Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور از اجرای طرح غربالگری و تشخیص به صورت وسیع خبر داد و گفت: این موضوع باید در اولویت قرار گیرد و تمامی دستگاهها باید به وزارت بهداشت کمک کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: بحث نحوه اجرای مصوبات مطرح است. ما باید هم منطقه ای و هم محله‌ای مصوبات را اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی می توانند در هر استان و شهرستان در این حوزه کمک کنند. در محلات از نیروی انتظامی استفاده کردیم و موفق بود هاست و باید از هلال احمر نیز کمک بگیریم. 
وی افزود: چندین بار تاکید شده است که وزارت صمت متولی موضوع کمبود ماسک است و بر خلاف اعلام مسئولان هنوز در برخی از مناطق دسترسی به ماسک سخت است لذا باید وزارت صمت و بهداشت به این موضوع ورود پیدا کنند. 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ظرف یک هفته گزارش تمام اقدامات باید به قرارگاه ارسال شود تا نقاط ضعف را احصاء کنیم. اجرای طرح غربالگری و تشخیص باید به صورت وسیع در اولویت قرار گیرد و تمام دستگاهها به وزارت بهداشت کمک کنند و دادستان نیز باید ضمانت اجرایی آن را بدهد. 
وزیر کشور تاکید کرد: باید بتوانیم هر کسی که به ویروس کرونا مبتلا می شود را ردیابی کنیم و افراد مرتبط با او را شناسایی و از لحاظ بیماری تحت نظر قرار دهیم. دامنه غربالگری وسیع می شود و از این که آمار ابتلا افزایش پیدا می کند نباید نگران باشیم. چرا که وقتی زود بتوانیم مبتلایان را شناسایی کنیم آمار فوتی ما کاهش پیدا می کند. 
رحمانی فضلی در بخش پایانی به موضوع شاخص آلودگی هوا و ارتباط آن با شیوع ویروس کرونا و افزایش فوتی‌ها اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت باید با همکاری سازمان محیط زیست این ارتباط را شناسایی کنند تا شاخص‌های تعطیلی ما بر اساس آن تغییر کند. استانداران و فرمانداران متناسب با سیاست ها باید عمل کنند و اختیاراتی در چارچوب قانون داده خواهد شد. 
وی ادامه داد: ما از ایجاد ساختار جدید و وسیع باید پرهیز کنیم. دستگاههای اجرایی باید وظایف خود را عمل کنند و کمیته ها و دستگاههای اجرایی نیز باید مصوبات را با جدیت پیگیری کنند. لذا درخواست می کنم با پیگیری مصوبات در جهت کاهش تعداد بستری ها و مبتلایان گام برداریم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس وزير کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان

وزارت بهداشت و آموزش کشور با هدف ارائه خدمات به افرادی که قصد دریافت پروانه برای فعالیت در وزارت بهداشت را دارند،  سایت صدور پروانه‌ها را راه اندازی کرده است. اما به گفته شهروند خبرنگار ما مدتی است که سامانه صدور پروانه دچار مشکلاتی شده است و امکان دریافت پروانه بهره برداری وجود ندارد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام. در حاضر یک هفته است که سامانه صدور پروانه‌ها دچار مشکل شده و تمامی کلینیک‌ها در سطح کشور نمی توانند پروانه بهره برداری اخذ کنند. از آنجا که دولت در صدور مجوز و تسهیل آن اهتمام دارد و پیگیری‌های ما از بخش معاونت فناوری وزارت بهداشت و درمان نیز به جایی نرسید، لطف بفرمایید خبری در این مورد منتشر کرده تا پزشکان سراسر کشور از این سردرگمی خارج شوند. با تشکر از رسانه خوب شما

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار افتتاح می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز