کاهش تخلفات رانندگی را به دنبال دارد
  • افزایش جرایم رانندگی
  • تخلف پر هزینه
  • افزایش ۵ برابری نرخ بعضی جرایم رانندگی
  • نرخ جرائم رانندگی حادثه‌ساز ۵ برابر می‌شود
  • افزایش ۵ برابری نرخ برخی جرایم رانندگی/اعمال نرخ جدید به محض ابلاغ
  • افزایش ۵ برابری جرایم رانندگی؛ سرعت غیرمجاز ۷۰۰ هزار تومان
  • نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد + جزئیات | زمان اجرای جریمه های جدید
  • افزایش نرخ جرایم رانندگی راهی برای کنترل جرایم و کاهش تصادفات
  • افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی