Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه وزارت آموزش ‌و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست شورای معاونان که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار و از طریق شبکه شاد منتشر می شد، اظهار داشت: باید تمام راه‌های نفوذ را با روش‌هایی که از پدافند غیرعامل می‌آموزیم، از بین ببریم تا در مسیر دفاع از خود، جامعه و کشور موفق شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این ویدئو کنفرانس که در وزارتخانه اش برگزار و منتشر شد با اشاره به اینکه تهاجم دشمنان به دو صورت عینی و غیر عینی صورت می‌گیرد، گفت: صورت‌های مختلفی از تهاجم دشمن در کشور وجود دارد که باید به آن فکر کنیم و خود را تجهیز کنیم. هر دفاعی از ذهن شروع می‌شود و اگر بخواهیم دفاع خوبی داشته باشیم، ابتدا باید نحوه و چگونگی دفاع را در ذهن پرورش دهیم و قطعاً یکی از مأموریت‌های آموزش‌وپرورش این است که بتواند انسان‌ها را برای آینده آماده کند که یکی از راه‌های دفاع از کشور و آینده آن است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های اصلی پدافند غیرعامل، استمرار خدمات ضروری در هر شرایطی است و یکی از بزرگ‌ترین توفیقات پدافند غیرعامل در ایران شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) است، شاد در کوتاه‌ترین زمان بعد از کرونا و درزمانی که آموزش در حال تعطیلی بود، به وجود آمد. این یعنی توانستیم در مواجه با پدیده‌ای که جامعه را به مخاطره انداخته و باعث ایجاد اشکال درروند عادی فرایندها و فعالیت‌ها شده است، از آموزش کشور محافظت کنیم.

حاجی میرزایی آموزش‌های غیرنظامی به دانش آموزان برای محافظت از خودشان را شکلی از آموزش پدافند غیرعامل دانست و افزود: بهترین راه‌حل در برخورد با مشکلات این است که به فرزندانمان بیاموزیم چطور از خود مراقبت کنند، ما نمی‌توانیم همواره آن‌ها را از فعالیت‌های مختلف به علت خطراتی که با آن مواجه می‌شوند، بازداریم بلکه باید راه درست مواجه‌شدن با خطر را به آنان بیاموزیم.

وی گفت: اگر یکی از وجوه پدافند غیرعامل را کاهش آسیب‌پذیری ملی بدانیم، معلمان ما با ابتکار و خلاقیت توانستند آسیب‌پذیری جامعه را در برابر آموزش کاهش دهند و تلاش کردند آموزش در هیچ حالتی تعطیل نشود و صدمه نبیند تا در شرایط جدید دنیا که همه درگیر ویروس کرونا شده‌اند، دانش آموزان آسیب نبیند.

وزیر آموزش‌وپرورش شبکه شاد را یک راهبرد ملی دانست و تصریح کرد: شاد یک پلتفرم و سکوی داخلی است که باگذشت زمان ‌برتوانمندی‌های آن افزوده و از نواقص آن کاسته می‌شود، همه باید تلاش کنیم تا شبکه شاد بتواند خود را با شرایط روز آموزش کشور وفق دهد و اندک نواقص آن رفع شود.

به گزارش ایرنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به خلاءهای آموزش از راه دور برای دانش آموزان، از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد که این وعده تقریبا یک ماه بعد در فروردین ۹۹ با راه‌اندازی شبکه شاد محقق شد.

راه اندازی و ایجاد شبکه شاد را می توان یکی از مهم‌ترین اقداماتی دانست که جامعه آموزش و پرورش را در خود جای داده است.

برچسب‌ها شبکه شاد محسن حاجی‌ میرزایی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری شبکه آموزشی شاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه شاد محسن حاجی میرزایی دانش آموزان شبکه شاد محسن حاجی میرزایی دانش آموزان اخبار کنکور پدافند غیرعامل وزیر آموزش دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان مسافران نوروزی در ۷۰۰۰ فضای آموزش و پرورش اصفهان از ۶۵۰ هزار نفر عبور کرد

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تا شب گذشته هشتم فروردین، اسکان مسافران نوروزی در ظرفیت‌های تعیین شده اسکان آموزش و پرورش از عدد ۳۶۵ هزار نفر عبور کرد که ۵۰ درصد از آنها غیرفرهنگی بودند و این موضوع اتفاقی جدید و بزرگ محسوب میشود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی مدینه امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در جلسه ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن دو بهار طبیعت و قرآن اظهار کرد: ستاد سفر اصفهان به‌طور قطع از نظر کیفی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و آموزش و پرورش در این خصوص سهم قابل توجهی معادل ۴۰ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تا شب گذشته هشتم فروردین، اسکان مسافران نوروزی در ظرفیت‌های تعیین شده اسکان آموزش و پرورش از عدد ۳۶۵ هزار نفر عبور کرد که ۵۰ درصد آن‌ها غیرفرهنگی بودند و این موضوع اتفاقی جدید و بزرگ محسوب می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: این اتفاقی بزرگ است که بتوانیم اصفهان را بیش از پیش به دیگر هم‌وطنان معرفی کنیم و در پرتوی این اتفاق، مقداری از اصفهان‌ستیزی کاسته شود.

مدینه با اشاره به اینکه مردم اصفهان، مردمی مهمان‌نواز هستند، ادامه داد: طی سال جاری به منظور اسکان مسافران، ۶۰۰ مدرسه و ۷ هزار فضا در استان تدارک دیده شده بود و از روز نخست آغاز سفرهای نوروزی همراه و همگام ستاد سفر بودیم.

وی گفت: با توجه به حادثه حریق که طی سه یا چهار ماه گذشته اتفاق افتاد، حدود ۶۳۰ فرش و پتو از بین رفت که انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط برای تأمین تجهیزات از جمله فرش، پتو و یخچال توجهی ویژه داشته باشند.

کد خبر 739960

دیگر خبرها

  • وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم داد
  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷۰۰۰ فضای آموزش و پرورش اصفهان از ۶۵۰ هزار نفر عبور کرد
  • پروژه استخر سرپوشیده بردسکن همچنان ناتمام رها شده است
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان