Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که به خاطر تحریم های آمریکا بسیاری از صاحبان کسب و کارها در جهان از انجام تبادلات تجاری و اقتصادی با ایران رویگردان هستند.

به گزارش پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت و گو با این پایگاه خبری مدعی شد که تحریم های آمریکا بیشتر پول ایران را در خارج بلوکه کرده و ایران توان استفاده از آن برای رسیدن به اهدافش را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به اختلاف آمریکا با اتحادیه اروپا درباره تاثیر تحریم های آمریکا بر تبادلات اقتصادی و تجاری با ایران هم گفت: اظهارات دیپلمات ها و سیاستمداران از جمله وزرای امور خارجه مبنی بر این که این تحریم ها واقعا تاثیری ندارند، از آن ها پیروی نخواهد شد یا کارآمد نخواهند بود، صحیح نیست. در واقع وزرای امور خارجه از تحریم ها پیروی نمی کنند، هدف تحریم ها بازدارنده مجامع تجاری و بانکی هستند.

نماینده آمریکا در امور ایران ادامه داد: تصمیم ها در دنیا توسط ۱۰ تا ۳۰ هزار نفر از صاحبان کسب و کارها، بانکداران و کارشناسان امور مالی گرفته می شود و آن ها به روش تبادلات مالی پیشنهادی نگاه می کنند و وکلایشان را فرا می خوانند که می گویند: احمق نباش. گاهی هم به تبادلات مالی نگاه می کنند و می گویند که مخارج حقوقی بالاتر از سودمان خواهد شد. واضح است آنچه وزرای امور خارجه می گویند اهمیتی ندارد. آنچه تاجران و افراد مشغول به امور مالی انجام می دهند، مهم است.

این سخنان آبرامز در حالی ایراد می شود که او اخیرا اذعان کرده بود که کفگیر آمریکا در بحث تحریم ایران به ته دیگ خورده و عملا واشنگتن دیگر توان وضع تحریم‌های بیشتر که تاثیر واقعی داشته باشند را ندارد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تحریم های آمریکا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران

وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بر اساس این بیانیه سید محسن وهاب زاده مقدم، عباس عبدی، شرکت دانش‌بنیان شرق، پیشرو صنعت آسمان شریف، الوند موتور و موج گستر آسمان پرواز تحریم شده‌اند.

در این بیانیه ادعا شده است که دو فرد تحریم شده، «مدیران شبکه‌ای از شرکت‌های ایرانی هستند که در تولید پهپاد فعالیت می‌کنند» و با رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات نیروی هوافضای سپاه پاسداران مرتبط هستند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی‌های افراد و نهاد‌های تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

انگلیس همچنین ممنوعیت‌های جدیدی را علیه صادرات قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران اعلام کرده است. وزارت امور خارجه انگلیس در این بیانیه ادعا کرد که این اقدامات دسترسی ایران برای توسعه این تسلیحات را محدود می‌کند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم در تداوم فضاسازی‌ها علیه عملیات وعده صادق ادعا کرد: «حمله خطرناک ایران به اسرائیل خطر تلفات هزاران غیرنظامی و تشدید تنش در منطقه را به همراه داشت. امروز بریتانیا و شرکای ما پیام روشنی ارسال کردند مبنی بر اینکه، ما کسانی را که مسئول رفتار بی‌ثبات کننده ایران هستند، پاسخگو خواهیم کرد.» وی مدعی شد که انگلیس به تشدید تحریم‌ها علیه توسعه و صادرات تسلیحات ایران ادامه خواهد داد.

انگلیس هفته پیش هم ۷ نفر و ۶ نهاد ایرانی را که در عملیات وعده صادق دست داشتند، به فهرست تحریم‌های خود اضافه و ادعا کرد: ایران باید از رفتار بی ملاحظه و غیرقانونی خود دست بردارد.

 ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر تصریح کرد: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی بیان داشت: سیاست تحریم شکست خورده است، برای ما اذیت و آزار‌هایی دارد، اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آنهایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

منبع: ایرنا

tags # انگلیس ، ایران سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد