Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر خوش خبر روز شنبه اظهار داشت: در مصوبات نشست امروز ستاد ملی کرونا، ۴۶ شهرستان‌ جدید نام برده شد که به مدت ۱۰ روز شامل محدودیت‌های گروه شغلی دو، سه و چهار خواهند شد.

وی افزود: براساس این مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت‌های قبلی همچنان به قوت خود باقی است و قابل تمدید نیز خواهد بود.

رییس ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی تصریح کرد: در شهرستان‌هایی که امروز در فهرست محدودیت‌ها معرفی شده‌اند، ممنوعیت فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار شامل مدارس، دانشگاه‌ها، زبانسراها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها، آرایشگاه‌ها، مصلاها، مساجد و سایر اماکن ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق این مصوبه برگزاری مراسم، همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، کافی شاپ‌ها و چایخانه‌ها نیز ممنوع است.

خوش خبر افزود: برخی فروشگاه‌ها شامل رده‌های شغلی ۲ از جمله پاساژها، مراکز خرید، مراکز تمرین و مسابقات ورزشی، قنادی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها ، مراکز تهیه و طبخ غذا، بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، فروشگاه‌های لوازم خانگی، تزیینات داخلی ساختمان، عکاسی‌ها، مشاوران املاک،  فرش فروشی‌ها، فروشگاه‌های کیف و کفش، خیاطی‌ها، خراطی‌ها، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی نیز شامل محدودیت‌های جدید می‌شوند.

وی بیان کرد: تمامی بخش‌های عمومی و غیر دولتی مکلفند اسامی بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز پس از برگزاری چهل و دومین جلسه این ستاد که به ریاست رییس جمهوری برگزار شد، از اجرای محدودیت‌های جدید در ۲۵ مرکز استان و ۴۶ شهرستان دیگر براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

علیرضا رییسی ادامه داد: هفته گذشته ۴۳ شهرستان به علت قرار گرفتن در وضعیت بحرانی، در گروه‌های شغلی دو و سه و چهار با محدودیت مواجه شدند که برای یک هفته دیگر این محدودیت‌ها تمدید شد.

وی گفت: همچنین مقررات و محدودیت‌های سختگیرانه برای ۴۶ شهرستان جدید در رده‌های شغلی دو و سه و چهار اعمال می‌شود که با توجه به شرایط استان‌ها قابل تمدید است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ۲۵ مرکز استان نیز محدودیت‌هایی در گروه‌های شغلی سه و چهار از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز خواهیم داشت که این مراکز استان‌ها شامل البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران است.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه و نیم است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

پیش از این محدودیت‌های ۱۰ گانه که از سه هفته قبل به شهرهای با وضعیت قرمز خراسان جنوبی بازگشت با تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا یک هفته دیگر تا شانزدهم آبان ماه تمدید شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا، هفت شهرستان‌ این استان از جمله بیرجند در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا استانداری خراسان جنوبی قاینات فاصله گذاری اجتماعی طبس پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا استانداری خراسان جنوبی قاینات فاصله گذاری اجتماعی طبس بیرجند ویروس کرونا استانداری خراسان جنوبی قاینات فاصله گذاری اجتماعی طبس اخبار کنکور خراسان جنوبی محدودیت ها سه و چهار ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، گروه حقوق بشر عفو بین‌الملل اعلام کرد که فرانسه محدودیت‌هایی را برای ابراز همبستگی با فلسطینیان در غزه اعمال کرده است.
 
در بیانیه شعبه محلی عفو بین‌الملل آمده است که هفته‌های اخیر شاهد محدودیت‌های اعمال‌شده برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین بوده و افراد با اتهام انتشار «تبلیغات تروریستی» مواجه هستند.
 
یکی از مواردی که عفو بین‌الملل به آن اشاره کرد، ممنوعیت کنفرانس برنامه‌ریزی‌شده درباره فلسطین بود که در اوایل ماه جاری توسط انجمن فلسطین آزاد در شهر لیل برگزار شد.
 
مقامات فرانسوی این ممنوعیت را با استناد به نگرانی در مورد «تبلیغات تروریستی» توجیه کردند که توسط مدافعان حقوق به عنوان تلاشی برای خفه کردن گفتمان مشروع در مورد آرمان فلسطین محکوم شد.
 
در میان این تحولات، ماتیلد پانو، یکی از اعضای ارشد پارلمان فرانسه از حزب La France Insoumise (LFI) که به حمایت صریح خود از فلسطین معروف است، فاش کرد که به اتهام تبلیغات تروریستی برای بازجویی احضار شده است.
 
در ایتالیا نیز دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل علیه غزه، کنفرانسی که در رابطه با همکاری این کشور با سایر کشورها در زمینه‌های علمی و فضایی با حضور وزرای دولت ائتلاف حاکم برگزار شد را مختل کردند.
 
آنها با حمل پرچم‌های فلسطین، سعی داشتند به سمت محل برگزاری کنفرانس در قلعه والنتینو در شهر تورین راهپیمایی کنند اما نیروهای امنیتی مانع آنها شدند.
 
پلیس تورین اعلام کرد که در این حادثه هفت افسر مجروح شده‌اند. جورجیا ملونی، نخست‌وزیر این کشور همبستگی خود را با نیروهای امنیتی اعلام کرد.
 
وی در شبکه اجتماعی ایکس به شدت معترضان را محکوم و تاکیدکرد که دولت (ایتالیا) در کنار کسانی است که از آزادی و امنیت شهروندانش محافظت می‌کنند.
 

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد