Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:37:51 GMT

مجمع علمای اسلامی در هرمزگان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۷۸۳۶

مجمع علمای اسلامی در هرمزگان ایجاد می‌شود

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده عصر شنبه در همایش وحدت اسلامی ضرورتی به بلندای تاریخ در قشم افزود: عالمان دین به عنوان محافظان وحدت مردم مسلمان باید پرچم آن را همواره برافراشته نگه دارند.

وی ادامه داد: امروز حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه در برابر تهدیدهایی که شکل‌گیری امت واحده را نشانه گرفته است، از مهمترین تکالیف علمانی اسلام به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: امروز دنیای غرب دچار تناقضات جدی شده است که این امر سست شدن ریشه‌های نظام لیبرالیسم را در پی دارد.

وی افزود: آزادی بیان از جمله باورهای لیبرالیسم است که با هجمه به ادیان الهی آن را مسلخ کشیده‌اند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: آزادی تا آنجایی محترم است که به آزادی دیگران لطمه نزند اما نمی‌توان در قالب آزادی بیان به دیگران اهانت کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرانسه نمی‌تواند تردید در مساله هولوکاست را خلاف آزادی بیان بداند اما رییس جمهوری آن به بزرگترین ادیان الهی اهانت کند.

همایش وحدت اسلامی ضرورتی به بلندای تاریخ با حضور جمعی از اعضای مجمع علمای مسلمین کشور لبنان، امامان جمعه شیعه و اهل سنت جزیره قشم و برخی از علمای دینی استان هرمزگان به میزبانی بندر لافت برگزار شد. در این همایش از علمای وحدت‌گرای جزیره‌ی قشم تجلیل شد.

برچسب‌ها مدارس علوم دینی اهل سنت فرانسه شیعه هفته وحدت لیبرالیسم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس علوم دینی اهل سنت فرانسه شیعه هفته وحدت لیبرالیسم مدارس علوم دینی اهل سنت فرانسه شیعه هفته وحدت لیبرالیسم اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف این است که از اصول متقن و قطعی قانون اساسی که شورای های اسلامی شهر است به درستی صیانت کنیم.

وی افزود: در ساختار قانون اساسی به گونه‌ای پیش بینی شده که کار امورات مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبین اتفاق بیفتد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: اگر این ساختار را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، می‌بینید که کسانی که قانون را تدوین کردند و آن مردمی با اکثریت قاطع به آن رأی دادند، به دنبال این بودند که در لایه‌های تو در تو و پیچیده تصمیم گیری در کشور، در ابعاد و سطوح مختلف مردم نقش محوری دارند.

عباسی با بیان اینکه شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند گفت: فرد در این مقام موضوعیت پیدا نمی‌کند، آن جایگاه مساله و موضوع است، آسیب به افراد وارد نمی‌شود، اگر اشتباهی صورت بپذیرد آن جایگاه‌ها تضعیف می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و همفکر و همسو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، منشأ خیرات خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اصلی ترین رمز موفقیت این مجمع حضور یکایک شما و استمرار برگزاری این برنامه بوده است و ما موظف هستیم برای ادامه این تشکیلات و ادامه این نهال با یک نگاه بسیار مترقی پدید آمده برای آن فعالیت کنیم.

کد خبر 6088368

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟