Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

همزمان با سفر «مصطفی مدبولی» نخست‌وزیر مصر و هیأت همراهش به بغداد، نخستین نشست کمیته عالی مشترک مصری - عراقی در بغداد برگزار شد و طی آن ۱۵ توافق‌نامه و یادداشت تفاهم و همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف امضا شد.

به نوشته پایگاه خبری «الوطن» مصر، نخستین نشست کمیته عالی مشترک مصری - عراقی، پس از نزدیک به ۳۱ سال، امروز با حضور نخست‌وزیران دو کشور و شماری از وزرا و مقامات مسئول برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز مصطفی الکاظمی در مقر نخست‌وزیری به استقبال همتای مصری خود رفت و پس از آن نخستین نشست این کمیته به ریاست هر دو نخست‌وزیر برگزار شد.

 

وزرای برق و انرژی تجدیدپذیر، نفت و سرمایه‌های معدنی، نیروی  انسانی، همکاری بین‌المللی، بهداشت و جمعیت، اسکان - تاسیسات و جوامع شهری، حمل و نقل، حمل‌و نقل هوایی، تجارت و صنایع و رئیس اجرایی هیأت سرمایه‌گذاری و مناطق آزاد و شماری دیگر از مقامات مسئول دولتی در این سفر، مدبولی را همراهی می‌کنند.

کمیته عالی مشترک مصری - عراقی از زمان تشکیل تاکنون تنها دوبار در سالهای ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ تشکیل جلسه داده بود و از آن زمان تاکنون هیچ نشستی تشکیل نداده بود.

امروز (شنبه - ۳۱ اکتبر)، نخست وزیر مصر در رأس یک هیأت بلندپایه مصری وارد بغداد شد. فؤاد حسین  ۱۲ اکتبر جاری، در سفر به قاهره در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و سایر مقامات ارشد این کشور، درباره روابط دوجانب، شیوه‌های تقویت آن در راستای خدمت به منافع مردم کشورهای مصر و عراق و بررسی سازوکار دیپلماسی سه‌جانبه مشترک میان بغداد، قاهره و امان رایزنی کرده بود.

اوایل شهریور ماه گذشته، نخست وزیر عراق، «عبدالله دوم» شاه اردن، «حسین عبدالله الثانی» ولی‌عهد او و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سومین اجلاس سه‌جانبه که در امان برگزار می‌شد، حضور یافتند و یک توافق در خصوص تقویت همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان سه کشور اردن، عراق و مصر امضا کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نخست وزیر مصر مصطفی الکاظمی عراق مصر مصطفی الکاظمی نخست وزیر مصر مصطفی مدبولی نخستین نشست نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور، درباره مصوبات این جلسه گفت: در جلسه امروز کمیته ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور انتخاب شدند.

خسروپناه افزود: بر اساس رأی اعضای کمیته، ولی‌اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل،  رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر، رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان،یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد،حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست