Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری فرانسه با رهبر کاتولیک‌های جهان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان تاکید کرد، فرانسه به مبارزه بی‌وقفه با "افراط‌گرایی" ادامه می‌دهد تا تمامی فرانسوی‌ها در صلح و امنیت و بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای به زندگی خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است، دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر دیدگاه مشترک و مشابه خود در خصوص رد کامل تروریسم و ایدئولوژی نفرت که باعث تفرقه، کشتار می‌شود و صلح و آشتی را در معرض خطر قرار می‌دهد، تاکید کردند.

ماکرون و پاپ فرانسیس همچنین در خصوص اهمیت رایزنی بین ادیان مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لینک کوتاه: asriran.com/003A7T

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماکرون پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر عبداللهیان: رویکرد تهران جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه است

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه عصر روز یکشنبه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی اقدام نیروهای مسلح ایران در پاسخ به تعرض رژیم صهونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده ۵۱ منشور ملل متحد توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز نسل کشی و جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه با تاکید بر ضرورت توقف این جنایات، رویکرد جلوگیری از گسترش درگیری و ناامنی در منطقه را دنبال کرده است و در عین حال بر عزم جدی خود برای برخورد با هرگونه تعدی و تجاوز نسبت به حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع خود تصریح کرده است.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به این که با تداوم جنگ در غزه و اقدام مغایر با حقوق بین ‌لملل اسراییل در حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، خطر گسترش جنگ و ناامنی در منطقه افزایش یافت، تاکید کرد: کشورش برای مقابله با گسترش ناامنی و تهدیدات آن برای کل منطقه و جهان به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

خبرگزاری آناتولی پیشتر خبر داده بود فیدان در اظهارات خود تاکید کرد که پس از حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل، ترکیه خواهان تشدید تنش‌ها در منطقه نیست.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان
  • لغو افتتاحیه المپیک پاریس؟!
  • واکنش تازه ماکرون به حمله ایران | به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادها را زدیم
  • ماکرون: به درخواست اردن موشک‌های ایرانی را رهگیری کردیم
  • ماکرون خواستار جلوگیری از تنش‌ها در منطقه شد
  • ماکرون: باید از تشدید تنش در خاورمیانه اجتناب کنیم
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه
  • امیر عبداللهیان: رویکرد تهران جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه است
  • تاکید رئیس جمهور جدید سنگال بر قطع وابستگی با کشور فرانسه
  • ماکرون: با شرکا برای کاهش تنش همکاری می‌کنیم