Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:16:57 GMT

فروشگاه‌ها و کسب و کارها در کشمیر تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۸۷۰۱

فروشگاه‌ها و کسب و کارها در کشمیر تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان اعتصاب سراسری در اعتراض به قوانین جدیدی که به هندی ها اجازه می دهد در کشمیر اقدام به خرید زمین کنند، فروشگاه ها و کسب و کارها در بخش های مختلفی از این منطقه تعطیل شدند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این درحالیست که حتی برخی از سیاستمداران حامی دولت هند در این منطقه نیز از قوانین مذکور که از روز سه شنبه هفته گذشته اجرایی شد، انتقاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، بر اساس قوانین جدید به هندی ها اجازه خرید زمین در این منطقه داده شده است؛ اجازه ای که هندی ها پیشتر از آن برخوردار نبودند.

پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تاکنون ۳ جنگ در سال‌های (۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۷۱) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند.

گروه‌های آزادی‌خواه کشمیر در سال ۱۹۸۹ مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را آغاز کردند. هر از چند گاهی در خط کنترل منطقه آزاد کشمیر که در کنترل پاکستان قرار دارد و همچنین منطقه جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هند است، درگیری‌هایی میان نظامیان دو کشور روی می دهد. از سال ۲۰۰۳ تاکنون دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس در این منطقه متهم می‌کنند.

کد خبر 5060824

منبع: مهر

کلیدواژه: کشمیر هندوستان اعتصاب ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فرانسه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل فلسطین سودان ویروس کرونا ایران لبنان مناقشه قره باغ ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیل رسمی شهر «کراچی» به مناسبت سفر رئیسی

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رسانه‌های پاکستانی روز یکشنبه  گزارش کردند که به مناسبت بازدید سید ابرهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران از شهر «کراچی» در روز سه شنبه، این شهر تعطیل خواهد بود. به گزارش شبکه خبری «سما‌ تی‌وی» ادارات دولتی ، شرکت‌ها  و موسسات آموزشی در تاریخ مذکور بسته خواهند بود.

برنامه سفر رئیسی شامل بازدید از «محمد علی جناح» بنایانگذار پاکستان است. علاوه بر این، گزارش شده ا که رئیس جمهور پاکستان ضیافت شامی را به افتخار رئیس جمهور ایران برگزار می‌کند.

انتظار می‌رود سفر رئیسی موجب تقویت روابط ایران و پاکستان و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تجاری، امنیتی و تبادلات فرهنگی شود.با توجه به اینکه کراچی قطب مهم اقتصادی و فرهنگی در منطقه است، تعطیلات رسمی بر اهمیت این سفر دیپلماتیک و تاثیر آن بر امور شهر تاکید می‌کند.

انتظار می‌رود تدابیر امنیتی شدید در سراسر کراچی حین بازدید رئیس جمهور ایران به اجرا گذاشته شود.در آستانه سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران به پاکستان وزارت امور خارجه این  کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اولین سفریک رئیس دولت خارجی به پاکستان پس از انتخابات در  8 فوریه خواهد بود.رئیس جمهور ایران را هیاتی بلندپایه متشکل از وزیر امور خارجه و سایر اعضای کابینه، مقامات ارشد و هیات بزرگ تجاری همراهی خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که رئیسی با «شهباز شریف»، نخست وزیر، «آصف علی زرداری»، رئیس جمهور، «یوسف رضا گیلانی »، رئیس سنا و «ایاز صدیق»، رئیس  پارلمان دیدار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • سفر رئیسی به پاکستان؛ پس از کراچی، لاهور هم تعطیل شد
  • تعطیلی یک کتابفروشی دیگر در خیابان انقلاب
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • فیلم| قدرانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب برای حمایت از مردم کشمیر
  • این شهر پاکستان به خاطر بازدید رئیسی تعطیل شد
  • شهر کراچی پاکستان به‌ مناسبت سفر رئیسی تعطیل می‌شود
  • تعطیل رسمی شهر «کراچی» به مناسبت سفر رئیسی