Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@02:50:36 GMT

قیمت ماهی قزل‌آلا به چقدر رسید؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۸۶۹۳

قیمت ماهی قزل‌آلا به چقدر رسید؟

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت تولید ماهی قزل آلا اظهار کرد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال تولید قزل آلا به ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن برسد، چرا که به سبب افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکننده رغبتی به تولید بیشتر ندارد.

او با اشاره به تاثیر افزایش قیمت نهاده بر بازار ماهی افزود: قیمت تمام شده امروز ماهی مربوط به محصولاتی بوده که در سال گذشته تولید شده‌اند، اما به طور کلی افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی تاثیر خود را بر بازار ماهی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نبی زاده قیمت تمام شده هر کیلو قزل آلا را ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو ماهی سرمزرعه به طور عمده با نرخ ۳۵ تا ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و در عمده فروشی‌های تهران ۳۹ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها، ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان عرضه می‌شود و فروش با نرخ‌های بالاتر بی انصافی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده اثر خود را مستقیم بر بازار گذاشته است، گفت: ماهی کالای لوکس برای مرم محسوب می‌شود که از این حیث نگرانی‌هایی مبنی بر حذف این محصول از سبد مصرفی خانوار وجود دارد، به همین خاطر انتظار می‌رود با کاهش قیمت تمام شده، ماهی با قیمت مناسبی در بازار عرضه شود.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ادامه داد: با وجود نگاه دولت به مرغ به عنوان یکی از کالا‌های استراتژیک، نگرانی‌هایی در خصوص میزان مصرف وجود دارد که بار‌ها در جلسات آن را مطرح کرده‌ایم که امیدواریم نهاده‌های مورد نیاز علاوه بر دام و طیور برای بخش آبزی هم تامین شود.

به گفته او، بنابر اظهارات معاونت امور دام، اولویت نخست در استان‌ها تامین مرغ و اولویت دوم ماهی است که با این وجود اگر نهاده اضافه بیاورند به بخش آبزی پروری اختصاص می‌دهند که این امر بی انصافی است.

نبی زاده با اظهار نگرانی در خصوص نوسان قیمت خوراک بیان کرد: با توجه به مشکلات کارخانه‌ها در تامین کنجاله، اگر تدابیری اندیشیده نشود، قیمت خوراک ماهی و به طبع قیمت تمام شده تولید افزایش می‌یابد که در نهایت افزایش قیمت به جایی می‌رسد که بچه ماهی تولید و از چرخه انسانی خارج شود.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سرد آبی در پایان تصریح کرد: با توجه یه نوسان نرخ ارز، قیمت ماهی در بازار صادراتی به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال میزان صادرات به ۱۰ تا ۱۲ هزار تن برسد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ماهی قیمت ماهی قیمت ماهی قزل آلا پارسی خبر قیمت تمام شده افزایش قیمت هزار تومان قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیریابی دلار با خروج احساسات

کاهش التهابات منطقه یک روز کاهشی دیگر را برای بازار تهران رقم زد. پس از اتمام پاسخگویی ایران به تحرکات چند هفته اخیر رژیم صهیونیستی ریسک‌های سیاسی بازار کاهش یافت و نرخ دلار و سکه افت کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در حالی که قیمت دلار در بازار روز‌های نخست هفته در معاملات نقدی و فردایی تا کانال‌های ۷۱ و ۷۲ هزار تومانی پیشروی کرده بود، روز گذشته این ارز در کانال ۶۵ هزار تومانی به فروش رسید.

ورق بازی دلار و سکه برگشت. «دنیای اقتصاد» در گزارش‌های پیشین خود اشاره کرده بود که پس از اتمام فرآیند پاسخگویی ایران به رویداد‌های نظامی منطقه، هیجانات موجود در بازار ارز و طلا تخلیه می‌شود. بازار ارز در نوروز سال جاری نسبت به سال‌های پیش فعالیت کم‌نوسانی را پشت سر گذاشته بود که در روز‌های میانی فروردین، حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سطح انتظارات تورمی فعالان جامعه افزایش یافت.

رسانه‌های داخلی و خارجی با انتشار احتمالاتی از نحوه پاسخگویی ایران به این امر سبب شکل‌گیری یک بازی روانی در بازار ارز و طلا شده و به همین دلیل حباب ارز و طلا رشد چشمگیری را تجربه کرد. در همین زمان بود که برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند پس از صورت گرفتن اتفاق مذکور، حباب بازار‌های ذکر شده به سرعت تخلیه شده و نرخ‌ها کاهش می‌یابند. در همین راستا در ۲ روز اخیر نرخ دلار و سکه افت قیمت‌های قابل توجهی را تجربه کردند. سکه از کانال ۴۵ میلیون تومانی فاصله گرفت. دلار نیز با افت قیمت ۵-۶ هزار تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی رسید.

در همین راستا روز گذشته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور، در آخرین اظهارنظر خود نسبت به تحولات اخیر بازار گفت: «با وجود اینکه تا روز شنبه ۲۵ فروردین ماه، افزایش قیمت زیادی را در بازار طلا همراه با افزایش اونس جهانی داشتیم از روز گذشته شاهد کاهش نرخ طلا و سکه در بازار هستیم.»

در ادامه رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ضمن بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه به خاطر افزایش اونس جهانی از یک ماه گذشته است، گفت: «رکورد اونس جهانی باعث تغییر در بازار‌های جهانی شد همچنین نوسانات نرخ ارز و تنش‌های سیاسی و اقتصادی نیز در روند افزایشی بازار طلا تاثیرگذار بود.»

دیروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. دلار آزاد که در بازار روز یکشنبه افت قیمت چشمگیری را تجربه کرده بود در بازار روز گذشته نیز با هزار و ۱۰۰ تومان کاهش در رقم ۶۵ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. یورو و پوند در همراهی با شاخص ارزی به ترتیب ۸۰۰ و ۸۵۰ تومان افت کرده و در ارقام ۷۱ هزار و ۳۵۰ تومان و ۸۳ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسیدند. اما در این میان روند کاهشی بازار سکه طلا شدید‌تر بود.

هر قطعه سکه طلا طرح جدید در عصر روز گذشته حدود ۲ میلیون تومان ارزان‌تر از نرخ پیشین در رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات
  • تن ماهی گران نمی‌شود / دلایل افزایش تولید تن مرغ چیست؟
  • افزایش ۸ درصدی تولید آبزیان/ رهاسازی ۵۰۰ ملیون قطعه بچه ماهی
  • جهش تولید با تولید قزل آلا در مزارع خاکی گیلان