Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@23:48:33 GMT

۴ ویژگی پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۸۶۲۴

۴ ویژگی پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، علی علیزاده نماینده مردم مراغه، عجب شیر، سراجو و قلعه چای در یادداشتی به ۴ ویژگی پیام رهبری به جوانان فرانسه اشاره کرد.

متن این یادداشت نماینده مراغه در مجلس به شرح زیر است:

این روزها که موضوع هتک حرمت نشریه و رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر اسلام (ص) مطرح است و واکنش مردم و بسیاری از رهبران اسلامی را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل محتوای پیام یا واکنش رهبران اسلامی نشان می‌دهد پیام یا واکنش نشان دارای دو ویژگی است؛ ‌ نخست آنکه ارائه پیام یا سخنرانی‌شان با هدف اقناع افکار عمومی داخلی خودشان بوده است تا مبادا با عدم اعلام موضع در مظان اتهام وابستگی به غرب قرار گیرند و مشروعیت‌شان بر باد برود.

دوم آنکه بدون نقد سیاست اسلام هراسی در غرب و اینکه غرب خود علت العلل افراط گرایی در غرب آسیاست با تاکید بر ویژگی‌های خاص پیامبر اسلام (ص) و در نهایت و بدون توجه به اینکه از کت و شلوار تنشان تا سلاح‌های نظامی‌شان متعلق به اروپا و آمریکاست به صورت نمادین خواهان تحریم محصولات فرانسوی شده‌اند.

به نظرم گرچه کافی نیست اما همین مقدار واکنش را هم باید غنیمت دانست. پرسشی که طی دو روز گذشته بسیار مطرح شده این است که چرا پیام کوتاه رهبر حکیم انقلاب اسلامی بیشتر دیده شده و با ترجمه به اکثر زبان‌های دنیا در مدت کوتاهی حجم تاثیرگذاری بیشتری داشته است.

به نظر می‌رسد ۴ دلیل روشن برای این تاثیرگذاری قابل ذکر است که اهمیت و حکمت و البته ذکاوت سیاسی رهبری را آشکار می‌کند.

نخست آنکه پیام رهبری مخاطب اصلی‌اش جوانان فرانسه است. جوانان گروه مرجع فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند و طی چند روز گذشته همین جوانان با هر موضعی نقش اصلی را در انتشار پیام رهبری در جامعه فرانسه بعهده داشته اند.

دوم آنکه جوانان و نسل جدید شهروندان اروپایی و به ویژه فرانسوی نسبت به وابستگی هویتی‌شان به آمریکا معترض و به شدت حساس هستند. به عبارت دیگر موضع مکرون و رهبران سیاسی فرانسه ضرورتا موضع ملت و جوانان فرانسه نیست.

سوم آنکه مهمترین راه بیداری و روشنگری در یک نسل یا ملت یا حتی یک فرد نشان دادن تناقضات و مواجه کردن آن با خود واقعی‌اش است. بر این اساس و از زاویه روانشناختی یک پرسش ساده مطرح می‌شود که این چه آزادی بیان است که توهین به پیامبران و رهبران مقدس آزاد اما پرسش از یک واقعه مفروض تاریخی جرم و گناه محسوب می‌شود؟ بر اساس قوانین فرانسه حق پرسش بر زمینه هولوکاست و جود ندراد و این روزها پیام رهبری به زنان وجوان جامعه و جوانان فرانسه تبدیل شده است به عبارتی دیگر با خود دارد پیام رهبران هم سؤال و احترامشان را به اشتراک می‌گذارند و هم جرمی مرتکب نمی‌شوند.

چهارمین ویژگی پیام حکیمانه رهبر انقلاب که در قالب ۵ سوال مطرح شده این است که رهبری در این پیام به صراحت اشاره‌ای به اسلام یا پیامبر اسلام نمی‌کند و یا حتی اشاره‌ای به حقانیت و برتری هیچ دینی هم نمی‌کند بلکه از جوانان فرانسه می‌خواهد از رهبرانشان بپرسند اگر توهین به پیامبر خدا آزادی است پس توهین به پیامبر مسیحیت بزرگان دین مسیح هم آزاد است و اگر اینگونه است آیا این توهین به جاعه و فرهنگ و ملت فرانسه نیست؟ بسیاری از فرانسویان حتی اگر به عیسی مسیح یا هیچ دینی باور هم ندارند اما بالاخره مسیحیت بخشی از هویت سیاسی آنهاست و به این موضوع حساس‌اند.

خلاصه آنکه طرح ۵ سوال رهبری بیش از هزاران سخنرانی پیام اثرگذار بوده است و حجم توجه به آن نیز جایگاه ا یشان را به عنوان رهبر جبهه مقاومت نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1079276 برچسب‌ها پیام رهبری رهبر انقلاب اسلام هراسی اسلام ستیزی توهین به پیامبر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پیام رهبری رهبر انقلاب اسلام هراسی اسلام ستیزی توهین به پیامبر توهین به پیامبر جوانان فرانسه پیام رهبری پیام رهبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی پاسخ مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،

متن پیام مشترک امام جمعه و استاندار کرمانشاه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«انا من المجرمین منتقمون»(به یقین ما از مجرمان انتقام خواهیم گرفت) آیه ۲۲ سوره سجده

پاسخ مقتدرانه، افتخارآمیز و عبرت‌آموز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری سایر نیروهای مسلح کشورمان به جنایات رژیم خبیث صهیونیستی که عمل به «وعده صادق» رهبر مقتدر و حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بود، موج بزرگی از شعف، امید و غرور را در ملت های مظلوم و مسلمان جهان بویژه جبهه مقاومت و ایران اسلامی ایجاد کرده است.
این اقدام تنبیهی، یک پاسخ مشروع و مطابق حقوق بین المللی به جنایت رژیم وحشی صهیونیستی در حمله موشکی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران قانونی کشورمان شده بود.
عملیات بی سابقه دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد که جمهوری اسلامی هیچ تعرضی به فرزندان، خاک و منافع ملت ایران را بر نمی تابد.

 دشمنان ملت مؤمن ایران اسلامی خوب می‌دانند که رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی سال‌ها پیش فرمودند: «دوران بزن دررو تمام شده است.»
هدف کلیدی این پاسخ موشکی، تضمین بازدارندگی علیه جمهوری اسلامی، پایان جنگ در منطقه و مهار وحشی گری های رژیم کودک کش صهیونیستی بوده که بیش از شش ماه است در حال کشتار و نسل کشی و جنایت در منطقه است. 
به یاری خداوند متعال در این عملیات تاریخ ساز به حامیان و هم پیمانان رژیم خبیث صهیونیستی به خوبی تفهيم شد که جهانیان و به ویژه ملت‌های مستقل و آزاده نمی پذیرند که  این رژیم خبیث بدون توجه به قوانین بین‌المللی و حقوق انسانی، گستاخانه دست به هر کشتار و جنایتی بزند و هیچ عواقبی هم برای او نداشته باشد.
اینجانبان با قدردانی و تقدیر از درایت و تدابیر هوشمندانه و «وعده صادق» رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقدام دقیق و شجاعانه نیروهای مسلح کشورمان، بار دیگر جنایت‌های رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و غزه و حمله به کنسولگری ایران را محکوم می کنیم و ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای جبهه مقاومت و سرداران و سربازان دلیر نظام اسلامی، برای امنیت و اقتدار ایران اسلامی سجده شکر به درگاه ایزد منان می‌ساییم.


حبیب الله غفوری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه
محمد طیب صحرائی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟
  • رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟
  • روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب
  • رهبر انقلاب به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند | ماجرای هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند
  • روایتی دست اول از عمل جراحی پروستات رهبر انقلاب | هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند چون... | رهبر انقلاب کوهپیمایی و پیاده‌روی روزانه دارند؟
  • تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیست را محقق می‌کند
  • پیام حساب کاربری رهبر انقلاب به زبان عبری + عکس
  • پیام امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی پاسخ مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی
  • واکنش آل‌هاشم به حمله موشکی سپاه علیه اسرائیل